Eric laarakker (holistische arts) wie ervaringen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marfiek

Eric laarakker (holistische arts) wie ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 10:46

Hallo,

Ik heb een vraagje of er hier ook mensen zijn die ervaringen hebben met deze arts. ik zit er erg aan te denken om er heen te gaan.
Het gaat dus om Valentina, ik heb 4 mnd geleden een wedstrijd gehad met een echt veelste zware bodem, ze liep niet helemaal lekker dus 3 weken gestapt en afgespoten toen naar de veearts gegaan en foto;s laten maken.
Ze bleek wel atrose te hebben maardat was helemaal geen probleem zeker gezien haar leeftijd niet ze is namelijk 24 jaar en ze zou hier wel wat jaren mee door kunnen.
De veearts dacht aan een verdraaiing/ontsteking medicijnen mee gekregen 4 weken 2x daags 4 streepjes medicijnen tegen de pijn en de ontsteking en 2x daags 15 min stappen dit uitbouwen.
na de 4 weken hadden we goede hoop, ze liep nog niet helemaal goed dus zei de veearts 6 weken rust, gooi maar los.
Hierbij ging ze natuurlijk helemaal uit d'r dak. ze is wel 24 jaar maar zo ziet ze er totaal niet uit en daar gedraagd ze zich ook niet naar. ik starte net L2 met haar het ging helemaal lekker.
We hebben poeder gekocht om alles wat aan te sterken zoiets van baad het niet schaad het niet. van M&S
De 6 weken zijn inmiddels voorbij stappen en draven op het lange stuk gaat goed niets te zien dus dat zag er erg hoop vol uit toen aan de longeerlijn linksom goed, rechtsom weer helemaal niet goed balen natuurlijk.
Veearts adviseerde ons haar 4 maanden op het land te zetten en helemaal uit 't hoofd te zetten.
Nu heb ik er gewoon zoveel meer moeite mee als ik dacht ga met lood in mijn schoenen naar stal ben er bes wel kapot van.. want als je haar nu voor 4 maanden op het land zet komt ze niet meer terug ben ik bang en zowel zou het wrs een paar x per week naar buiten zijn.
Ik heb er nu dus niet echt vrede mee als je de stal binnen komt is het meteen hoofd omhoog oren er op en twinkel ogen. moeilijk moeilijk.
We hebben net een super padock + bak met eb en vloed systeem echt ideaal voor de toch wat oudere pony beentjes.
Als we dr 4 mnd ergens anders zetten is het toch nog door betalen van de box.. en de wei enz.
Ik denk dat ik het gewoon wil gaan proberen bij Eric Laarakker http://www.holistischdierenarts.nl misschien kan hij er wel iets mee en dan stoppen wij d'r voor vier maanden weg dan zijn we inmiddels 8 maanden verder.
Misschien kan hij er ook wel niets mee, dan is het allemaal wat dragelijker en zoek je een leuk definitief plekje voor d'r.
Ik wilde vragen naar jullie ervaringen, zijn jullie wel eens geweest en hoe is dat allemaal gegaan?
De veearts gooit het nu bij tina op banden of iets bij haar kogel.

Alvast bedankt

TheSam

Re: Eric laarakker (holistische arts) wie ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:07

Topic 600 over Eric.... jammer dat de zoekfuncties het niet doen, anders had je hier op bokt heel wat kunnen vinden Clown

Ik persoonlijk heb er goede ervaringen mee, maar hier op bokt zijn de meningen zeer uiteenlopend Nagelbijten / Gniffelen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:41

ben er paar weekjes geleden geweest en heb er ook een keer druppels van gehad.die hebben wel geholpen.
of het heeft geholpen weet ik nog niet.want is nog niet zo lang geleden.en merkte er daarvoor ook niet zoveel aan.maar ze kijken ze dus helemaal na en dan kijken ze welke druppels of spray ofzo je kan gebruiken.
de een vind het wel goed en de ander niet.maar ik zou t gewoon proberen. je kan als ze nagekeken is nog beslissen of je dr druppels of spray of iets wil geven enz.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:07

ik ben ook bij hem geweest moet zeggen dat ik meer tevreden ben over Henk Goosen. Je mag me pb-en voor het nummer

voordeel is dat henk bij je langskomt en laarakker niet. Vind laarakker ook af en toe iets te zweverig, maar dat is persoonlijk. Moet zeggen dat hij wel mijn paardje goed had behandelt, maar Goosen had nog meer effect

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:39

wat waren je klachten precies orsini?

En idd ik zocht op de zoekfunctie, erg balen dat die het nog niet doet.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:42

Ik zweer bij Laarakkers! Geloof dat mijn paard wel 4 of 5 keer per jaar wordt nagekeken. Sinds ik bij hem ben geweest gaat het zoveel beter!

zal de link naar een eerder topic over laarakkers hier even voor je neerzetten !

