Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toydoll schreef:Stalling in Almere word je niet blij van...
de 3 maneges;
Pampushout in stad; grote binnenbak, paddockes, stapmolen, grote buitenrijbaan
Belle epoque in haven; binnenbak, stapmolen, grote buitenrij/springbaan, longeercircel (www.rsva.nl)
Liesbeuker in buiten; 2 binnenbakken, meerdere buiten rijbanen, stapmolen, longeercircel, paddocks (www.manege-liesbeuker.nl)
Ik heb daar tijden geleden geinformeerd, maar ik dacht dat nog steeds alle prijzen zo rond de 300 euro permaand lagen, bij alle maneges.
Stadsweides mogen niet onderverhuren; bieden ze je een stal aan, en willen ze je een poot uitdraaien kunnen ze beweren dat het hun paard is, en dan winnen ze het ook nog. Alleen doen als je ze echt goed kent.
In het buiten gebied van Almere (bijv bij de kassen, of richting almere hout) zijn hier en daar ook kleine stalletjes, maar over het algemeen moet je maar net geluk hebben dat je die mensen kent. Soms staan er advertenties op internet e.d.; goed in de gaten houden.
Langs de snelweg bij muiderberg zit een stalletje, leijenhorst, aardig dichtbij almere stad. (http://groups.msn.com/stalLeijenhorst) ik geloof zo'n ruim 200 euro all in, hebben buitenrijbaan met verlichting, paar weilandjes en een paddockje.
Net aan de andere kant van de A1, in weesp, zit een stalletje waar ik even de naam van kwijt ben (ik dacht stalwegman,maar kan er nou even niets mee vinden op google; hebben wel een site. buitenrijbaantje, mini paddock, wel mooie stalletjes en een stuk weiland in eigenbeheer. 135 euro per maand dacht ik.
Dan zit je al snel in zeewolde, waar meerdere stallen zitten
- Veldstar 270 per maand, binnenbak, buitenbak(ken) longeercircel, spuitplaatsen, weiland; 15 min van almere stad af
- Zonnehoeve +/- 300 per maand, faciliteiten weet ik eerlijk gezegt niet; maar ze zullen het meeste wel hebben; 25 min van almere stad af
- Natuena weet ik niet; ken ik alleen bij naam
- Knardijk 200 euro per maand, buitenbak, paddock, spuitplaatsen, weiland, goede uitrijmogelijkheden (aan het eind van een doodlopende weg; zo in het bos) 25 min van almere stad af
- Benesse 200 euro per maand; binnen/buitenbak, longeercircel, weiland, spuitplaatsen.
- Horse power buitenbakken, spuitplaatsen, weiland, natuurweilanden. Midden in een natuurgebied. 30 min van almere stad af
- De Sprong, Weidegang, trainingsmolen, longeercirkel en paddocks, binnen- en buitenbak; ken ik van advertentie op marktplaats, nooit zelf geweest.
Er moet er nog een zijn aan de ossenkamp weg; geen id waar precies. In gemeente naarden zijn er ook nog een paar; langs de amsterdamse straat weg iig een stuk of 3. Ken ze verder niet.
Naast Huizen, gemeente Eemnes zitten er 2 naast elkaar, en daarachter allemaal weilandjes van verschillende mensen.
succes
barbara28 schreef:Ik wil nog even toevoegen op de mail van Toydoll dat de Knardijk 180 euro kost ipv 200. Ik sta hier zelf namelijk sinds 3 maanden. Voor dat geld sta je all in! Alleen op zondag moet je zelf mesten. Veel weidegang en een redelijk goede bak, nu wat nat, maar goed, das het op het moment overal. Uitrijdmogelijheden zijn redelijk, zo in het bos, maar niet zo groot en geen ruiterpaden, maar voor een een simpel rondje is het ok! Ook kan je als je langs de vogelweg loopt, nog door een ander bos rijden, das wel groter, maar dan moet je wel een stukje langs de vogelweg.
Hiervoor stond ik bij Horsepower. Helaas geen weidegang, maar wel gezellig en super uitrijdmogelijkheden! Ook heeft Bavel in Almere Hout op het moment stallen vrij.
Als je meer wilt weten mag je me PB en hoor!
Almere is inderdaad moeilijk, zeker als je en all in wilt, geen manege, goede uitrijdmogelijkheden, weidegang etc. Ik weet niet of je inmiddels naar tevredenheid een stal hebt gevonden, zo niet, succes nog!
Pronk in Naarden ziet er trouwens ook erg leuk uit!