zadelmakers en osteopaten in Noord-Limburg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

zadelmakers en osteopaten in Noord-Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:07

Ik heb sinds een paar weken een ander zadel op mijn (verzorg)paard liggen en de veranderingen zijn wonderbaarlijk. Hij loopt veel meer ontspannen enzo, we kunnen eindelijk beginnen aan het ECHT rijden. Niemand heeft iets gemerkt aan het andere zadel, heb aan meerdere mensen gevraagd of dat het probleem kon zijn, maar het lag ruim voor, drukte niet op de schoft, kon er onderdoor kijken in de kamer en een zweep doorheen steken, alle ruimte die nodig zou zijn. Maar toch denk ik dat er iets mis is. Heb het zadel er niet meer opgehad sinds ik dit nieuwe heb gekregen, wil dat nog wel een keer doen, om te testen of hij niet gewoon eindelijk zijn wilde haren kwijt is, maar toch wil ik beide zadels na laten kijken.
Het "nieuwe" zadel, waar ik over spreek is in feite een tweedehands vzh-zadel dat de eigenaar gekregen heeft, omdat de vorige eigenaar van het zadel stopte met het rijden. Ik rijd echter vooral dressuur, dus wil echt weer mijn dressuurzadel kunnen gebruiken. Maar dan wel met de zekerheid dat het goed ligt.

Daarom de vraag, wie kent er goede zadelmakers in de omgeving Venray (noord Limburg), of mensen die daar toch naar toe komen. Graag ook met ervaringen en (niet geheel onbelangrijk) de prijzen.
Op bokt hoor ik goede verhalen over harnessmaker, die heb ik dus ook al een PB gestuurd.

Hetzelfde geld voor een osteopaat, om naar zijn rug te kijken. Zo wil ik in ieder geval uitsluiten dat het zadel problemen heeft opgeleverd. Alvast bedankt.

secricible

Re: zadelmakers en osteopaten in Noord-Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:39

zojuist ook even dat topic bekeken over die zadelproblemen van hulsebos (heb geen hulsebos hoor), en heb vanuit daar ook een mail gestuurd naar John Kool.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 16:50

niemand die me kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:54

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 02:20

runningkawa schreef:

Zadelmaker verhoeven is wel kundig

Die mening deel ik absoluut niet!!!!!! Hij had mijn zadel zo hard opgevuld dat de naden nog niet meer dicht gingen (en dus het zadel open stond en de draad op spanning) Boos!

Osteopaten:
Naast de vrouw die RK aangeeft, staan er hier ook nog op:
http://www.icreo.com/Nederl/therap.htm

En deze twee vrouwen komen door het hele land:
http://www.osteopathiepaard.nl

Hier staan ook nog wat adressen:
[VMR] Wat kost een osteopaat ongeveer?

Een goede zadelmaker in de buurt durf ik niet te zeggen. Harnessmaker hier op bokt is goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:52

Maar jij hebt denk ik wel 5 plaatsen staan die niet kundig zijn, of heb ik de verkeerde bokker voor?
En zoals met alles, zal de een goede verhalen over iemand en de ander minder goede.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:45

runningkawa schreef:
Maar jij hebt denk ik wel 5 plaatsen staan die niet kundig zijn, of heb ik de verkeerde bokker voor?
En zoals met alles, zal de een goede verhalen over iemand en de ander minder goede.

Ik heb idd al een hoop zadelmakers versleten. En ze zijn niet allemaal slecht, dat niet. Maar de zoektocht naar een juist zadel houdt maar niet op Verdrietig

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:28