gezocht natuurlijk bekapper Noord-brabant omg:meer/zundert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

gezocht natuurlijk bekapper Noord-brabant omg:meer/zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:13

Na veel te hebben gelezen op internet over het natuurlijk bekappen en hoefaandoeningen die veroorzaakt kunnen worden door verkeerd bekappen ben ik op zoek naar een bekwame natuurlijke bekapper bij mij in de buurt.
Ken je iemand of ben je iemand die dit kan en hier (ruim) ervaring mee heeft, laat het mij dan even weten?
Het gaat om twee paarden.(staan niet op ijzers, een heeft hier wel op gestaan)Bedankt alvast!

HummerTime

Re: gezocht natuurlijk bekapper Noord-brabant omg:meer/zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:37

Ik kan je helaas niet helpen met je zoektocht.

Wil je wel een waarschuwing meegeven. Natuurlijk bekappen is momenteel een enorme hype aan het worden. Je volgt even een cursusje en hup, je kunt nu vakkundig je eigen paard de vernieling in helpen!!!

Om te bekappen moet je alles weten van het bewegingsapparaat, de hoeven, spieren, en weet ik wat niet al meer. Bekappen is millimeter werk. Zoek liever een goede gediplomeerde hoefsmid...... Kijk maar eens op www.hoofcare.nl als je ziet wat er allemaal kan gebeuren met/door de hoeven van een paard, dan kun je zelf wel nagaan denk ik dat je niet zomaar kan gaan "kappen".......

Dit is echter mijn bescheiden mening, wat je doet moet je zelf weten natuurlijk, maar ik heb teveel paarden gezien die verknalt zijn door natuurlijk bekappen!

Heel veel succes!!

midgie

Re: gezocht natuurlijk bekapper Noord-brabant omg:meer/zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:57

Is gewoon allemaal onzin wat daar staat , dat is van een iemand die zelf haar paard heeft verpest.

Maar we zijn nu Oftopic bezig en dat mag hier op bokt niet.

Maar ik heb de laatset tijd al wat paardjes in mijn handen gehad die verpest zijn door een zogenaamde gediplomeerde smid, dus ja ieder zijn mening.
Ik zou zeggen doe zelf eens zò`n cursus, je ziet niet als een wilde gek te bekappen hoor, maar je leert gewoon ook heel veel over het bewegings apparaat en hoeven enz.