Ervaringen Equi-Chaps Paardendrogist

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quibusjes

Ervaringen Equi-Chaps Paardendrogist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:20

Hallo,

mijn paard heeft nu ze weer 24/7 op de wei staat altijd erg snel last van mok door zonnebrand. We smeren al volop met sunblock, maar ze is echt erg gevoelig ervoor.
Nou is mijn vraag of meerdere mensen dit probleem hebben en of er mensen zijn die de equichaps van de paardendrogist preventief gebruikt hebben als bescherming.
Als dit goed helpt zonder dat ze er al te veel last van heeft lijkt het me een goede oplossing namelijk.
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Eva

merrieveulen

Re: Ervaringen Equi-Chaps Paardendrogist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:06

quibusjes schreef:
Hallo,

mijn paard heeft nu ze weer 24/7 op de wei staat altijd erg snel last van mok door zonnebrand. We smeren al volop met sunblock, maar ze is echt erg gevoelig ervoor.
Nou is mijn vraag of meerdere mensen dit probleem hebben en of er mensen zijn die de equichaps van de paardendrogist preventief gebruikt hebben als bescherming.
Als dit goed helpt zonder dat ze er al te veel last van heeft lijkt het me een goede oplossing namelijk.
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Eva

je moet er een flinke laag uierzalf (die hele dikke) mooi glad opsmeren. dan kan de zon er niet bij, plus dat er vaak vuil (stof) aan blijft plakken waardoor er zich een donker laagje op de hud vormt. helpt bij mijn paard erg goed, hij heeft er helemaal geen last meer van! mooi is anders, maar goed, voor het werk maak je het gewoon even schoon...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:59

Ik heb er ook voor gestaan om een Equichap aan te schaffen, omdat mijn jongere merrie een litteken heeft op de kogel waar ze heel snel op verbrand. Ik had nog drie in een beenbeschermers liggen die wat minder hoog zijn, en die voldoen ook. Kosten van een paar drie-in-een beschermers: 25 Euro. Scheelt flink met de aanschafsprijs van de Equichap. Probleem met de Equichap is dat je hem maar 12 uur om mag laten. Mijn merrie komt iedere avond binnen, dan kan hij af.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 22:37

Het probleem is dat de drie in een beschermers de kootholtes niet bedekken en daar gaat het bij mijn paard vooral om. Ik heb vandaag wel bij de apotheek een nog betere sunblock gehaald van 50+ Cool .
Ik denk dat ik haar de komende dagen overdag toch maar binnen haal om de echt felle zon even te vermijden.
Nog meer tips? Ik heb al een beetje nagedacht ook of ik niet iets met stof en behulp van springschoenen een soort beschermlaagje van stof kan maken. Helaas ben ik niet zo creatief Bloos , maar ik ga maar eens rondvragen in de buurt Haha!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:34

Hoi, wij gebruiken de equichaps ook voor een paard met witte beentjes - vorig jaar had hij extreme zonnebrand met daarop volgend mok - die ellende die hij toen had NOOIT meer!!!

Je moet ze goed, redelijk strak omdoen, anders kunnen ze wat gaan zakken. Hij springt er vrolijk mee in de rondte, rolt er mee, wat dan ook en ze zitten nog steeds op hun plek. Het materiaal ademt, de benen zijn ook nooit bezweet daaronder. Dit jaar heb ik dus nog geen enkel plekje kunnen vinden op zijn benen, dus het gaat er goed.
De equichaps kosten wel wat, maar ik vind het ze wel waard. Normaal ben ik zelf ook nogal crea, maar die oplossingen blijven gewoon niet goed zitten, plus de stoffen zijn niet goed ademend.

Je mag ze inderdaad niet de hele dag omdoen, je zou dan kunnen kiezen ze 's morgens om te doen en 's avonds weer af te halen. Let op: de benen moeten wel helemaal heel zijn en niet al mok of zonnebrand plekken hebben.

Dus... een aanrader!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:39

Drie in een beschermers bestaan er ook in een model dat de kootholtes bedekt. Dat heet dan skid boots, en ook deze kun je vast ook in een goedkopere versie krijgen. Onderstaande foto's zijn van Professional Choice, die zijn helaas aan de prijs maar goedkoper dan de Equichap.

skid boots:

Afbeelding

Afbeelding

of je gebruikt combo boots:

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:42

@ Krista: transpireert het paard niet onder die Equichap? Ik heb met deze temperaturen wel een slecht geweten om mijn paard de hele dag met die drie in een beschermer te laten lopen.

Edit: zie trouwens net op de site dat ze flink zijn afgeprijsd...

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:30

Afbeelding
Is dit niks voor je paard? CC Boots van The Eventing Shop. Zo bescherm je de kootholte zonder het hele been in te moeten pakken.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 12:49

Bedankt voor al jullie reacties Haha!
Quibus staat voorlopig overdag even binnen en ik behandel de benen tot het over is. Morgen ga ik contact opnemen met de paardenwinkels over de producten die jullie aangeraden hebben, zodat ze zometeen weer beschermd het land op kan Cool

Groetjes Eva

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:32

Cassidy schreef:
@ Krista: transpireert het paard niet onder die Equichap? Ik heb met deze temperaturen wel een slecht geweten om mijn paard de hele dag met die drie in een beschermer te laten lopen.

Edit: zie trouwens net op de site dat ze flink zijn afgeprijsd...

sorry beetje late reactie Bloos

Nee, het paard transpireert er niet onder. Die gewone boots zijn echt veel te dik. De equichaps zijn van dun ademend materiaal gemaakt. Normaal moet je ze na een uur of 12 wel afdoen, maar ze waren het een keer vergeten... en toen waren ze niet echt warm... wel hadden ze mooi bubbeltjesmotief van de stif Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:26

Ik kan de gewone boots heel los omdoen, zodat het niet afknelt. De transpiratie valt in dat geval ook erg mee. Enige nadeel is dat je ze niet meteen droog hebt als ze nat worden...maar in een paar boots zitten er twee, dus je kunt afwisselen.