Ik weet niet of dit topic goed staat, maar dat hoor ik dan wel! Ik ga mijn pony verkopen, omdat ik er geen tijd meer voor heb, maar we hebben geen idee hoeveel we er ongeveer voor kunnen vragen. Daarom vraag ik aan jullie wat een redelijke prijs is. Hij krijgt een goed tehuis, dat is het belangrijkst! De pony is 11 jaar, heeft geen papieren. Het is een ruin en heeft super spring capaciteiten. Zelf heb ik er L dressuur mee gereden en B springen, ben te laat begonnen want toen werd ik 18, vandaar niet hoger gesprongen. Wel onderling een meter tussen de paarden gesprongen en gewonnen! Al zijn spullen die ik heb gaan erbij. Ze hoeft dus eigenlijk niets meer te kopen, want alles heb ik al voor die pony.
Op papieren alleen kun je niet rijden; op een leuke pony zonder (stal)gebreken wel. Is hij palomino ? Zo ja, aparte kleur (!) is een pluspunt. Ivm incl. spullen tot rond de 2000 euro kun je vragen. Of je het ervoor krijgt, is natuurlijk vraag 2. Ook goed verkeersmak ?
Met je spullen erbij zou ik 2500 geen rare prijs vinden hoor... ondanks dat er geen papieren bij zitten kan je pony wel leuk lopen. En nog een pluspunt zou zijn als er ook beginners op kunnen rijden. Omdat de maat van de pony ook een leuk maatje voor beginners kan zijn.
Weet niet watm omenteel de prijs verhoudingen zijn in de paarden maar ik vindt het wel een hele mooie kleur pony, maar zoals al gezegt Het ligt er ook aan of hij verkeersmak is enz
2500 vind ik echt veel te veel, hij is al 11! En heeft geen sportprestaties.
1750 tot max 2000,-
11 jaar is absoluut niet oud voor een pony. mijn pony is een vuilnisbakkie en die is getaxeerd een half jaar geleden op 1800 euro, deze pony is meer waard ook omdat er spullen bij zitten...
Een pony taxeren vanaf een omschrijving en een foto is erg lastig. Maar ik vind de bedragen die hier genoemd worden erg hoog hoor! 't Is een aparte kleur, dat is voordelig. Nadelig is echter dat hij 11 jaar is en nog maar L-dressuur en B-springen. Niets ten nadele van jou, maar dat zijn nu niet bepaald topprestaties voor een 11-jarige. Daarbij is 1.40 een rotmaat, 't is een hele kleine D-pony. Ik denk dat je met 1100 voor de pony blij mag zijn. Als hij hele spectaculaire gangen heeft zou dat meer kunnen zijn, maar aangezien je dat niet vermeldt ga ik daar niet van uit. Afhankelijk van wat er allemaal bij zit en wat voor merk de spullen zijn kan daarvoor nog een paar honderd euro bijgeteld worden.