Stalling omgeving Almere?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Stalling omgeving Almere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:50

Ik ben me wat aan het orienteren, weet iemand een (aantal) stal(len) in de regio Almere? Graag met (eventueel) webadres, faciliteiten, prijs etc.

Alvast bedankt!

Eilatan

Re: Stalling omgeving Almere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:52

Stalling in Almere word je niet blij van...

de 3 maneges;
Pampushout in stad; grote binnenbak, paddockes, stapmolen, grote buitenrijbaan
Belle epoque in haven; binnenbak, stapmolen, grote buitenrij/springbaan, longeercircel (www.rsva.nl)
Liesbeuker in buiten; 2 binnenbakken, meerdere buiten rijbanen, stapmolen, longeercircel, paddocks (www.manege-liesbeuker.nl)

Ik heb daar tijden geleden geinformeerd, maar ik dacht dat nog steeds alle prijzen zo rond de 300 euro permaand lagen, bij alle maneges.

Stadsweides mogen niet onderverhuren; bieden ze je een stal aan, en willen ze je een poot uitdraaien kunnen ze beweren dat het hun paard is, en dan winnen ze het ook nog. Alleen doen als je ze echt goed kent.

In het buiten gebied van Almere (bijv bij de kassen, of richting almere hout) zijn hier en daar ook kleine stalletjes, maar over het algemeen moet je maar net geluk hebben dat je die mensen kent. Soms staan er advertenties op internet e.d.; goed in de gaten houden.

Langs de snelweg bij muiderberg zit een stalletje, leijenhorst, aardig dichtbij almere stad. (http://groups.msn.com/stalLeijenhorst) ik geloof zo'n ruim 200 euro all in, hebben buitenrijbaan met verlichting, paar weilandjes en een paddockje.
Net aan de andere kant van de A1, in weesp, zit een stalletje waar ik even de naam van kwijt ben (ik dacht stalwegman,maar kan er nou even niets mee vinden op google; hebben wel een site. buitenrijbaantje, mini paddock, wel mooie stalletjes en een stuk weiland in eigenbeheer. 135 euro per maand dacht ik.

Dan zit je al snel in zeewolde, waar meerdere stallen zitten
- Veldstar 270 per maand, binnenbak, buitenbak(ken) longeercircel, spuitplaatsen, weiland; 15 min van almere stad af
- Zonnehoeve +/- 300 per maand, faciliteiten weet ik eerlijk gezegt niet; maar ze zullen het meeste wel hebben; 25 min van almere stad af
- Natuena weet ik niet; ken ik alleen bij naam
- Knardijk 200 euro per maand, buitenbak, paddock, spuitplaatsen, weiland, goede uitrijmogelijkheden (aan het eind van een doodlopende weg; zo in het bos) 25 min van almere stad af
- Benesse 200 euro per maand; binnen/buitenbak, longeercircel, weiland, spuitplaatsen.
- Horse power buitenbakken, spuitplaatsen, weiland, natuurweilanden. Midden in een natuurgebied. 30 min van almere stad af
- De Sprong, Weidegang, trainingsmolen, longeercirkel en paddocks, binnen- en buitenbak; ken ik van advertentie op marktplaats, nooit zelf geweest.

Er moet er nog een zijn aan de ossenkamp weg; geen id waar precies. In gemeente naarden zijn er ook nog een paar; langs de amsterdamse straat weg iig een stuk of 3. Ken ze verder niet.
Naast Huizen, gemeente Eemnes zitten er 2 naast elkaar, en daarachter allemaal weilandjes van verschillende mensen.

succes Lachen

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:01

tegenover benesse is stal rijnders.... Haha!
dat is dus ook op de ossenkampweg, denk dat Toydoll deze bedoelt.
prijs dacht 150,- (weet het niet zeker is lang geleden dat ik er ben wezen kijken)
buitenbak en weidegang aanwezig...
Stal Benesse heeft trouwens binnenkort ( hij is al bijna af ) twee binnenbakken en twee buitenbakken plus warm water spuitplaats en solarium ... wordt dus wat luxer...
Zonnehoeve heeft twee binnenbakken, een buitenbak, stapmolen, spuitplatsen ( ook warm ) en weidegang ( wel beperkt ) ook opfok is er mogleijk. stallen zijn helaas potstallen dat is wat minder... hoop dat hier wat aan hebt is ook eigenlijk meer een aanvulling op de uitgebreide uitleg van toydoll Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:09

Dank je Toydoll voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik zeker wat mee! Ook KC bedankt voor de toevoeging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:32

VSW --> EA GZ DI.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:46

Ruitersportcentrum zeewolde
en aan de bosruiter weg zit ook nog een stal in zeewolde

