Ik heb een NRPS E pony van 11 jaar oud. Het is een schat van een beest en tot nu toe heb ik er dressuur mee gereden. De laatste tijd rij ik geen wedstrijden meer, maar puur recreatief. Nu zou ik het best leuk vinden om met hem te gaan mennen, maar ik vraag me af of Fire er wel geschikt voor is. Fire kan soms flink kijkerig en nieuwsschierig zijn en kan soms van een mug die voorbij komt schrikken. Dit leverd dan tijdens een buitenrit geen heftige problemen op hoor, na dat hij even met alle vier de benenen van de grond een sprongetje maakt loopt hij gewoon weer verder en hij is goed verkeersmak. Daarnaast is hij best gevoelig op de mond.
Ik zou het fijn vinden als een ervaren en deskundige meninstructeur mij adviezen kan geven of Fire geschikt is voor het mennen en mij eventueel hulp kan geven bij het beleren.
Wie weet waar ik een deskundige meninstructeur kan vinden? Ik woon op het eiland Goeree Overflakkee. Het is geen probleem als er kosten aan verbonden zijn (hier ga ik trouwens gewoon van uit, zeker als je een deskundige meninstructeur zoekt natuurlijk).
Ik hoor graag jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
Ilonka