Informatie over thijs taconis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Informatie over thijs taconis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:44

Ik zou graag meer informatie willen over thijs taconis.
Zowel positieve als negatieve ervaringen.
(ik weet dat hij geen diploma heeft en dus niks mag inspuiten, het gaat om de info)
Ik wil er zoveel mogelijk informatie over hebben.

Heeft hij een website?
Kom maar op met de info! (ik weet ook dat hij ongelofelijk strafbaar is)

Opie1991

Re: Informatie over thijs taconis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:50

IvysToeter schreef:
Ik zou graag meer informatie willen over thijs taconis.
Zowel positieve als negatieve ervaringen.
(ik weet dat hij geen diploma heeft en dus niks mag inspuiten, het gaat om de info)
Ik wil er zoveel mogelijk informatie over hebben.

Heeft hij een website?
Kom maar op met de info! (ik weet ook dat hij ongelofelijk strafbaar is)

Wie moet dat zijn dan ???????

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:54

Ik ken Thijs Taconis alleen van de menwedstrijden, weet eigenlijk niet of hij nog steeds rijdt.
"Wodan" hoor ik hem nog steeds roepen. Verder zou ik mijn paard nooit in handen van dergelijke Yomanda's geven.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:10

Je weet dat hij niet mag spuiten, maar weet je ook dat dat nou net is wat hij het liefste doet? En dan ook nog het allerlieftse in gewrichten? Dat is voor mij voldoende reden om mijlenver van deze prutser vandaan te blijven. Ik sta absoluut open voor alternatieve geneeswijzen, maar dan wel op een veilige manier en het liefst uitgevoerd door een arts.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 18:26

Ja dat weet ik dat dat het liefste is wat hij doet.
en dan nog vraagt hij er het liefst zoveel mogelijk geld voor...
Hij komt bij ons op stal voor een paard van de staleigenaar...
en bij de eerste spuit zeiden ze het gaat weer helemaal goedkomen en nu is de muts gisteren weer geweest (zo'n leerling van hem) en die zei toen van ja het is wel moeilijk hoor.
En toen ging de staleigenaar gewoon wat dingetjes vragen waar die benieuwd naar was enzo.
toen had die vrouw gezegd: als je me niet vertrouwt dan kap ik ermee...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:16

Kijk en daar gaat het bij dat soort volk om. Geld.
Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Jou leukste paard is ziek en de reguliere geneeskunde kan niets meer voor hem doen. Dan hoor je van deze of gene dat er een alternatief is, er is een Yomanda die heel veel (?) paarden die ook opgegeven waren heeft genezen (??)
Je komt bij hem en hij wint je vertrouwen en geeft je valse hoop. Je geeft toestemming met de"behandeling" te beginnen en je vergeet, of eigenlijk vergeet je het niet maar je vertrouwd de man, een prijsafspraak te maken. Tijdens de langdurige behandeling, er kan maanden gesleuteld worden met allerlei onzinnige dingen, wordt er niet meer over geld gepraat. Dan komt het onvermijdelijke: jij of hij komt tot de conclusie dat het paard niet verbeterd. Dan stelt hij voor een rekening op te maken, een vriendenprijsje, omdat de behandeling niet geheel succesvol is verlopen. Vervolgens gaan er nog weken voorbij en dan krijg jij een megarekening op je deurmat, natuurlijk geheel waterdicht gespecificeerd.

Geloof mij alsjeblieft, ik heb al te veel van deze verhalen gehoord. Trap er niet in!!!!
Heus er zullen best paarden zijn die voornamelijk door de combinatie van rust en wat onschuldige kruiden beter zijn geworden, maar maak van tevoren een prijsafspraak en leg deze schriftelijk vast!
Wil Yomanda dat niet, ga dan in vredesnaam niet met ze in zee! Je zal anders nog jaren moeten betalen!!!!

