Stal Wennekers? of andere stal in de buurt van Diemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Stal Wennekers? of andere stal in de buurt van Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:30

Aangezien ik nu een eigen paard heb ben ik rond aan het kijken naar een stal dichter bij mij in de buurt. Ik woon in Diemen noord en mijn paard staat nu in Vijfhuizen, dit is voor mij gem. een half uur rijden wat ik wel net even te ver vindt. Verder is het een zeer fijne stal...

Ik heb gekeken bij stal Wennekers wat voor mij een stuk gunstiger ligt, en alles te bieden heeft. Het heeft alles wat ik noodzakelijk vindt bij een stal. Alleen dat het zo groot is staat me nog iets tegen.

Zijn er mensen die ervaring hebben of op dit moment hun eigen paard op Wennekers hebben staan?? Ik ben erg benieuwd naar de eravringen en ideeen!?

Mocht iemand anders nog tips hebben voor een andere stal bij mij in de buurt hoor ik dat heel graag!
Eigenlijk wil ik een zo compleet mogelijke stal, weidegang is zeker een pre en het liefst ook de mogelijkheid om buiten te rijden...

Wie oh wie kan mij wat vertellen!!!

Jol1

Re: Stal Wennekers? of andere stal in de buurt van Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:42

Wij zijn een tijdje geleden bij Wennekers gaan kijken. We hebben nu de paarden thuis staan, dus we hoeven geen stalling meer te huren. Hoewel het erg groot is, viel het ons op dat er weinig mensen tegelijkertijd in de bakken reden. Echt last heb je dus niet van het feit dat het er zo groot is. Ook kun je fijn in het bos rijden en het zandpad er naar toe is prettig om uit te stappen. De stalletjes met uitloop vonden we wel leuk, je ziet dat veel paarden dan toch buiten gaan staan. (ook in de winter) Daar in de buurt zitten nog meer pensionstallen, ook kleinere, dus misschien kun je daar ook nog eens gaan kijken. (al vonden we die in verhouding met Wennekers toch vrij prijzig.)

sox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:54

Ik heb een tijd een paard gereden die daar stond. Het moet je echt liggen inderdaad. De accomodatie is super. Voor het aantal paarden wat er staat is het aantal rijbanen en inmiddels twee stapmolens perfect. Genoeg land. Kleine landjes die je kunt huren. 1 losgooi paddock is wel wat weinig, sta je vaak op te wachten. Het stalgeld voor een box vind ik wel erg hoog. Een normale box is geloof ik 260,- volpension, maar die is qua afmeting relatief klein. Box met uitloop is 240,- zelf uitmesten. De luxe grote boxen die pas nieuw zijn, zijn normale maat die je voor een beetje paard gewoon nodig hebt en die zijn geloof ik ergens rond de 300,-.

Het nadeel vind ik dat ik het erg onpersoonlijk vind zo'n grote stal. Iedereen doet daar zo'n beetje zijn eigen ding. Je gaat wel contacten opbouwen hoor, maar je kunt daar technisch gezien een dag door brengen zonder met iemand te praten. Iedereen kan het terrein oplopen zonder dat je aangesproken wordt. En verder vind ik het door de grootte van de stal voor de paarden niet positief. Het valt niet direct op als er wat met je paard is juist omdat er zoveel staan. Maar nogmaals er zijn er, zo blijkt wel meer dan 200 man, die daar wel prima staan. Het is net waar je je lekker bij voelt.

Als je nog specifieke vragen hebt, pb me even.
Groetjes

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:00

Ik heb met mijn 3 paarden daar 1 jaar gestaan.

Het heeft voor en nadelen. Mijn fjord kon niet tegen die drukte. Mijn shetlander en draver stonden in een kleine uitloopstal. Dit was voor hun 2en ideaal. Genoeg ruimte. Het was jammer dat ze de shetlander het eten gaven voor de draver en omgedraaid. Ik vroeg me af hoe dit dan weer kwam. Maar toen ik er een keer was tijdens voertijd was het me duidelijk.
Mijn fjord had medicijnen. Dit had ik netjes in bakjes met voer verdeeld. Bij de stal gezet en gezegd, met grote pijlen naar de bakjes. Maar nog vergaten ze het. Waardoor hij de medicijnen te laat kreeg.

Qua uitrijmogelijkheden is het helemaal ideaal. Ook de facaliteiten is echt super. Maar het moet je paard gewoon liggen.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:13

Bedankt voor jullie reacties. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als mijn indruk is van de stal. Ik ben er geweest en heb allerlei info meegekregen. Het ziet er allemaal prima uit, maar dat het zo groot is staat me inderdaad ook wel wat tegen.
Nu sta ik op een stal met ongeveer 50 a 60 paarden. Dat is prima te doen vind ik...

