Stage in het buitenland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:11

Gezocht: voor volgend jaar alvast.
Stage in het buitenland. Liefst ook buiten Europa. Als het even kan in Australie, of misschien Zuid-Afrika. Wat de bezigheden zoal moeten zijn maakt niet uit, we doen de opleiding Dierverzorging. Beide zijn we paardengek, ik rijd 8 jaar en mn vriendin 1 jaar. Ik zou dus wel graag een stage met wat niveau hebben als het om paarden zou gaan. Verder zou het niet zoveel uitmaken, roep maar als je iets weet.
Het liefst in een omgeving met bijvoorbeeld nederlandse eigenaren, of iig goed engels-sprekend.
Iets van trektochten begeleiden lijkt mij helemaal het einde, maar eigenlijk is in dit stadium alles nog welkom!
Hoeven niet ergens ingeschreven te zijn, geldt niet voor het buitenland. Wel kost en inwoning, en als het even kan iets te verdienen, maar dit hoeft niet per se! Als het ons maar niet veel meer gaat kosten dan de vliegreis!
Het gaat hier dus om 2 gezellige meiden die de opleiding Dierverzorging doen. Wij zitten dan tussen het 3e en 4e jaar in. We zoeken een stage voor ong 5 weken, + nog een weekje vakantie.
Iemand een idee waar we stage kunnen lopen?

inkepink

Re: Stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:24

kan je niets regelen via je school? ik bedoel hebben zij geen adressen waar al eerder mensen van jullie school zijn geweest? dan kun je iniedergeval es navragen waar je terecht komt etc.
Zomaar ergens heen gaan kan nl errug verkeerd uitpakken (spreek uit ervaring, wil je meer weten pbje maar)

succes!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 20:57

Ja, daarom vraag ik ook om ervaringen!
Via school hebben ze niks, er gaan vrijwel nooit mensen naar het buitenland. En dan gaan ze vaak naar plekken waar wij niet heen willen. Bijvoorbeeld naar Griekenland, naar een zielige hondeopvang. Goed doel hoor! Maar dan wil ik ze allemaal meenemen!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:18

wat jammer dat ze via je school niets hebben, misschien kun je eens contact opnemen met scholen die wel buitenlandse 'paardenstageadressen"hebben.
Ze zijn er echt wel hoor, kost alleen een beetje zoekwerk, weet wel (goed) adres in frankrijk of is je dat te dichtbij Lachen

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:49

Ja ik ken wel mensen in duitsland die een kleine maar leuk bedrijf hebben en die graag stagaires willen!
Het is net over de grens, nabij kleve

Ik zelf heb er ook stage gelopen met een oud klasgenootje dit jaar en hebben het er naar ons zin gehad!!
Tevens kan je ook je eigen paard meenmen

Zijn nederlanders die een bedrijf in duitsland hebben opgestart dus, de eigenaresse rijdt ook wedstrijden

De dieren die aanwijzig zijn:7 kippen(3 vrouwejtes/4 mannetjes) hond, kat, en veel paarden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:23

heb zelf opleiding paardenhouderij gedaan en ook stage in het buitenland moeten lopen.
zelf ben ik toch binnen nederland gebleven maar verschillende klasgenoten zijn verder op gaan zoeken.
zo ook in canada op een fjordenstoeterij, deze mensen fokken, richten af en begeleiden ook trektochten en dergelijke.
als stagere krijg je verschillende paarden toegewezen om af te richten en ook krijg je verantwoording over de trektochten en buitenritten.

de stalnaam weet ik zo even niet uit me hoofd dit moet ik navragen.
of even op google zoeken ik meen dat het iets was met bever creek farm of iets dergelijks. als dit je wat lijkt zal ik de exacte gegevens eens na vragen.

ook andere landen zijn mogelijk. heb verder nog engeland, slowakije, belgie en duitsland

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:25

heb het adres al gevonden
Beaver Dam Farm Fjords II, Ltd.
Carol and Arthur Rivoire - Owners
Jaimie Benoit and Kelly MacDonald - Trainers
RR 7 Pomquet Antigonish NS B2G 2L4
Phone - (902)386-2304 Fax - (902)386-2149
E-mail - beaverdf@ns.sympatico.ca
Website - www.beaverdamfarm.com

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:51

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:55

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:20

Goh, wat stom. Het is niet mogelijk om vrijwilligerswerk te doen.... Raar hoor...

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:46

ja, jammer, ik dacht ook altijd dat ze hulp konden gebruiken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:20

Ja, ik dacht dat het juist bestond uit vrijwilligers.

www.paardenwerk.nl
Op deze site staan ook leuke banen. Wel jammer dat het maar om 5 weken gaat. Ben je net ingewerkt is het al weer afgelopen.