wat vinden jullie van de lingehoeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seranolover

wat vinden jullie van de lingehoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:15

Mijn Paard is naar lingehoeven geweest, maar voordat we weer naar Lingehoeven gaan: wat is jullie mening over de lingehoeven, en bv het verschil tussen lingehoeven en bodegraven? xx

Sammiej

Re: wat vinden jullie van de lingehoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:18

Ik weet niet het verschil, maar ik vind de linge hoeve goed.

Mijn pony is daar ingeslapen na een ongeluk dus we kwamen al met spoed aan.
Ze hebben mij goed geholpen vind ik en alles duidelijk uitgelegd en gingen goed met mijn merrie om.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:35

ik ben er ook 1 maal geweest met mijn paard en ik vond de mensen daar helemaal "TOP"

ze nemen de tijd voor je, al staan er 20 paarden te wachten. ik heb in iedergeval nooit het idee gehad, dat ze alles snel af willen handelen (of gehaast)

bij ons op stal gaat bijna iedereen naar Lingehoeve. op spoed na zoals koliek, dan gaan we naar Roosendaal dit is dichterbij voor ons.

gr

oukje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:48

mijn paard is op de lingenhoeve geopenreerd en alle vooronderzoeken zijn goed uitgelegd. Vind goede kliniek.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:17

Mijn paarden zullen niet naar de Lingehoeve gaan. Ik vind het geen goed kliniek. Ben het niet eens met de adviesen die ze geven en vond de internist ook slecht op de hoogte.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:02

ik was erg tevreden en een kennis van mij die haar paard er laatst had staan ook

Jannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:49

Ik ben erg tevreden over de Lingehoeve. Ben er nu een paar maal geweest met toch wel ernstige problemen, ze nemen de tijd voor je leggen alles duidelijk uit. Ik ken inmiddels ook erg botte veeartsen, en voor de veearsten daar heb ik alleen maar lof.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 07:56

Ik loop momenteel ook met mijn paard bij de Lingehoeven en ben er ook erg tevreden over tot nu toe.

tjambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:19

Ik ben zeer tevreden over de lingehoeve, ze houden je goed op de hoogte hoe het met je pony gaat zelfs s'nachts bellen ze om je op de hoogte te houden (natuurlijk alleen als de pony erg kritiek staat) ook vond ik het erg fijn dat ik de hele dag bij haar kon blijven tijdens de periode dat ze daar heeft gestaan. Iedereen die daar werkt neemt de tijd voor je om dingen uit te leggen en is altijd even vriendelijk. Voor mij geen andere kliniek meer, als er wat is ga ik gelijk naar de lingehoeve.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:41

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen, ik ga er ook heen als mijn paard wat mankeert. En ik vind wel dat ze verstand van zaken hebben. Maar onthoud wel, die artsen zijn ook mensen geen tovernaars.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:52

ik vind ze OK dan! kan goed met ze overleggen en staan altijd voor mij en mijn paarden klaar. Kom er al jaren. Laat ook altijd alles daar helemaal keuren bij aankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:51

heb er een meeloopdag gedaan en vond ze erg betrokken overkomen. Ook kennissen hebben daar een pony gehad, en die konden elk momenten bellen of langskomen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:53

-> MA

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:55

Ik heb goede ervaringen met de Lingehoeve. Mijn paardje is daar geweest voor een operatie: zijn oog moest worden verwijderd. Ik was erg tevreden en ze waren erg behulpzaam. Ik zou er zeker weer naartoe gaan mocht het nodig zijn.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:57

Nerwen schreef:
-> MA

Uhm, dit gaat niet over een manege, maar over een kliniek...

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:58

Heb zelf ook goede ervaringen met de Lingehoeve met diverse problemen (van kreupel tot luchtwegproblemen). Kan niet anders zeggen dan dat we heel netjes zijn behandeld, we mochten altijd bellen om te vragen hoe het met het paard ging (stond daar 1 week voor diverse onderzoeken). De artsen nemen echt de tijd om alles in begrijpelijk Nederlands (dus zonder de latijnse benamingen en dierenarts termen!) uit te leggen, ook tijdens de onderzoeken wordt er veel tijd besteed aan het paard, de onderzoeken worden niet afgeraffeld omdat de volgende patiënt al weer staat te wachten (wat inhoud dat je zelf ook weleens moet wachten maar wij vonden dat een kleine bijkomstigheid)! Ben vol lof over deze kliniek !

