Hallo
De stallen die wij ter pension aanbieden zijn van afmeting 3,5 meter bij 3,5 meter. Het zijn eigenlijk hengstenstallen vandaar de grote afmeting. De stallen zijn allemaal heel open gebouwd zodat de paarden veel frisse lucht hebben.
Wat qua verzorging bij ons onder pensionstalling valt is het volgende:
-elke dag mesten en opnieuw opstrooien van de stal (mogelijkheid stro, vlas, zaagsel, etc)
-elke dag binnen en buitenzetten van je paard alleen of in groep (in totaal hebben wij 2 hectare grond waarvan een gedeelte zandpaddocks en rijbak en ongeveer een 0,5 hectare grasland)
-'s ochtends en 's avonds voeren van ruwvoer en krachtvoer (mogelijkheid hooi of kuilvoer, brok, muesli, etc)
-1x in de 8 weken ontwormen (dit gebeurt tegelijkertijd met alle andere paarden op stal, kosten van de wormenkuur zijn wel voor eigen rekening)
De kosten van pensionstalling zijn 200 euro per maand.
Wij beschikken over een buitenrijbak van 20m bij 40m met verlichting en een longeerbak. Verder kun je altijd gebruik maken van de springtoestellen die aanwezig zijn.
De Stoeterij ligt aan de rand van het natuurgebied Maasduinen. Via een zandpad aan de achterzijde van de boerderij rijd je zo het bos in.
Wij zitten vanaf mei 2005 op deze locatie en zijn nog in opbouw. De bedoeling is dat volgend jaar een binnenrijhal gebouwd wordt met nog een stallencomplex met in totaal nog eens 10 stallen. Tekeningen, etc van hoe het totale bedrijf moet worden zijn op de Stoeterij aanwezig. Ondanks dat nog niet alles af is denk ik wel dat je al goed met je paard uit de voeten kunt.
Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie gegeven heb anders hoor ik het graag.
Mocht je interesse hebben en lijkt het je leuk om een keer te komen kijken dan kun je altijd bellen met 06 46 01 26 43.
Groetjes