gezocht: klassieke dressuurles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kolka

gezocht: klassieke dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:56

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die echt op de klassieke manier dressuurles geven. Ik heb geen trailer en op het moment ook niet echt een paard dat geschikt is hiervoor (de ene is veel te jong, de andere erg oud), dus het liefst zou ik iemand vinden die tevens een lespaard heeft eregens in midden Nederland.

Ik hoop dat jullie me aan wat adressen kunnen helpen Knipoog

Anoniem

Re: gezocht: klassieke dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:08

RT-D --> EA-GZ Diensten

KikiR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:02

Hoi Kolka,

Wie weet is Marijke de Jong, www.paardenbegrijpen.nl iets voor je? Zij heeft zich helemaal verdiept in de klassieke rijkunst, heeft er een DVD over uitgebracht en geeft er lessen in.

Groetjes,
Kiki

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:05

Idd, Marijke kan ik je ook aanbevelen! Ze geeft les in Arnhem bij Stal de Maesberg.
IK heb zelf les gehad van MArijke en ik heb nu les van een leerling van haar.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:51

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:36

Misschien eens de moeite waard om naar Zeeland af te zakken, hier zitten een paar mensen die xzich daar mee bezig houden.
Iets betaalbaarder, en beginen bij het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:09

Ik zat ook aan Marijke de Jong te denken, al vraagt zij wel veel geld voor een uur les, en ik weet niet of zij zelf lespaarden tot beschikking heeft?

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:11

Weet niet of Drenthe wat uit de richting is? Dan kan ik Florien de Graaf ook erg aanbevelen. Ze komt ook op locatie als er meerdere klanten op een dag zijn...
www.sincerita.nl

Kolka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 21:41

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie berichten. Marijke de Jong zou eventueel kunnen, maar ze geeft alleen door de week les en dan moet ik werken. De rest zit allemaal te ver weg om er regelmatig naar toe te gaan of heeft geen lespaard (mijn ijslander is te oud en te stijf om verder in de klassieke dressuur te komen en bovendien wil ik graag onder me voelen hoe het nu echt moet). mochten jullie alsnog iemand weten (hoeft niet per se een proffesional te zijn) hoor ik het graag!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:01

Eigenlijk: Gezocht: een schoolpaard met instructeur/trainer?

Kolka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 08:10

Dat is misschien een betere omschrijving. Zou ik ook nog kunnen proberen. bedankt.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:14

Weet je, eigenlijk leer je pas echt paardrijden inderdaad als je op een schoolpaard mag zitten. Onder leiding van een instructeur tussen de pilaren. Nou ken ik er maar een met pilaren hier, ikke, maar die beheerst het nog niet voldoende.
Het is weer een tak die het nodige huiswerk met zich meeneemt.

Persoonlijk steek ik ook altijd veel op bij het kijken, meestal krijg je ook zoveel zin om te rijden daarna dat je vanzelf dingetjes gaat uitproberen en aangezien paardrijden een gevoel is, is dat gevoel zo belangrijk.

Er zit hier wel iemand met een schoolpaard, Dirksland, hij geeft ook les op dit paard, wie weet is dat wat voor je? Lennard Bouwman heet hij. Meer weet ik er niet over, maar ik denk dt je er wel wat aan zou kunnen hebben. Weet je in elk geval war je heen gaat/moet.

Ben benieuwd !

Kolka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 21:35

Bedankt opnieuw voor de info. Voor mij is een schoolpaard inderdaad erg belangrijk. Bij een ijslander zijn bepaalde zaken toch moeilijker te voelen en een 5 ganger is zeker niet zo geschikt. Over 3 jaar kan ik mijn Andalusier veulen in gaan rijden (wel een met tölt) en tegen die tijd wil ik in ieder geval weten wat ik moet voelen.

Ik wist niet dat het in Nederland zo moeilijk was om mensen te vinden met een goed schoolpaard. Dirksland is voor mij alleen wel erg ver. Weet je of toevallig of hij ook weekend cursusen geeft?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:26

Welke Andalusier heb je, een PRE of Andalusier en waar komt hij vandaan? Is het een hij, en blijft hij een hij of wordt hij het?
en hoe bedoel je met tolt?

Wat betreft de jongenman en het schoolpaard, hij is zelf nogalsportmatig heb ik de indruk en had geen idee wie Steinbrect is, maar ik heb zijn paard gezien met daarop een B ruiter (klinkt zo denigrerend altijd, maar goed) en het paard kon leuk piafferen met een hele fraaie tact. Hij vertelde dat hij er les op gaf.
Verder heb ik weinig van zijn werk gezien, behalve dat hij een Ferro-merrie reed die iets teveel met slof was verreden. Hij leste bij David, dus meer weet ik niet.
Een aardige en vlotte jongenman met veel enthousiasme.

Kolka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 23:45

Het is een PRE en eigenlijk een zij. Ze komt bij stal Baroque vandaan (moeder Magica vader Negrito). Met tölt bedoel ik een van de extra gangen die ijslanders ook hebben. Veel Iberische paarden hebben de aanleg voor deze gang ook nog (wordt alleen maar heel weinig gebruikt. De enige twee mensen waarvan ik weet dat ze er actief op hoog niveau mee bezig zijn zijn Andrea Janisch en Kaja Stuhrenberg in Duitsland.). Ik wilde n.l. wel graag met mijn nieuwe paard richting klassieke dressuur maar niet de tölt verliezen, vandaar deze keus (plus het feit dat ik PRE's helemaal geweldig vindt, natuurlijk).

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:59

Nou zit ik al een tijdje in de barokke paarden, meeste PRE in Spanje en Nederland, maar dit verbaast me? Daar wil ik graag eens meer van weten.
Ken je het forum van de Andalusiers? Vast iets voor jou, en ik ben echt reuze benieuwd naar de tolt. Dat ik het niet ken wil niet zeggen dat het niet zo is natuurlijk.
Interessant !

Kolka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:21