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:47

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 21:00

Maar is daar ook een pensionstalling?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:06

ik sta op liesbeuker, en ik kan je dat zeker aanbevelen! Lachen
het is wel duur, maar dan heb je ook wat!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 21:40

Hebben ze ook een website Lachen?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:49

De meeste zijn al genoemd, maar ikw eet er nog 3 in naarden/muiderberg:

Manege Anydale: Hier hebben wij ons paard gestald staan. Faciliteiten: binnenmanege 20x40, buitenbak 25? x 60, stapmolen, spuitplaatsen, weiland, kantine/bar en instructie is aanwezig. Kosten voor een paard zijn volgens mij 330 p/m volpension. http://www.manegeanydale.nl

Pensionstal Berkendael. Daar hebben we ook even gestaan, maar omdat de binnenrijbaan niet door ging, zijn we weer vertrokken. Nu schijnen ze het bij een buitenbak te houden, maar ik weet er niet alles van. Faciliteiten toen ik er stond (was nog echt niet klaar): solariums, spuitplaatsen, weiland, buitenbak 20x60, stapmolen. Toen werd er elke dag gemest en de kosten waren 300 p/m, ze werden dan ook buiten gezet etc.

Stal Pronk. Ken ik verder niet, maar weet dat ze nog niet zolang een binnenmanege hebben. Er is ook een buitenbak.

De laatste 2 zitten aan de Amsterdamsestraatweg.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:58

Toydoll schreef:
Stalling in Almere word je niet blij van...

de 3 maneges;
Pampushout in stad; grote binnenbak, paddockes, stapmolen, grote buitenrijbaan
Belle epoque in haven; binnenbak, stapmolen, grote buitenrij/springbaan, longeercircel (www.rsva.nl)
Liesbeuker in buiten; 2 binnenbakken, meerdere buiten rijbanen, stapmolen, longeercircel, paddocks (www.manege-liesbeuker.nl)

Ik heb daar tijden geleden geinformeerd, maar ik dacht dat nog steeds alle prijzen zo rond de 300 euro permaand lagen, bij alle maneges.

Stadsweides mogen niet onderverhuren; bieden ze je een stal aan, en willen ze je een poot uitdraaien kunnen ze beweren dat het hun paard is, en dan winnen ze het ook nog. Alleen doen als je ze echt goed kent.

In het buiten gebied van Almere (bijv bij de kassen, of richting almere hout) zijn hier en daar ook kleine stalletjes, maar over het algemeen moet je maar net geluk hebben dat je die mensen kent. Soms staan er advertenties op internet e.d.; goed in de gaten houden.

Langs de snelweg bij muiderberg zit een stalletje, leijenhorst, aardig dichtbij almere stad. (http://groups.msn.com/stalLeijenhorst) ik geloof zo'n ruim 200 euro all in, hebben buitenrijbaan met verlichting, paar weilandjes en een paddockje.
Net aan de andere kant van de A1, in weesp, zit een stalletje waar ik even de naam van kwijt ben (ik dacht stalwegman,maar kan er nou even niets mee vinden op google; hebben wel een site. buitenrijbaantje, mini paddock, wel mooie stalletjes en een stuk weiland in eigenbeheer. 135 euro per maand dacht ik.

Dan zit je al snel in zeewolde, waar meerdere stallen zitten
- Veldstar 270 per maand, binnenbak, buitenbak(ken) longeercircel, spuitplaatsen, weiland; 15 min van almere stad af
- Zonnehoeve +/- 300 per maand, faciliteiten weet ik eerlijk gezegt niet; maar ze zullen het meeste wel hebben; 25 min van almere stad af
- Natuena weet ik niet; ken ik alleen bij naam
- Knardijk 200 euro per maand, buitenbak, paddock, spuitplaatsen, weiland, goede uitrijmogelijkheden (aan het eind van een doodlopende weg; zo in het bos) 25 min van almere stad af
- Benesse 200 euro per maand; binnen/buitenbak, longeercircel, weiland, spuitplaatsen.
- Horse power buitenbakken, spuitplaatsen, weiland, natuurweilanden. Midden in een natuurgebied. 30 min van almere stad af
- De Sprong, Weidegang, trainingsmolen, longeercirkel en paddocks, binnen- en buitenbak; ken ik van advertentie op marktplaats, nooit zelf geweest.

Er moet er nog een zijn aan de ossenkamp weg; geen id waar precies. In gemeente naarden zijn er ook nog een paar; langs de amsterdamse straat weg iig een stuk of 3. Ken ze verder niet.
Naast Huizen, gemeente Eemnes zitten er 2 naast elkaar, en daarachter allemaal weilandjes van verschillende mensen.

succes Lachen

Dat langs de A6 is niet meer van leijenhorst. Weet ook niet of ze die stallen nog verhuren...

