Paardentandarts! (Omg. Friesland?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Paardentandarts! (Omg. Friesland?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:34

De dierenarts is laatst bij mijn paard geweest om te enten.
Hij adviseerde gelijk even om de paardentandarts weer te laten komen om zijn wolfstanden te vijlen of eruit te trekken.

Mijn vraag is nu: Zitten er ook goede paardentandartsen in de omgeving van Friesland?
En wat betaal je gemiddeld voor zo'n behandeling?

Ik heb hier nog totaal geen ervaring mee Clown

noraahlover

Re: Paardentandarts! (Omg. Friesland?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:34

Volgens mij hoef je dan niet perse een paardentandarts te hebben, maar de meeste dierenartsen doen het ook....

Ik weet eigenlijk niet wat het zo ongeveer kost.
Maar anders moet je eens bij de dierenarts (veearts is het eigenlijk tog?) informeren of die het ook doen, en hoeveel dat kost.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:46

je kan het ook door de DA laten doen is stukken goedkoper
De tandartsen zijn ongeveer 70 a 80 euro als ze eigenlijk niets hoeven doen dan raspen moet er getrokken worden dan zijn tandartsen vaak niet bevoegd om een verdovingsspuit te geven
Ik weet er zo geen te zitten in friesland eigenlijk in heel nederland niet heb eerst altijd een belg gehad toen een tijdje door de DA laten doen en nu heb ik een tandarts uit Engeland, maar die komt niet voor 1 paard en niet bij particulieren, je moet al een volle stal hebben die gedaan moeten worden en dan moet hij er in de buurt nog meerdere stallen moeten doen want hij is meestal maar voor 1 week in nederland en dan gaat hij weer terug
Je zou eens kunnen googlen op paardentandarts dan vind je er wel een paar

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:55

0kay, bedankt Pling

Ik zal toch nog eens contact met de dierenarts opnemen. Alhoewel hij zelf heeft gezegd dat ik er een tandarts bij moest laten komen, laat ik het liever door hem doen Clown
Scheelt dan toch wat in de kosten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:59

Ik doe het altijd wel door de tandarts.. Mijn tandarts is echt neit 70-80 euro, hoe duur het precies was weet ik niet meer maar het viel me echt mee. Ik deoe het liever met een tandarts, er zijn niet voor niets paardentandartsen. Ik laat mijn haar ook niet knippen door mijn huisarts, al zou hij het best kunnen Knipoog

Ted van Houten zit in Opende dacht ik Knipoog

edit: site gevonden
http://www.tvanhouten.nl/1024x768/2de_1024.htm

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:16

Jan Groeneveld 06-50425329 Het kost 50 euro voor een behandeling.Ik zou het zelf dus nooit door een dierenarts laten doen maar goed ieder zijn ding.