GEZOCHT: kudde omg. Voorthuizen voor mijn 2 jonge merries

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleenA

GEZOCHT: kudde omg. Voorthuizen voor mijn 2 jonge merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:08

Ik ben op zoek naar een plek waar mijn jonge paarden (3 en 1 jaar) het hele jaar 24/7 buiten kunnen staan in een vaste, gemengde kudde (liefst met schuilgelegenheid) in de omgeving Voorthuizen, Garderen, Putten, Stroe, Kootwijk ed. Ik ben een voorstander van soberheid, maar ook kwaliteit in verzorging.

Belangrijke punten voor mijn paarden:
Geen hoefijzers in de kudde.
Weidegang en onbeperkt hooi (naar behoefte) van goede kwaliteit.
Geen prikkeldraad.
Paardvriendelijke, respectvolle omgang (ook met andermans paard).
Beslissingen worden gemaakt met het welzijn van het paard voorop ipv het gemak van de mens.

Belangrijke punten voor mij:
Geen competitiecultuur.
Het liefst ben ik temidden van mensen die zonder dwangmiddelen en met veel respect met hun paard omgaan. Ik probeer altijd goed op de hoogte te blijven van (gezondheids)ontwikkelingen op zowel het reguliere als alternatieve vlak en probeer open te staan voor zinvolle vernieuwing. Ik hou me bezig met een ongedwongen, spelmatige omgang met mijn paarden geinspireerd op Klaus Hempfling, Alexander Nevzorov, Mark Rashid, Parelli ed.
Bij mij heeft het paard altijd gelijk.

Als je jezelf hierin herkent en je hebt/weet nog een plek voor mijn lieve merries, dan hoor ik het graag van je. In een lege weide ben ik ook geinteresseerd, mogelijk kan ik dan een kudde samenstellen met andere paardeneigenaren.
Als je zelf zoiets zoekt in die regio kunnen we misschien tesamen iets opzetten.

marleendenarend@hotmail.com