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:56

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:57

Wij zijn er met een kreupel paard geweest. Eric is heel grondig en loopt alles na. Dus niet alleen het been waar je paard last van heeft. En dat vind ik er zo goed aan. Hij paard gaat eindelijk vooruit.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:03

Dat vind ik dus ook het voordeel, er wordt niet alleen gekeken naar de klacht zelf maar er wordt op zoek gegaan naar de oorzaak. En dat je paard idd van top tot teen wordt nagekeken. Plus dat ze alle tijd nemen voor je paard en alles uitleggen. Bij ons komen ze op stal omdat er meerdere paarden onder behandeling staan bij hun. Dat is wel erg fijn.

mistiquem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:36

Hoi Marfiek, ik ben zelf ook 2x bij Eric Laarakker geweest, d.w.z. de praktijk, want mijn paard is behandeld door Eva Keeman. Denk dat mijn paard er wel zeker baat bij heeft gehad, maar of het ook echt alles heeft verholpen dat denk ik niet.
Ben ook een keer bij Henk Goosen geweest, maar dat vind ik een sjacheraar. Hij heeft op zich niet veel tijd nodig, maar je mag toch aardig wat betalen en nog zwart ook. Dat vind ik wel erg raar voor een dierenarts. Had gehoord dat hij dierenarts is, maar denk dat dit niet het geval is.
Als je dan naar een holistische dierenarts wil, zou ik toch naar de praktijk van Eric Laarakker gaan. Eric heeft wel zijn papieren. Er lopen in de praktijk meer mensen die paarden behandelen die niet de papieren hebben, maar wel bepaalde dingen van Eric geleerd hebben en als ze twijfelen vragen ze Eric ernaar te kijken.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes en sterkte ermee.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:56

Goosen heeft ook wel degelijk zijn papieren en je kan gewoon een rekeningn krijgen die je naar de verzekering kan sturen. Ik heb tot nu toe alles vergoed gekregen van de verzekering en dat gebeurt echt niet als hij geen echte dierenarts is.

@ Mistiquen: vind het niet echt zo terecht dat je nu "feiten" op tafel gooit die absoluut niet waar zijn, ff nagaan voor je dat doet.

Het is wel waar dat Goosen minder tijd heeft dan Laarakker om naar je paard te kijken als hij weet wat de oorzaak is, weet hij het niet dan zoekt hij wel gewoon verder.

Je moet zelf weten naar wie je gaat, heb over beiden geen slechte woorden, zijn allebei erg goed zelfs, alleen merkte ik bij Goosen gewoon een veel groter verschil met mijn paard.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:48

Ben niet bij Eric in behandeling met mijn paard maar bij een leerlinge van hem, Mariëtte Kelfkens.
Ben erg tevreden. Mijn paard is er zeker van opgeknapt en we nog bezig dus kan alleen nog maar beter worden.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:02

he leuk, wat voor opleideing doe je bij hem??

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 19:27

Ik heb al besloten, bedankt voor al jullie berichtjes!
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt en kan 1 augustus al terecht dus wie weet mariette als je een welsh K valk merrie in de " praktijk" ziet lopen dan ben ik er vast en zeker bij!
Ben zeer benieuwd, heb er een goed gevoel bij om haar te laten na kijken!

ik ga zeker het andere topic ook bekijken!! dank jullie wel! en de uitslag.... zal ik jullie niet onthouden tegen die tijd doe ik nog wel een verslagje.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:35

nou suc-6 ! Die van mij wordt ook 1 augustus behandeld weer door Laarakkers, alleen bij ons komt ie op stal!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 19:24

hoelaat komt ie bij jullie?

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:31

Morgen is het zo ver, ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal zal gaan en hou jullie op de hoogte! Ik zet wel een verslag op bkt.. ik hoop zo dat het mee valt en ze wat voor d'r kunnen doen.. het duurd nu eigenlijk gewoon te lang voor ons allemaal.. maar vooral voor haar. Ze is totaal niet voldaan als je weg gaat kijkt ze je aan van.. hey gaan we nog wat doen of laat je me weer zo staan?!
Verder staat ze nu iedere dag nog steeds los.. en doen we af en toe met haar wandelen.
We hebben nu ook een weilandje voor haar in orde gemaakt.. daar gaat ze soms wat grazen maar kon nog niet echt wennen.. ze loopt wat heen en weer. Jullie horen morgen van me.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:12

Oh mar wil je mij dan de link even PB'en. Ik ben zoo benieuwd wat ie van Tina zegt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:16

orsini schreef:
ik ben ook bij hem geweest moet zeggen dat ik meer tevreden ben over Henk Goosen. Je mag me pb-en voor het nummer

voordeel is dat henk bij je langskomt en laarakker niet. Vind laarakker ook af en toe iets te zweverig, maar dat is persoonlijk. Moet zeggen dat hij wel mijn paardje goed had behandelt, maar Goosen had nog meer effect

Jaren geleden behandelde Goosen mijn merrie ook en met zeer goed resultaat. Behandelde zowel haar nek (wervels) als "intern" eierstokken en vochtregulatie. Mijn paard knapte er erg van op, en liet dat ook duidelijk merken door ontspannen te zuchten na een behandeling. Ik sluit me dus bij jouw mening aan.

