Nu ik zelf aan mijn rug behandeld wordt denk ik dat het verstandig is om ook mijn paard te laten nakijken. Denk namelijk dat je eigen blokkades problemen veroorzaken aan het paard ook loop ze op het moment erg goed. Naast mijn wedstrijdpaard heb ik ook een oud manegepaard dat steeds stijver wordt en misschien dat we haar door behandeling ook langer op de been kunnen houden. Eigenlijk zoek ik iemand die mijn paarden (6x) soms controleert en dat we daarna overleggen wat en wie we behandelen. Mag ook een student zijn die bij grote problemen door verwijst naar een ervaren iemand. Ik woon in de kop van Noord-Holland, paarden staan aan huis met een eigen buitenbak.
www.nvfd.nl -> therapeuten -> iemand met een 'p' bij de naam behandelt paarden. de lijst op deze site bevat enkel namen van dierenfysiotherapeuten die verplicht bij- en nascholen, en dus op een serieuze manier met het vak bezig zijn. succes! ontzettend goed gedacht van je trouwens; je eigen lichamelijke gebreken kun je zeker 'doorgeven' aan je paard.
een student mag trouwens niet; het is per wet zo geregeld dat alleen mensen met een gedegen opleiding aan een geblesseerd paard mogen zitten. daaronder vallen dierenartsen, dierenartsassistentes en dierenfysiotherapeuten (en embryotransplateurs, maar die heb je nu niet nodig lijkt me ). andere 'behandelaars' zijn dus wettelijk strafbaar als ze aan je paard komen. dat even ter aanvulling op bovenstaande. succes!
Tunna Morriën komt bij ons. Zij staat als het goed is als eerste bij bovenstaande link. Super leuke en eerlijke meid die heeeel veel voor ons heeft gedaan (en nog steeds doet ). Overigens is zij ook verbonden met dierenkliniek Emmeloord, ze werkt daar ca. 1x per week.