Goede zadelmaker Achterhoek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Goede zadelmaker Achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:24

Omdat ik al een tijdje het idee heb dat mijn zadel niet meer ligt zoals het moet liggen ben ik op zoek naar een goede, betrouwbare zadelmaker. liefst 1 die het probleem zo veel mogelijk ter plekke kan verhelpen al weet ik niet of dat kan. Zo erg ben ik daar niet in thuis.

Ik dacht een goede gevonden te hebben, maar dat bleek toch een stukkie minder te zijn. Wie weet dus een goede én betrouwbare zadelmaker die ook in de driehoek Zutphen Deventer Doetichem werkt?

Liselot

Re: Goede zadelmaker Achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:26

harnessmaker op bokt komt door heel nederland aan huis

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:28

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:14

Daaleman is mij te duur. Het gaat om een fjord waar ik vrijwel altijd mee buiten rij en die maar weinig in een bak loopt.Voor deze manier van paardrijden hoeft niet gelijk het duurste van het duurste uit de kast te worden gehaald. Goed en betrouwbaar hoeft niet altijd de hoofdprijs te zijn.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:00

Ik vind daaleman niet extreem duur. Tuurlijk, de nieuwe zadels zijn duur. Maar hij heeft vaak veel tweedehands zadels op voorraad en met opvullen van zadels is hij niet duurder dan anderen volgens mij.

Maar een zadel hoort toch goed te liggen? Ook als je veel buiten rijdt, vooral als je veel buitenrijd (lange tochten). Als je zadel niet goed ligt, en je paard krijgt daardoor last van zn rug, ben je veel verder van huis.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:18

John Kool van Bestfit zadelservice. bedrijf zit in Hilversum maar hij woont zelf in Ede en komt in principe ook door hele land. Als je zijn nummer wilt pb me maar ff.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:15

Zijn er nog meer tips?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:18

Samo schreef:
Maar een zadel hoort toch goed te liggen? Ook als je veel buiten rijdt, vooral als je veel buitenrijd (lange tochten). Als je zadel niet goed ligt, en je paard krijgt daardoor last van zn rug, ben je veel verder van huis.

Daar ben ik het ook mee eens. Onderschat het rijden van buitenritten niet. Je paard heeft er recht op dat het zadel hem niet in de weg ligt, of hij nou in de bak loopt of in het bos.

Gezien de omgeving waarin je woont, zou ik in eerste instantie ook Daaleman aanraden. Maar wil je dat per se niet, misschien is HorseTotaal dan iets voor jou. Die zit in Rheden, maar komt regelmatig met zijn mobiele service in de Achterhoek, Salland en Twente. Opvullen kost bij hem rond de 40 euro.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:07

tuurlijk moet een zadel goed liggen, maar dan heb je de keus tussen goedkoop en goed opletten en duur en erop vertrouwen. dan doe ik toch liever het eerste, want ook in die categorie zitten er echt wel goede tussen.

in ieder geval bedankt.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:01

In Winterswijk zit ook een zadelmaker.
Ik ben altijd wel tevreden over hem geweest, maar ik weet niet hoe hij het doet met het aanpassen van zadels op een paard. (ik heb namelijk wel zadels, maar geen paard... Haha! )
Volgens mij komt hij ook aan huis.

Tel 0543-520680.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:31

Jep! de laatste is Wentink in Winterswijk! Hij vult ook op en past zadels aan. Hij komt meestal maandagsavonds aan huis!

Succes

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:10

Karin schreef:
Gezien de omgeving waarin je woont, zou ik in eerste instantie ook Daaleman aanraden. Maar wil je dat per se niet, misschien is HorseTotaal dan iets voor jou. Die zit in Rheden, maar komt regelmatig met zijn mobiele service in de Achterhoek, Salland en Twente. Opvullen kost bij hem rond de 40 euro.

Even gemaild: opvullen kost 75 euro als alles eruit moet en opnieuw gevuld 125,- kassa!

Iets anders dus dan 40,- maar op deze manier verder modderen is ook niks dus doen we dit maar.
Bedankt!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:53

Ik wil niet doorzeuren over Daaleman, maar ik heb vorig jaar daar mn zadel laten opvullen voor 60 euro.. scheelt dus alweer 15 euro..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:05

Dan heeft HorseTotaal dus z'n prijzen drastisch verhoogd. Ik heb daar begin vorig jaar toch echt een zadel laten opvullen voor 40 euro.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 21:40

Dat moet dan inderdaad hard gegaan zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:15

Verplaatst naar [EA-GZ] Gezocht: Diensten Lachen.

Sjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:00

Hallo,

Als je intresse hebt; ik weet ook nog wel een goede: Godfried.
Hij komt aan huis in jouw omgeving denk ik zowiezo ook wel.
Hij heeft hij verschillende fabrikanten gewerkt o.a. BR!
Momenteel zit die volgens mij bij hyporama.
Je kan me PMen voor zijn nummer!

Gr. Mel

Edit: Ojah en de prijzen liggen niet hoog! Hij vult ter plaatse op en kijkt zeer goed naar de rug van het paard en dergelijke!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 06:58

Sjiem schreef:
Hallo,

Als je intresse hebt; ik weet ook nog wel een goede: Godfried.
Hij komt aan huis in jouw omgeving denk ik zowiezo ook wel.
Hij heeft hij verschillende fabrikanten gewerkt o.a. BR!
Momenteel zit die volgens mij bij hyporama.
Je kan me PMen voor zijn nummer!

Gr. Mel

Edit: Ojah en de prijzen liggen niet hoog! Hij vult ter plaatse op en kijkt zeer goed naar de rug van het paard en dergelijke!

En dan kom je momenteel bij mij uit daar Godfried een blessure heeft en ik zijn werzaamheden betreffende vullen e.d. overneem....... Wij werken echter op een bijna zelfde manier maar delen volledig dezelfde visie!