Geschikte hoefsmid in Groningen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Geschikte hoefsmid in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 11:01

Ik zoek een echt goede hoefsmid in Groningen, die door kan gaan met de correctie op de stand van de hoeven van mijn twenter die deze winter uit de opfok komt.
Ik heb gekeken op de website van de hoefsmeden vereniging en daar stonden 2 namen in Groningen-stad
Hoefijzerfabriek Werkman & Co GRONINGEN
De heer C.K.A. Lamers GRONINGEN

Kent iemand één van deze 2 hoefsmeden of heb je er ervaring mee, dan zou ik dat graag horen.

CaylinnMae

Re: Geschikte hoefsmid in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:27

Wij hadden altijd Hendrik Hartlief uit Peize Ja
Vond dat altijd een fijne smid (maar doe de paarden nu zelf)

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:57

Brennie Koenes uit Warffum is en echt goede hoefsmid (zie voor telnr de goudengids onder hoefsmeden)Werkman is een leverancier van hoefijzers en gereedschappen voor hoefsmeden. Lamers ken ik niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 17:59

Tremona schreef:
Brennie Koenes uit Warffum is en echt goede hoefsmid (zie voor telnr de goudengids onder hoefsmeden)Werkman is een leverancier van hoefijzers en gereedschappen voor hoefsmeden. Lamers ken ik niet.

Neej, met alle respect, dat is Brennie niet. Hij is niet eens opgenomen bij de Vereniging (de reden daarvan weet ik niet, of hij dat niet wil of niet toe gekwalificeerd is)..
Ik wil een echte hoefsmid, één die mijn paardje er bovenop helpt en niet verder terug...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:26

Ik heb verschillende hoefsmeden gehad, maar ik vind Brennie dus wel kundig. Hij heeft de hoeven van mijn paarden zeker verbeterd! (anders dan enkele andere smeden...)

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:46

Ik ben ook zeer te spreken over Brennie Koenes. Hij levert zeer vakkundig werk! Verder heb je nog Jan Zwart uit Niewe Pekela, ook heel goed. Lamers heb ik nog nooit van gehoord.

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:41

Nico Gorter Midlaren, als hij nog bekapt. Bekapt ook de paarden die bij greetje de jong binnen komen

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:45

Ties Mellema in Zevenhuizen is de enige smid die tot nu toe mijn paard altijd nog goed op zijn voeten heeft gezet. Is ook heel goed met corrigeren. Heeft een praktijk aan huis waar hij alle tijd neemt voor je paard.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:38

Ullwinn schreef:
Wij hadden altijd Hendrik Hartlief uit Peize Ja
Vond dat altijd een fijne smid (maar doe de paarden nu zelf)

Die hebben wij ook, en geen klachten! Haha!

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:55

Ik heb ook altijd Brennie al 7 jaar en ben ook altijd zeer tevreden geweest, hij doet het zeer netjes Lachen
Maar ieder zijn mening

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:57

wij hadden altijd drenth uit finsterwolde , maar of die het nu nog doet geen idee

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:02

Ik ben zeer tevreden over Ellemieke Fransen,ze doet ook therapeutisch beslag en helpt paarden met artrose en hooefkatrol.Kijk eens op haar website www.hoofcomplete.com

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:39

Oregon schreef:
Ties Mellema in Zevenhuizen is de enige smid die tot nu toe mijn paard altijd nog goed op zijn voeten heeft gezet. Is ook heel goed met corrigeren. Heeft een praktijk aan huis waar hij alle tijd neemt voor je paard.

Die heb ik ook Haha! Is idd goed Lachen Kijkt altijd goed naar de bouw van het paard, stand van de benen enz.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:29

Nadat Ties alleen nog maar aan zn eigen huis ging bekappen ( en ik daar zonder trailer dus niet komen kon ) heb ik eigenlijk nog niet weer een écht goede smid gevonden. En ik heb na Ties een boel versleten.
Ze kappen wel leuk, maar daar houdt het ook wel mee op.
Ties Mellema is echt een goede smid, die verder kijkt dan de hoef alleen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:30

Jan Zwart uit nieuwe pekela, zijn motto "ik doe liever een uur over 1 hoef en dat het goed gebeurt dan, over alle hoeven een kwartier en ze er later nooit meer op kunnen lopen"

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:55

Wat jammer dat Ties alleen nog maar aan eigen huis bekapt, want vervoer heb ik niet.
Brennie hoef ik in ieder geval niet, ik vind die man bovendien niet aardig, kan het gewoon niet helpen. Maar dan moeten ze niet aan mijn paard gaan zitten, dan kunnen ze het maar moeilijk wel goed doen... Haha!

Ik vind het ook raar dat er nu nog steeds geen hoefsmid is genoemd die aangemeld is bij de Nederlandse Hoefsmeden Vereniging Knipoog

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:05

Die vereniging stelt ook niets voor, de hoefsmeden betalen er alleen voor en krijgen er bijna niets voor terug. Geen wonder dat ze zich hier niet bij aansluiten.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:34

SANEX schreef:
Nadat Ties alleen nog maar aan zn eigen huis ging bekappen ( en ik daar zonder trailer dus niet komen kon ) heb ik eigenlijk nog niet weer een écht goede smid gevonden. En ik heb na Ties een boel versleten.

ties bekapt ook nog gewoon aan jou huis hoor Haha!
waar mijn paardje staat gestald bekap ties ook altijd Tong uitsteken
daarvor hadden wij brennie koenes ook een goeie hoefsmid

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 10:42

Ik ben op dit moment Bloos al enkele jaren zeer tevreden met Gert van Oosten.
Het heeft een poos geduurd voordat mijn merrie (die twenter die ik zou kopen, daarvan is de koop niet doorgegaan) hem goed accepteerde. Brennie Koenes heeft haar eerder bekapt, maar nooit goed te tijd genomen om haar aan hem te laten wennen. En te begrijpen dat ze het eng vindt dat mannen aan haar lijf zitten.
Gert van Oosten is echt een top vent! Inmiddels laat mijn merrie zich vrij probleemloos bekappen, zelfs het warm beslaan vond ze geen probleem en stond netjes met de pootjes omhoog. Geen gesla, boos gekijk etc meer, mijn merrie looooooves Gert Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:02

saskiamax schreef:
SANEX schreef:

ties bekapt ook nog gewoon aan jou huis hoor Haha!
waar mijn paardje staat gestald bekap ties ook altijd Tong uitsteken
daarvor hadden wij brennie koenes ook een goeie hoefsmid

Als je kijkt naar de datum van dit bericht ( 2 jaar geleden!) , kan er heel wat veranderd zijn in die tijd.
Toen had Ties het erg druk, en kwam hij niet voor 1 paard aan huis... Misschien is hij nu weer veranderd en komt hij wel weer langs.