Voor de duidelijkheid: ik ben geen slachtoffer, maar loop lang genoeg mee om de oplichters van de oprechte hulp te kunnen onderscheiden.
(Namen van deze lieden alleen per Pb om ellende te voorkomen.)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 19:18

albert, bedankt voor je reactie...
we proberen namelijk de staleigenaar ervan te overtuigen dat het niet goed is dat hij zijn paard door hem laat behandelen.
De staleigenaar twijfelt zelf een beetje maar wij weten al zeker dat dij takkinakkie (zo noem ik hem) niet goed is....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:22

Ik ben er ook zo 1 die z'n verhalen geloofde en erin getrapt ben. Bloos
mijn paard had een bult op z'n hoofd. de dierenarts dacht dat het een kiesontsteking was. had al een paar antibioticakuren gehad maar het hielp niets. operatie was de volgende stap. taconis erbij en die wist met 200% zekerheid te zeggen dat hij geen kiesontsteking had. hij waarschuwde zelfs voor reguliere dierenartsen dat ze onnodige ingrepen zouden doen. het was een sinusontsteking. ik kreeg allerlei middeltjes om z'n weerstand te verhogen. ook zou hij last van z'n nieren hebben. paard van stalgenoot zou ook last van z'n nieren hebben. hier heeft hij ook medicijnen voor gegeven a 135 gulden. het heeft allemaal geen ene bal geholpen. hij is 2-3 x geweest en het heeft me zo'n 600 gulden gekost. het punt bij hem is dat hij zo lekker kan kletsen dat je het op een gegeven moment ook nog gaat geloven.
bij mijn paard werd de ontsteking alleen maar erger en hij bleek dus toch een kiesontsteking te hebben. kies is verwijderd en niets meer aan de hand.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 20:30

Jeetje...
het schijnt dat hij ieder paard onderhand een nierprobleem aanpraat...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:23

Ja nierproblemen en gewrichtsproblemen dat heeft hij bij heel veel personen aangepraat en nog. En dan nog zo'n Lexus rijden waar bijna de vijf euro briefjes uit uitlaat komen als ie gas geeft, dus ja ik snap wel dat hij veel geld vraagt...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:56

IvysToeter schreef:
Jeetje...
het schijnt dat hij ieder paard onderhand een nierprobleem aanpraat...

Dat bedacht ik me ook net.
Hij is ook wel eens bij mijn paard geweest. De stalhoudster was erg positief over hem en liet hem preventief komen een keer per maand ofzo. Ook eens naar mijn paard laten kijken en die zou ook een nierprobleem hebben en problemen met zijn knieen. Dat hij gewrichten inspuit vind ik toch minder, volgens mij kan hij daar meer kwaad dan goed mee doen. Ben blij dat ik dat niet heb laten doen. Wel zou mijn paard ook vocht achter het hart hebben, is behandelt en zweette toen idd minder snel (zou een van de symptonen zijn). Nu zweet hij wel weer snel (niet zo gek met dit weer), maar heeft een topconditie, dat rijmt bij mij niet met hartproblemen.
Toen ben ik van stal verandert en heb hem niet meer laten komen, mijn paard leeft nog steeds en kan nog steeds lopen. Sterker nog, hij is kerngezond.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:45

Goed hè, dat hij zo'n complexe diagnose zomaar kan stellen!
Dat je paard tijdelijk minder zweet is juist heel gevaarlijk, hij zou serieuze problemen kunnen krijgen bij belasting.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:38

Oké, gaan we....
Hij is bij ons twee jaar geleden op stal geweest en heeft een aantal paarden behandeld, waaronder de mijne. Die van mij heb ik niet in laten spuiten (gelukkig). Ze hebben allemaal last van de nieren, dan krijgen ze kruiden (waarvan de herkomst onduidelijk is) en voila....twee weken later hebben ze nergens meer last van! Ook zou die van mij bloedarmoede hebben. Zou te zien zijn aan zijn tandvlees. Oja, ook nog iets met z'n hak. Wilde Taconis wel gelijk inspuiten. Oja, hij had ook nog vocht achter z'n hart (schijnt vaker voor te komen, nietwaar Esther?)
Zoals je ziet...allemaal heel erg vaag en ik vind het van mezelf heel erg lomp dat ik erin gestonken ben! Kruiden zonder herkomst....flesjes met een onduidelijk goedje....zonder opleiding gaan injecteren...en de prijzen zijn licht pittig (het is niet voor niets dat-ie een Lexus rijdt Knipoog )

Ik lees net een klein stukje verder...nierproblemen aan de orde van de dag....
Laatst bijgewerkt door dorothea op 17-07-06 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:49

Ook is hij bij mijn haf geweest. Helaas ben ik er wel ingetrapt om hem in te laten spuiten.. maar inderdaad heb niks meer toe te voegen op wat er al gezegd is over hem. vind het zeker geen aanrader.. en zo iemand komt nooit meer bij mijn haf in de buurt..