Met Laarakkers heb ik geen ervaring.

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:19

ff blijven volgen...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:21

mistiquem schreef:
Hoi Marfiek, ik ben zelf ook 2x bij Eric Laarakker geweest, d.w.z. de praktijk, want mijn paard is behandeld door Eva Keeman. Denk dat mijn paard er wel zeker baat bij heeft gehad, maar of het ook echt alles heeft verholpen dat denk ik niet.
Ben ook een keer bij Henk Goosen geweest, maar dat vind ik een sjacheraar. Hij heeft op zich niet veel tijd nodig, maar je mag toch aardig wat betalen en nog zwart ook. Dat vind ik wel erg raar voor een dierenarts. Had gehoord dat hij dierenarts is, maar denk dat dit niet het geval is.
Als je dan naar een holistische dierenarts wil, zou ik toch naar de praktijk van Eric Laarakker gaan. Eric heeft wel zijn papieren. Er lopen in de praktijk meer mensen die paarden behandelen die niet de papieren hebben, maar wel bepaalde dingen van Eric geleerd hebben en als ze twijfelen vragen ze Eric ernaar te kijken.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes en sterkte ermee.

Persoonlijk vind ik je mening dat HG een sjacheraar is uit de lucht gegrepen. Waar baseer je dat op? Op het feit dat je wel een behoorlijke prijs betaalt terwijl hij niet lang bezig is? Die man heeft gewoon veel gevoel bij een paard wat betreft diagnose. Het heeft geen zin om langer te zoeken dan nodig is. Ik heb hem in elk geval niet op foute diagnoses kunnen betrappen (en op mijn stal waren er meer mensen klant bij hem, waaronder een grand prix dressuurruiter). Mijn eigen ervaring (zie hierboven) is gewoon prima, mijn paard reageerde heel duidelijk en heel goed, dus dat vond ik voldoende "bewijs".

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 20:19

zo hier dan een berichtje over vandaag!
We waren er wat laat ivm het slechte weer.. maar dat is allemaal wel goed gekomen gelukkig.
In de 10 min dat we d'r uit de trailer moesten halen helemaal verrot geregent zowel pony als ik en naath.
Ze bekeek haar meteen en op nog al wat dingen sloeg het ding terug dat betekend dat daar iets negatiefs/pijnlijks zit.
zeker op haar kreupele been gericht sloeg ie zowat op hol.. dat is dus echt de pijnlijke plek.
De gewone veearts adviseerde ons los te gooien omdat er iets in het kogeltje of om het kogeltje was.
Nou hieruit bleek dat ze 2 haar scheurtjes in haar doorbuig pees heeft en nu moeten we juist met haar stappen op het harde..
Ook stonden haar bekenen scheef en wat wervels deze zijn allemaal terug gezet. aan het bekken niet veel gedaan omdat het misschien al 20 jaar zo zit. ze heeft idd atrose in 't been maar daar heeft ze 0,0 pijn aan.. super om te weten.
Verder was haar lever op het moment erg slecht dit vond ze ook niet raar omdat de lever en de pezen met elkaar in verbinding staan. ze kreeg plakkertjes op om rustig te worden ze heeft geacupunctuurd en ze deed nog iets met een goude pen (overal prinkjes geven) en acupunctuur zalf.
Daarna nam ze even pauze door wat te eten en moest tina even zo blijven staan.
Daarna heeft ze d'r bekenen wat rechter gezet en de wervels op haar kont rug en achter haar oren.
Ze had al een hele tijd moeite met rechts om te buigen.. en het klopte inderdaad dat daar iets niet goed zat en dat is verholpen erg fijn!
We hebben druppels mee gekregen voor haar lever en voor de pees blesure daar maakte eva zich best wel zorgen om.. maar die gaan we goed aanpakken zei ze.
We kregen multi-milk en rug spray mee.. dus we hebben voorlopig wat te doen.. Knipoog
Verder kregen we het fijne nieuws te horen dat ze verder dik in orde was en op die leeftijd helemaal super natuurlijk.
Over 4 weken weer een afspraak,, ben benieuwd hoe ze verbeterd is.

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:18

Wow da klinkt best goed!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:50

ja, wel balen van d'r pezen maar volgens mij gaan ze d'r goed opknappen ben zo blij dat we zijn geweest Lachen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:55

Erik laarakker en de anderen die voor hem werken werkt echt heel goed idd.
Veel succes met de behandeling je zult na een tijdje verbetering zien echt waar!
Zhivago is ook onder behandeling geweest van hun en hij verbeterde echt! was vrolijker ook en fitter.
Zo hoor je het van meerdere.
Succes Lachen

En het klinkt idd. soms erg zweverig zoals rugspray enzo zhivago heeft het ook allemaal gehad en neem het maar aan van me het werkt! Haha!