Ik zelf sta bij de kassen van almere (www.buitenvaart.com) inderdaad zoals hier boven al gezegd werd lekker goedkoop. Maar je moet maar net weten waar er een stalletje leeg staat. Vaak staan er op zo'n stal maar 1 of 2 paarden. Bij mij op stal is dat ook zo, mijn paard, en nog een pony. Ik ben daar toevallig terecht gekomen omdat een vriendin van mij die daar eerst stond haar paard verkocht en zodoende die box vrij kwam. Ik betaal 130 euri per maard inclusief weidegang, stro, hooi, biks, en stromend water. Ik heb een buitenbak tot mijn beschikking 3 minuutjes stappen vanaf stal. Knipoog

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:47

Ik wil nog even toevoegen op de mail van Toydoll dat de Knardijk 180 euro kost ipv 200. Ik sta hier zelf namelijk sinds 3 maanden. Voor dat geld sta je all in! Alleen op zondag moet je zelf mesten. Veel weidegang en een redelijk goede bak, nu wat nat, maar goed, das het op het moment overal. Uitrijdmogelijheden zijn redelijk, zo in het bos, maar niet zo groot en geen ruiterpaden, maar voor een een simpel rondje is het ok! Ook kan je als je langs de vogelweg loopt, nog door een ander bos rijden, das wel groter, maar dan moet je wel een stukje langs de vogelweg.

Hiervoor stond ik bij Horsepower. Helaas geen weidegang, maar wel gezellig en super uitrijdmogelijkheden! Ook heeft Bavel in Almere Hout op het moment stallen vrij.

Als je meer wilt weten mag je me PB en hoor!

Almere is inderdaad moeilijk, zeker als je en all in wilt, geen manege, goede uitrijdmogelijkheden, weidegang etc. Ik weet niet of je inmiddels naar tevredenheid een stal hebt gevonden, zo niet, succes nog!

Pronk in Naarden ziet er trouwens ook erg leuk uit!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:51

barbara28 schreef:
Ik wil nog even toevoegen op de mail van Toydoll dat de Knardijk 180 euro kost ipv 200. Ik sta hier zelf namelijk sinds 3 maanden. Voor dat geld sta je all in! Alleen op zondag moet je zelf mesten. Veel weidegang en een redelijk goede bak, nu wat nat, maar goed, das het op het moment overal. Uitrijdmogelijheden zijn redelijk, zo in het bos, maar niet zo groot en geen ruiterpaden, maar voor een een simpel rondje is het ok! Ook kan je als je langs de vogelweg loopt, nog door een ander bos rijden, das wel groter, maar dan moet je wel een stukje langs de vogelweg.

Hiervoor stond ik bij Horsepower. Helaas geen weidegang, maar wel gezellig en super uitrijdmogelijkheden! Ook heeft Bavel in Almere Hout op het moment stallen vrij.

Als je meer wilt weten mag je me PB en hoor!

Almere is inderdaad moeilijk, zeker als je en all in wilt, geen manege, goede uitrijdmogelijkheden, weidegang etc. Ik weet niet of je inmiddels naar tevredenheid een stal hebt gevonden, zo niet, succes nog!

Pronk in Naarden ziet er trouwens ook erg leuk uit!

Ik heb zelf ook een jaar lang bij Melie gestaan Lachen
Uitrijmogelijkheden zijn beter dan je beschrijft, je kan via de golfbaan richting vliegveld lelystad en dan hoef je de vogelweg alleen over te steken.

Weidegang was alleen maar afentoe, heel lang gehad dat er niet eens weiland was. Bak is zwaar en bevriest snel. De weidegang + loopstallen was de rede dat ik daar heen was gegaan; het viel helaas een beetje tegen.
De prijs had ik me in vergist, sorry, mijn paard stond niet in een enkele box dus die prijzen wist ik ook niet Knipoog

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:35

Hoi Mensen,

Ik heb nog stalling vrij in Almere:)
Hopelijk hebben jullie er wat aan

groetjes jennifer

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:26

Toydoll:richting vliegveld Lelystad....dat moet ik toch eens proberen, misschien valt het dan nog mee. Helaas kunnen we op het moment helemaal het bos niet in, de boswachter is giga aan het controleren... De bak is inderdaad als het een tijdje droog is wat zwaar. Ik hoop dat de weidegang nu beter is. Dat is mede een rede dat ik er heen ben gegaan Lachen