Maar ja vind maar eens iets anders in de buurt met deze mogelijkheden, dat is dus een beetje mijn probleem.... Het is lastig!!!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:14

Heeft er iemand misschien nog tips voor andere stallen in de buurt??

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:16

Wij hebben nog een box vrij! Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:33

Wennekers sprak mij vanaf de site wel heel erg aan; maar hoe 'klein' zijn die uitloop stallen dan in maten?

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 16:26

ik zou geen uitloopstal willen Bloos

Hahahahaha Es, als dat nou eens ook nog in de buurt was had je de box al verhuurd!! Haha!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:19

Ik ga per 1/9 verhuizen naar wennekers.
Ben er vorige week gaan kijken en eigenlijk lijkt het heel erg groot, maar als je daar rond loopt valt het reuze mee. Er staan veel auto's op het parkeerterrein, maar veel mensen kwam je niet tegen.
S'avond zal het wel wat drukker zijn. S'winters werd me verteld is het ook wel wat drukker, maar je hebt veel mogelijkheden op het terrein zelf.

Ik heb dus een uitloopstal genomen voor mijn paard, je moet dan wel zelf uitmesten, maar dat vond ik geen probleem. Mijn paard is zelf 1.74 m en er stonden veel grote paarden die makkelijk in zo'n uitloopstal paste. Ik heb zelf voor zo'n stal gekozen omdat die van mij alles graag wil zien en contact heeft met de buren zo. Overdag gaat ie de stapmolen in en daarna op het land.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:51

sabje19 schreef:
Ik ga per 1/9 verhuizen naar wennekers.
Ben er vorige week gaan kijken en eigenlijk lijkt het heel erg groot, maar als je daar rond loopt valt het reuze mee. Er staan veel auto's op het parkeerterrein, maar veel mensen kwam je niet tegen.
S'avond zal het wel wat drukker zijn. S'winters werd me verteld is het ook wel wat drukker, maar je hebt veel mogelijkheden op het terrein zelf.

Ik heb dus een uitloopstal genomen voor mijn paard, je moet dan wel zelf uitmesten, maar dat vond ik geen probleem. Mijn paard is zelf 1.74 m en er stonden veel grote paarden die makkelijk in zo'n uitloopstal paste. Ik heb zelf voor zo'n stal gekozen omdat die van mij alles graag wil zien en contact heeft met de buren zo. Overdag gaat ie de stapmolen in en daarna op het land.

goeie keuze!!! ik sta er zelf al 4 jaar. Haha!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:04

mychinook schreef:
goeie keuze!!! ik sta er zelf al 4 jaar. Haha!

Ik had er ook een goed gevoel bij toen ik daar was en Jos ons rondleidde.
En ik denk dat mijn paardje het ook wel naar zijn zin heeft daar straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:07

VSW --> EA GZ DI.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:07

Heb je hier al eens gekeken? Niet zo ver van Wennekers vandaan. Of ze plek hebben weet ik niet.

www.naturalwestern.nl

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:56

Mijn paardje staat ook bij Wennekers en die heeft het enorm naar zijn zin. Ik vind het er nooit enorm druk, want er zijn zoveel mogelijkheden om te doen en de mensen komen over de hele dag verspreid dat je eigenlijk niet merkt dat het zo groot is. Mocht je Wennekers niets vinden, dan kan je ook de Double R Ranch in Diemen proberen. Dat zit op de Stammerdijk. http://www.doubler.nl

Groetjes, Yvonne
http://MYWesternshop

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:50

Er is ook een aankomende nieuwe pensionstal in Aalsmeer..NAKITA`S East End Stables
, als je bij Vannie (zus van Nakita Haha! ) op bokt in haar profiel kijkt dan zie je de opbouw..het is nog niet helemaal af Knipoog ...
Ik ga hier zelf ook staan vanaf october...

Als je Nakita haar telnummer wilt moet je me maar een pbtje sturen..kijken kan natuurlijk nooit kwaad..