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:58

xjudithx schreef:
Nerwen schreef:
-> MA

Uhm, dit gaat niet over een manege, maar over een kliniek...

Oftewel... misschien een idee om dit weer te verplaatsen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:53

MA --> EA GZ DI Lachen

Foutje kan gebeuren toch Clown Knipoog Graag nu weer ontopic met ervaringen Ja

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:56

Ik vergeef het de mods wel hoor Knipoog

Ik kom tegenwoordig weer langs de linge hoeve als ik naar 't paard moet, maar je weet nooit wat er is met iemand die met een trailer en paard daar aan komt of wegrijd met een lege trailer.
En het blijft erg moeilijk om er langs te gaan aangezien ik mijn pony daar de laatste keer zag.

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:07

Tja elke kliniek heeft wel wat maar voor mij geen Lingehoeve meer.
Paard van mijn stalgenoot afgekeurd, stond op de nominatie om geslacht te worden en na second opinion bij andere kliniek loopt hij nog vrolijk rond en zelfs in het ZZL.
Zelfde verhaal bij een kennis ook einde oefening van haar paard na bezoek andere kliniek is ook voor dit paard de paardenhemel gelukkig nog niet in zicht.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:57

ik kwam eerst met sam altijd in woudenberg bij de vallei, maar ben nu overgestapt naar de lingehoeve. ik heb tot nu toe nog nooit wat gehad, dus heb er ook nog geen ervaring mee, maar zoals ik dit lees moet het hopelijk goed komen Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:14

nanou schreef:
Tja elke kliniek heeft wel wat maar voor mij geen Lingehoeve meer.
Paard van mijn stalgenoot afgekeurd, stond op de nominatie om geslacht te worden en na second opinion bij andere kliniek loopt hij nog vrolijk rond en zelfs in het ZZL.
Zelfde verhaal bij een kennis ook einde oefening van haar paard na bezoek andere kliniek is ook voor dit paard de paardenhemel gelukkig nog niet in zicht.

Ik denk dat geen een kliniek in Nederland geen fouten maakt. Dit is misschien heel toevallig, maar ik vind wel dat ze er veel voor doen op de Linghehoeve om je paard weer optimaal in het gareel te krijgen. En dus niet zomaar een paard afkeuren.

jvmhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:04

kom altijd bij de lingehoeve....

zijn heel realistisch en secuur

qua keuren zijn ze super....

qua betrokkenheid en meedenken tevens super...

er zijn weinig klinieken van deze grootte met zoveel kwaliteit en zoveel zorg. nooit hoef je het gevoel te hebben dat ze haast hebben of iets af willen raffelen.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:43

mijn 2 paarden staan er nu ook sinds gisteren.
dit is de erste keer voor mij hier en tot nu toe erg tevreden.
ik ging met mijn paard altijd naar tom marien waar hij ook 2 keer geoprereerd was en die vond ik super.
maar voor mijn merrie had ik een afspraak voor een foto van haar mond te laten maken gemaakt.
en toen werd mijn andere paard ernstig kreupel voor de zoveelste keer en dus heb ik gebeld of hij dan mee kon.
dat kon en ze zijn hem nu aan het onderzoeken en ik weet nog niks.
morgen word mijn merrie geopereerd daar en ik hoop ook zo snel mogelijk wat van mijn andere paard te horen.
ze nemen echt de tijd voor je en zijn rustig en vriendelijk.
ik hoop dat ze beide paarden kunnen helpen.
mocht de uitslag van mijn ruin niet gunstig zijn dan ga ik nog wle met hem naar belgie terug naar zijn eigne arts om te kijken wat hij zegt.
'daar is hij ook eigenlijk onder behandeling en daar heb ik echt goede ervaringen mee.
maar wie weet als er een keer een ander naar kijkt wat dat voor nieuwe info op kan leveren.
dus tot nu toe erg positief maar we moeten het nog afwachten.
wat ik trouwens ook super vond is dat toen mijn ene paard uit de trailer moest voor onderzoeken dat ik de andere daar in een stal kon zetten.
dit was voor het paard erg fijn maar ook voor ons.
wisten we zeker dat ze veilig stond.
dat vond ik echt een plus punt!