Oh ja, heb even op een nota van hem gekeken, zie er geen website opstaan van hem..

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:20

Thijs Taconis is een bloedzuiger die zich voedt op de wanhoop en onkunde van eigenaren. Natuurlijk knappen er soms paarden op, maar dat zal eerder óndanks dan dankzij de behandeling zijn.

Er zijn vele soorten altervatieve genezers, en de meesten weten donders goed waar ze mee bezig zijn. Zo zal een osteopaat altijd willen uitleggen wat ie exact doet, en een homeopaat zal uitleggen wat er in z'n mengseltjes zit. Of het allemaal helpt is een ander verhaal, maar dat is bij veeartsen net zo.
Iemand die niet wil uitleggen wat ie spuit mag niet aan of bij mijn dieren komen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:39

Zozo, wat allemaal een verhalen over Thijs.
Mijn paard heeft zn leven aan Thijs te danken. Hij had Rhino, en was doodziek en ernstig atactisch. Als ik hem uit de stal haalde, moest ik hem ondersteunen anders viel hij om.
Na 2 weken de dierenarts erbij, ging het paard alleen maar verder achteruit, had het opgegeven en ik had toestemming van de verzekering om hem af te laten maken wegens een uitzichtloze situatie.
Op het moment dat ik me voorgenomen had om hem af te laten spuiten, leek hij iets beter. Dat was op vrijdag. Dus besluit je weer om het dier het weekend over te laten lopen, want stal dat hij toch nog opknapt.
Maandag was hij weer een eind slechter, dus ik heb met mn stalhouder overlegd of hij nog opties zag.
Thijs zou de volgende avond komen voor een paard, wat hij al lange tijd behandelde, dus ik heb hem ook naar Bill laten kijken.
Hij had er een hard hoofd in. Paard was heel ziek, en vooral ook omdat het paard niet meer wou.
Maar goed, met zn vage weerstandskruiden behandeld, de volgende dag op de praktijk van Thijs nog meer weerstandskruiden gehaald, en 5 spuiten, waarmee ik hem elke dag moest spuiten.
Ik heb dat gedaan, en na 4 dagen keek het paard weer helder uit zn ogen, en kon al een stuk beter lopen. Na een week kon hij weer de paddock in en begon hij al weer wat te stuiteren. Na 2 weken kwam Thijs kijken, en herkende hij het paard haast niet.
Ik moet zeggen dat ik in die periode Thijs elke dag heb moeten bellen om hem op de hoogte te houden van de vorderingen van mijn paard.
Het paard is nu 7 jaar verder, en is nog steeds prima op de benen.
Ik doe alles met hem.
Vorig jaar zag ik Thijs nog op een vierspanwedstrijd en heb ik hem aangsproken. Hij wist nog over welk paard het ging.
Moraal van dit verhaal (voor mij dan): Als de dierenarts het niet meer weet, is Thijs een hele beste optie.
Ik zou het weer zo doen als ik weer voor zo'n situatie kwam te staan.
Ik denk dat een man als Thijs Taconis een hele goede aanvulling is op de reguliere gezondheidszorg.
Maar blijf nadenken, ik zou hem bijv ook geen gewrichten in laten spuiten, en ik zou hem ook niet laten komen ipv de dierenarts. Maar ik ben nog elke dag blij dat ik hem 7 jaar geleden heb gebeld, want ik ben nog elke dag blij dat ik mn paard nog heb, want zonder Thijs was Bill maar 10 geworden, en nu hebben Bill en ik afgesproken dat hij gewoon 25 wordt Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:51

Oh ja, even voor de duidelijkheid: Bill had geen nierproblemen, aan de veearts was ik rond de 1200 gulden kwijt, en aan de behandeling van Thijs 350.
Wat mij betreft absoluut niet duur voor 2 bezoeken en een hoop medicijnen Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:46

Ook ik ken Thijs, en tot nu toe eigenlijk alleen maar positief.
Mijn jaarling was al heel de winter verkouden, echt veel snot enzo. Da erbij, middeltjes hielpen allemaal niet. Ging wel even weg, maar kwam net zo hard weer terug. Hij kwam er gewoon niet overheen. Een middeltje van Taconis, en hij was er vanaf!