Groetjes Charita

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:48

Ik sta nu bijna 'n jaar bij Wennekers en ik kwam van 'n stal met ca. 45 paarden.
Dat er zoveel paarden staan vond ik ook 'n klein nadeel, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit met meer dan 5 personen in een bak gereden! (en dat was dan nog die hele grote van 70 x 35!!) Tong uitsteken
Ik sta zelf in 'n paarden doe-het-zelf / uitloopstal en ze zijn ca. 17 m2, dus fijn voor je paard zou ik zeggen... Mijn paard kan zelf bepalen of hij binnen of buiten staat en kan redelijk "bewegen" in stal.
Het personeel is enigszins "veranderd" en ik vind persoonlijk dat ze 't erg goed doen.
Veel mensen denken dat doordat 't er zo groot is er ook weinig controle over je paard is, maar dat vind ik absoluut niet 't geval! Er is redelijk veel sociale-controle!

Ik vind 't eigenlijk 'n paarden-dorp, hahaha! Nagelbijten / Gniffelen Je hebt practisch alles aan huis, je hoeft 't terrein niet echt te verlaten... Vee-arts, fijne kantine, bos, 3 binnen- en 3 buitenbakken, 2 longeerkralen, 2 stapmolens, warm water spuitplaats, solarium, losgooibak en genoeg land! Binnenkort komt er ook nog 'n ruitersportwinkeltje op 't terrein en je kan ook aan wedstrijden meedoen. Dressuur, springen en western, wedstrijden zat!
Ik vind 't ook erg leuk dat ze eens in 't jaar wat organiseren, zoals 'n "Halloween puzzelrit", strandrit met z'n allen etc.
En, (erg belangrijk voor mij) je hebt geen echte openings- en sluittijden! Je kan altijd bij je paard komen, erg fijn!

Kortom, ik heb 't reuze naar m'n zin en heb 't idee dat mijn paard met zeer veel plezier op stal staat (voor 'n goede prijs-kwaliteit verhouding). Geld, geld!
Oh ja, en voor de echte GTST-fans (dat ben ik zelf dus niet) er staat ook een BN-er bij ons op stal (weet niet hoe je d'r naam schrijft Bloos )

Sheelah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:59

Nou ik ben erg benieuwt wie de bn-er is kan je het niet proberen te schrijven mischien weten we dan wie je bedoelt ahahahahhaa

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:30

Sheelah schreef:
Nou ik ben erg benieuwt wie de bn-er is kan je het niet proberen te schrijven mischien weten we dan wie je bedoelt ahahahahhaa

Hahahaha, ja, ene Faya Mourali (??) ze schijnt in GTST te spelen...

Sheelah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:56

Is het mischien Fajah Laurens??

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:22

Sheelah schreef:
Is het mischien Fajah Laurens??

Pfff.... wat 'n vraag, hahaha! Ik ben niet zo'n type die alle BN'ers kent. Weet dat ze 'n beetje 'n buitenlands uiterlijk heeft en dat ze 'n dochtertje heeft. Ze lijkt me midden twintig. Verder schijnt ze nog 'n paard te hebben en is d'r voornaam Fajah(?)
Maar ze lijkt me ook wel aardig hoor!! Niet zo'n vreslijk poeha-mens Tong uitsteken
Heb d'r ook gewoon gesproken en ze had niet echt "air" ofzo (iets waar ik namelijk 'n gruwelijke hekel aan heb, als enigszins "bekende mensen" gelijk denken dat ze heel wat zijn en zich alles mogen permiteren, heb daar ervaring mee!!)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:05

Hoi, ik woon sinds kort in Weesp en ik heb mijn paardje op de Landhoeve staan(stammerdijk). Ik sta daar best naar mijn zin. De stallen die ze hebben zijn heel ruim en op het land hebben ze ook lekker de ruimte. Je kunt er best wel lekker buitenrijden. Je zit naast het diemerbos en je bent binnen 25 min bij de Gaasperplas.

groetjes Jeannine

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:13

Mijn paarden staan op stal Wennekers en mij bevalt het juist heel goed. Voor ik de stap maakte naar Wennekers te verhuizen met mijn pukken zat ik ook heel erg met de grootte, maar in de praktijk valt het me meer dan mee. Sterker nog; ik ervaar het niet als een grote stal maar meer als een heel klein dorpje Haha! . En een dag op Wennekers doorbrengen zonder met iemand te praten lukt mij iig echt niet, in tegendeel... Schijnheilig . Wat ik ook heel fijn vind is dat er best een behoorlijke sociale controle is en dat er heel veel mogelijkheden en hulp aanwezig zijn. Als er eens iets is dan is er altijd wel iemand die een handje wil helpen. Ik heb ooit op een stal in Diemen gestaan met ongeveer 40 paarden en die heb ik gek genoeg als veel drukker ervaren.