Manueel en/of Fysio-therapeuten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica1984

Manueel en/of Fysio-therapeuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:13

Kunnen jullie mij een paar goede Fysio en Manueel-therapeuten noemen in Friesland?

Mijn paard loopt nadat ze bevallen is van haar eerste veulen (en meteen de laatste) nog steeds niet lekker.
Ze is toen een tijd erg kreupel geweest aan haar linker achterbeen.
En het leek dat het uit de heup kwam.
Mijn dierenarts kon er maar niet achterkomen wat het nou precies is.
Dus ik ben toen met mijn merrie naar de paardenkliniek in Garijp geweest.
Daar konden ze echter ook niets vinden op de foto's.
Ze is niet meer kreupel maar loopt nog steeds niet goed.
Dat linker achterbeen zet ze niet meer goed onder de massa, en lijkt niet goed mee te komen.
Ik denk nu zelf aan een spierenkwestie(?), Dat ontstaan is door de dracht/bevalling.
Nu heeft iemand mij aangeraden om opzoek te gaan naar een manueeltherapeut en anders een Fysiotherapeut.
Wie weet een goede in Friesland, of anders in de buurt van....?!

dierfysio

Re: Manueel en/of Fysio-therapeuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:11

neem eens contact op met de NVFD (beroepsvereniging voor dierenfysiotherapeuten). info@nvfd.nl t.a.v. Mw. Elma Bakker.
er staat op www.nvfd.nl bij 'therapeuten' ook een lijst. misschien staat daar iemand bij uit jouw regio?
ik ken een goede collega in Roden, is dat in jouw buurt (ligt op grens groningen/drenthe dacht ik). dat is ceciel stremmelaar.
manuele therapie bij paarden geloof ik persoonlijk niet in, maar daar verschillen de meningen nogal over.
zoals ik je verhaal zo hoor, klinkt het als een verdraaiing in haar lendenwervelkolom. een goede dierenfysio moet je zeker kunnen helpen!
succes en beterschap gewenst. Lachen

Jessica1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 22:31

Heel erg bedankt!
Roden is ongeveer 3 kwartier rijden, dus makkelijk te doen!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:24

Schriel in Ruinerwold zou je ook kunnen proberen, mijn paard zakte op een gegeven moment steeds door zijn achterbeen.
Zowel links als rechts, eerst zo nu en dan op een gegeven moment steeds vaker en soms zelfs door beide tegelijk.

Ben naar Schriel in Ruinerwold gegaan.
Hij heeft hem behandeld en het probleem is over.
Mijn paard bleek een zenuw in de knel te hebben in zijn rug en achterhand.
Op donderdagochtend kun je er op afspraak terecht, het was er een drukte van belang, men reed af en aan overal vandaan zelfs uit Duitsland.
Had gedacht dat ik vreselijk veel geld kwijt zou zijn, maar dat viel reuze mee, moest 56 euro betalen.

Jessica1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 14:07

Heel erg bedankt voor je goede tip!
Heb je misschien een adres en telefoon nummer?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:23

Hier is het:

De Weidenweg 43
7961LN Ruinerwold
Tel: 0522 452070

Als je besluit een afspraak te maken wil je nog even de volgende tip geven:

Hij zit niet in Ruinerwold, maar iets verderop bij het plaatsje Weerwille.
Vanaf Meppel gezien moet je de afslag Ruinerwold voorbij en na een paar km afslaan bij Weerwille, in het plaatsje kun je dan rechts de weidenweg op.
Na ong. een km zit hij links een eindje van de weg af.

Let even goed op of niemand je tegemoet komt want dan moet je weer terug (kan maar 1 auto op het pad).

Het ziet er verder keurig uit, je kunt gewoon aansluiten (b=net de Mc drive Vingers aflikken ), als je aan de beurt bent komt er wel iemand bij je.
Het ging bij mij allemaal vrij vlot ik hoefde niet erg lang te wachten.
Er zijn 2 behandelaars en er kunnen dus 2 paarden tegeijk behandeld worden in 2 verschillende behandelruimtes.

Er staat ergens op bokt ook een verhaal van een meisje die haar pony altijd stijgerde, die heeft hij ook heel erg geholpen.

Naar wie je ook toegaat heel veel succes, en ik hoop dat je paard weer snel fit is.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:26

is die man dierenarts ofzo? ik ken hem niet als dierenfysiotherapeut. maar het klinkt als een booming business daar...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:03

Geen idee, weet alleen dat hij veel paarden en ik geloof ook honden helpt met problemen.
Hij heeft ook te maken met bio-cure (kun je op internet vinden) is een dierenlijn van vsm.
Hij heeft maar 1 ochtend in de week spreekuur dat is op donderdagochtend, vandaar dat het dan ook vrij druk is denk ik.
Had heel veel jaren geleden al eens over hem gehoord toen iemand van onze vereniging naar hem toe is geweest, jong paard wat ook plotseling problemen kreeg, zij naar hem toe en daarna was het over en in no-time was ze Z dressuur.
Omdat ik alleen maar positieve dingen over hem hoorde heb ik een afspraak gemaakt en ben niet ontevreden, vond het er keurig, geen zwetsverhalen en geen aansmeren van allerhande middeltjes die een vermogen kosten.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:07

Schriel is noch veearts noch fysiotherapeut; als je een GOEDE hebben wilt kun je het beste kontakt opnemen met:
Gerrit J. Wijers Kruisweg 11
Harkema
0512 35 27 19
Kun je vaak snel terecht als je komt, als hij bij jou komen moet is de wachttijd wat langer................

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:57

die lange rijen en geen titel erbij klonk me al ernstig als beunhazerij in de oren...
mensen, zoek toch iemand met een gedegen opleiding en achtergrond om je paard te behandelen; het is niet voor niets per wet vastgelegd, dat alleen dierenartsen en paraveterinairen (d.a. assisitenten en d.fysiotherapeuten) met hun handen aan geblesseerde/zieke dieren mogen komen... helaas kom ik in mijn vak maar al te vaak de vervelende gevolgen tegen van dieren die door hun goedbedoelende baasje bij een klungel gebracht zijn. heel zielig...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:37

Kan je reactie heel goed begrijpen denk dat ik misschien wel hetzelfde zou zeggen als ik zelf dierenfysio zou zijn.
En ben het aan de ene kant wel met je eens, maar aan de andere kant ik hoor of lees geen negatieve verhalen over hem en dan denk ik als hij het slecht zou doen, zou dat dan niet heel snel bekend zijn?
Er zijn ook mensen die van nature heel veel gevoel er voor hebben, dit is een al wat oudere man misschien was er in zijn tijd nog niet zo'n opleiding?