Ook voor mn ruin is ie geweest. Kijkt naar het paard, zonder dat ik wat vertel over het paard. Hij kan zo aanwijzen wat jou problemen zijn met het paard. Heeft ook rond de knieen ingespoten en mijn paard liep stukken beter, en nee, niet alleen maar 1 weekje, hij verbeterde echt.

Voor degene die anti taconis zijn zou ik graag een antwoord op mn vraag willen hebben. Wat zou hij inspuiten dan in de gewrichten waardoor het zo snel ontspant. Volgens mij past hij accepuntuur toe, en spuit niet direct in de gewrichten. Maar goed das mijn mening en ervaring.

Hij komt om meerdere grote stallen en bij de echte topruiters. Dus als hij troep zou gebruiken, zouden hen hm niet laten komen lijkt me.
Hij is volgens mij voor velen al de redding geweest.

Ook ik ben huiverig voor veel dingen naast de reguliere medische wereld. Maar heb met mn eigen ogen gezien, dat een osteopaat zoals Marty mijn paard kreupel heeft geholpen en dat Thijs en iemand die bij de kliniek de Bosdreef werkt en die accepuctuur toepast vele malen meer hebben betekend dan een marty of iemand die beweert osteopaat/kraker oid te zijn.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:48

Hij doet trouwens veel met chinese kruiden ed.

En hij is gewoon geregistreerd, net als de medicijnen die hij je paard voorschrijft. Dus illigaal bezig is ie niet.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:13

liesje23 schreef:
Hij doet trouwens veel met chinese kruiden ed.

En hij is gewoon geregistreerd, net als de medicijnen die hij je paard voorschrijft. Dus illigaal bezig is ie niet.

Tuurlijk is hij geregistreerd; bij de KvK
Een spuit geven, al is het net onder de huid, is voorbehouden aan een veearts. Daarmee overtreedt hij de wet en gaat er iets mis dan betaald jou verzekering niks. Doe ermee wat je wilt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:15

Dus een accepunturist is ook fout bezig?
Er zijn denk ik verschillende mensen bezig op dit nivo. En over al dit soort mensen gaan de grootse verhalen. Ik denk dat je het zelf moet ervaren, en goed op je gevoel af moet gaan. Ik had er een goed gevoel bij. Nu is het gelukkig niet meer nodig.

Maar mijn paard liep wel degelijk beter en soepeler nadat hij behandeld was..........

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:17

En dan vraag ik me af, jij hebt geen directe/persoonlijke ervaring met thijs, waarom jij dan in je onderschrift dit topic als waarschuwing neerzet. Ik ben anti krakers/osteopathie. Maar dat houdt niet in dat ik het respecteer van mensen dat ze die keuze maken.... Ieder zn ding. Maar jij doet net alsof deze man een of andere dierenbeul is....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 12:56

acupunctuur is wel iets heel anders als een vloeistof in een gewricht inspuiten...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:16

IvysToeter schreef:
acupunctuur is wel iets heel anders als een vloeistof in een gewricht inspuiten...

Jij start een topic op met de hoop alleen slechte verhalen over hm te weten te komen.....

En hij spuit niet in de gewrichten.. om zoiets te constateren moet je een da zijn!!

Ik vraag me af waarom mensen aan de top zoals Johan Rocks, Frenk Jespers enz enz bij deze man zweren... vertel ?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:17

IvysToeter schreef:

En trouwens in belgie werd er ook traumeel ingespoten tijdens de accepunctuur. Er zijn verschillende methodes.

Maar kom eens op met je onderbouwing.....