iemand die mn pony kan scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

iemand die mn pony kan scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 17:40

heej

ben er wel vroeg mee maar ik wil graag iemand achter de hand hebben voor als het moet. het gaat om mn merrie vorig jaar heb ik dr de erste keer hardstikke goed kunnen doen zelf maar bij de 2e keer draaide ze helemaal door ben toen verder gegaan nadat ze van dat verdoving gehad had wat ook wordt gebruikt bij paarden die raar doen op de trailer maar dit hielp niet zodra de machine in de buurt kwam begon ze weer te dansen.. wat ze doet:
scherende persoon proberen te pletten
trappen als je dr benen doet
niet stil staan

dus dit jaar ga ik het niet zelf doen maar laat ik het over aan iemand met ervaring.
als ikerbij ben is het pletprobleem al redelijk opgelost alleen die andere zijn lastig.. maar geen onbegonnen werk.
ik zoek iemand in de buurt van amsterdam

groejes louiza

goeroe

Re: iemand die mn pony kan scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:55

Als je een ervaren iemand kunt vinden kun je het natuurlijk zonder verdoving proberen, maar als ze er de vorige keer zo'n vreselijk probleem van maakte moet je niet verwachten dat het dan ineens zonder problemen zal gaan. Misschien helpt het als je haar van tevoren zoveel mogelijk laat wennen aan het apparaat. Veel paarden vinden vooral het geluid eng en met een beetje geduld moet dat wel op te lossen zijn. Als het niet werkt kan een praam helpen. Een oortje vastpakken werkt meestal wel, maar is iets minder paardvriendelijk. Als ik jou was zou ik proberen haar zo goed mogelijk te laten wennen aan het geluid enzo, en het dan gewoon proberen. Doet ze dan toch weer moeilijk, dan stop je, laat je de volgende dag de dierenarts komen en laat je haar verdoven voordat je begint. Een gestresst paard is bijna niet te verdoven, sommige paarden flippen dan juist helemaal. Als je een rustig paard laat verdoven door een goeie dierenarts moet dat geen probleem geven en kun je tenminste rustig en veilig scheren.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 22:53

mgoeree schreef:
Als je een ervaren iemand kunt vinden kun je het natuurlijk zonder verdoving proberen, maar als ze er de vorige keer zo'n vreselijk probleem van maakte moet je niet verwachten dat het dan ineens zonder problemen zal gaan. Misschien helpt het als je haar van tevoren zoveel mogelijk laat wennen aan het apparaat. Veel paarden vinden vooral het geluid eng en met een beetje geduld moet dat wel op te lossen zijn. Als het niet werkt kan een praam helpen. Een oortje vastpakken werkt meestal wel, maar is iets minder paardvriendelijk. Als ik jou was zou ik proberen haar zo goed mogelijk te laten wennen aan het geluid enzo, en het dan gewoon proberen. Doet ze dan toch weer moeilijk, dan stop je, laat je de volgende dag de dierenarts komen en laat je haar verdoven voordat je begint. Een gestresst paard is bijna niet te verdoven, sommige paarden flippen dan juist helemaal. Als je een rustig paard laat verdoven door een goeie dierenarts moet dat geen probleem geven en kun je tenminste rustig en veilig scheren.

klinkt indd heel logies maar dat werkt dus niet al het bovenstaande hebben we geprobeert vorig jaar.. de dierenartsen van stal zijn dr bij geweest enzo hebben geholpen en ze is eerst verdofd hebben het toen de tijd laten inwerken die nodig was en nog 10 minuten extra zodat ze ver heen was maar zodra we in de buurt kwamen ging het mis.
praam helpt niet, oortje niet, voetje omhoog niet. vandaag ik had vorig jaar gelezen van mensen die er veel ervaring mee hadden die zoek ik nu dus weer.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:57

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt.
Ik heb ook een paard gehad dat niet te scheren was.
ik heb de dieren-arts er bij laten komen. Die kon de spuit er al niet inkrijgen. Toen hebben we het paard eerst een spuit tranqui-gel moeten geven, om de verdoving erin te kunnen krijgen.
De dieren-arts heeft er toen al een dubbele dosis ingespoten, en nog werd het paard levensgevaarlijk toen we de scheermachine alleen maar aanzetten.

ik heb er toen voor gekozen om het paard niet te scheren en heel vroeg te beginnen met de dekens.
Als je paard echt zo flipt als je zegt, misschien moet je dan toch overwegen om het niet meer te scheren.