fysiotherapeut/kraker gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unique4

fysiotherapeut/kraker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:35

ik ben op zoek naar een goede fysiotherapeut/kraker voor een paard.
een tijd geleden heb ik op een site gelezen dat als paarden rugklachten hebben ze niet meteen niks meer waard zijn. ik las dat als je je rijgedrag zo aanpaste het paard beter zou kunnen worden. ik ken een paard zo lief ma ze heeft zo last van de rug en ik weet zelf dat het komt door de manier waarop er op haar gereden word.ze wordt meteen in de krul getrokken en niet eerst recht gereden. nu wil ik er een prof bij halen en als hij zegt dat het beter kan worden wil ik haar een beter leven geven. geld maakt niet heel erg uit als het maar een goede man/vrouw is. weet iemand iets? alvast heel erg bedankt!

groetjes,,
Laatst bijgewerkt door Karin op 30-08-06 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

RelarDevi

Re: help a.u.b.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:43

Eh dus je bedoelt dat je wilt bemoeien met andermans paarden? Dat zou ik niet doen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:46

Ja wat bedoel je precies? Wil de eigenaar het ook? Ik neem aan dat die zelf toch wel het beste weet wat er met het paard aan de hand is...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:56

Heb je het nu over het paard dat je least??? Een vier of nu vijf jarige??? Zo niet dan is het zeker niet jou taak om achter de rug van de eigenaar zoiets te ondernemen.Ga dan eerst eens met de eigenaar praten!!! Maar is het wel het lease paard dan moet je goed les gaan nemen als het al niet te laat is!

Karin

Re: fysiotherapeut/kraker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:58

Verplaatst van MD naar EA-GZ: Diensten.

unique4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 18:04

het gaat over dat lease-paard. we hebbe haar late keure en ze was afgekeurd op haar rug. ik ben gaan kijken naar een ander paard ma ik heb gewoon zo band met haar. de eigenaar weet ervan. ik mag mensen late komen van hem. en zou een operatie ook een mogelijkheid zijn?

unique4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 18:06

en ze wordt nu in manegelesse gebruikt waardoor het alleen maar erger word. ma als ik zeker weet dat ik iets kan doen dan doe ik dat.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:33

Als ze is afgekeurd op haar rug dan denk ik dat het een hele lange weg gaat worden om haar, als het tenminste mogenlijk is, weer goed te krijgen. Maar...niet geschoten is altijd mis zeggen ze, dus haal er b.v een ostiophaat bij. Laat,als je echt het geld er voor over hebt,foto's van haar rug maken. Zet haar een jaar op rust en kijk dan hoe het gaat. Er zijn div. mogenlijkheden maar alles kost geld, tijd en je krijgt nergens garantie bij! Haar enige voordeel in deze is dat ze nog erg jong is, en daardoor een betere genezingskans heeft!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:41

Je moet eerst verzekerd zijn wil je zo'n behandeling kunnen betalen.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:11

Beste Unique,
Ik begrijp je bezorgdheid. Een paard met een rugprobleem is inderdaad niet direct afgeschreven. Goede raad hoeft niet altijd duur te zijn. Misschien kun je eerst mijn site eens lezen om te zien wat fysiotherapie en/of chiropraxie voor jouw paard zou kunnen betekenen. Als je dan interesse hebt kun je contact opnemen. Het lijkt me dan verstandig om de eigenaar en eventueel de dierenarts in het geheel te betrekken, zodat alle neuzen dezelfde kant op wijzen. Veel suc-6.

casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:59

waar kom je vandaan is mischien wel handig om er bij te zetten ken wel een aantal krakers vandaar !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:09

Je hebt pb..

unique4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:32

allemaal bedankt. ik kom uit apeldoorn, ik ga deze week eerst met de eigenaar praten. en dan ga ik contact opnemen met een fysiotherapeut en kijken of dit verholpen kan worden. nogmaals allemaal bedankt!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:04

in apeldoorn kan ik je Jarco Dun aanraden. bij de kliniek in Kootwijkerbroek (www.paardencentrum.nl) werkt hij ook. op de site kun je z'n tel.nr. vinden. via www.nvfd.nl kun je ook nog meer collega's vinden.
wens je veel succes! zorg wel dat de eigenaar en jij hetzelfde doel voor ogen hebben. zomaar iemand bij het paard halen lijkt me niet zo'n goed plan.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:08

Ik heb super goede ervaringen met Rodinde. Kliniek zit in Vinkega dus dat is best te doen!!!

Heel veel succes!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:15

Kan je Schriel in Ruinerwold ook aanbevelen, mijn paard zakte steeds door zijn achterbenen, soms links soms recht maar ook wel door beide tegelijk.
Hij heeft hem 1x behandeld en het probleem is over.
Mijn paard bleek een zenuw in de knel te hebben in zijn rug en in zijn achterhand.