GZ: stal en weidegang Veluwe voor merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siedah

GZ: stal en weidegang Veluwe voor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:56

Omdat wij voornamelijk recreatief rijden, ben ik op zoek naar een niet te luxe stal waar mijn pony wel elke dag naar buiten kan.

Gewenste faciliteiten:
• Paardje wordt gedurende hele jaar elke dag - of zolang het weer het toelaat - binnen en buiten gezet, bij voorkeur in groepsverband. Ook een wei met goede schuilstal is bespreekbaar!
• Wordt dagelijks voorzien van brok en hooi
• Stal is ook op zondag en avonduren toegankelijk
• Er is een goed berijdbare buitenbak aanwezig
• De stal is op loopafstand (maximaal 1 km) van het bos
• Maximaal 220 euro

Wie weet er iets???

Francis

Re: GZ: stal en weidegang Veluwe voor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:18

Ik heb je een PBtje gestuurd.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:19

Misschien dat dit iets voor je kan zijn www.stoeterijwillemien.nl we zijn iets duurder dan de aangeeft, maar we hebben wel alles wat je zoekt

Amadeo2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:16

Is Rhenen te ver weg voor je? Qua kosten zit je rond de 220 euro, alleen zoeken wij wel iemand die mee wil helpen met werkzaamheden als voeren, paarden van en naar weiland/paddock brengen, uitmesten etcetera.

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 20:08

Rhenen is niet te ver weg hoor. En ik ben niet te beroerd om mee te helpen, maar dan moet de prijs ernaar zijn en eerlijk gezegd vind ik 220 euro dan aan de hoge kant (weet natuurlijk niet wat de faciliteiten zijn). Verder is t ivm werk voor mij niet haalbaar om te voeren en paarden naar het land te brengen.

Stoeterij Willemien ziet er ook goed uit, maar zoveel geld wil ik niet uitgeven.

Francis, ik denk nog even na over jouw pb'tje. Het klinkt erg leuk, maar mijn merrie is nogal dominant en ik kan niet met zekerheid zeggen dat er nooit gestoeid zal worden...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:32

Houd er rekening mee dat hier op en rond de Veluwe de gemiddelde prijs zeker zo rond de 250 ligt en dan heb je ook nog lang niet altijd (meestal niet zelfs) een binnenbak.

Dominant hoeft op zich geen probleem te zijn, mij merrie is dat normaal gesproken niet, 't gaat mij er om dat ze met elkaar op kunnen schieten en 't geen haat en nijd wordt. Af en toe een correctie van de één of ander houd je toch, zolang dat maar op een normale 'sociale' manier gebeurt zeg maar...

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 21:44

Tuurlijk zijn er stallen die rond de 250 liggen. Naar daar zit vaak een binnenbak, solarium en/of stapmolen bij. Daar maak ik geen gebruik van en dus wil ik daar ook niet voor betalen. Ik ga graag het bos in en aangezien ik overdag werk ben ik s winters helaas aangewezen op een buitenbak. Naar mijn idee zijn er best stallen rond de 200 euro te vinden, maar tis even zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:47

welke omgeving zoek je precies?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:53

Dat ligt er dus aan hoe 'dicht' je op de Veluwe wilt zitten... hier bij mij in de omgeving is't er in ieder geval niet, zéker niet als je ook dicht bij 't bos wilt zitten... Je zou de Mill Ranch es kunnen proberen, die zitten in Ede aan de Ginkelse Hei, geen idee wat het stalgeld daar is, wél een binnenbak. Wel puur westernstal.

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 21:57

ik woon in Barneveld, dus ik denk aan Lunteren, Voorthuizen, Putten, Garderen, of meer richting Apeldoorn (Kootwijk, Stroe). Eigenlijk vind ik alles prima, als er maar bos is waar gereden mag worden...

Had je iets in gedachte?

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 22:04

De Mill Ranch ziet er goed uit! Weet alleen niet of ze mensen op stal willen die (nog) niet western rijden... Ik zal het eens navragen.

Maar ik vind het ook niet erg als een stal wat minder luxe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:11

@Siedah
nee daar in de richting weet ik niks..
had wel wat geweten omgeving laag soeren en arnhem enzo.

hopenlijk vind je snel wat!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:33

Niet ver van de Mill Ranch zit wat vroeger Elysahof heette, nu heet het Dancing Horses ofzo geloof ik. Dit http://www.zoekned.nl/Bedrijven/Elysahof+VOF+Africhting+Pension+Handelsstal/Otterlo/ is oude info, weet dus niet of't telefoonnummer nog klopt, 't is een paar keer van eigenaar/trainer veranderd, dus weet de meest recente gegevens niet. Wat westernruiters maar ook 'engelse' ruiters. Wel weer wat verder van 't bos (Wekeromse zand, Ginkelse hei) af (is wel te doen, stukje langs de weg, maar is wel meer dan een kilometer). Klein binnenbakje, weidegang en paddocks, western instructie aanwezig.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:17

leuke stal in loenen, direct aan het bos. buitenbak, longeerbak en keuze uit wei + schuilstal of wei + stalling. kost €125,- maar dan swel 1 keer per week helpen met uitmesten.

in epe een stal 15min van het bos. buitenbak, op termijn komt er een binnenbak, keus in halfpension of volpension. volpension kost €180,-

bij een particulier in beekbergen, 1 ander paard. kleine buitenbak. direct in het bos. kost €195,- volledige verzorging.

in de omg. van apeldoorn weet ik er nog wel wat dus pb maar als je meer wilt weten.

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:18

leuke stal in loenen, direct aan het bos. buitenbak, longeerbak en keuze uit wei + schuilstal kost €75,- of wei + stalling. kost €125,- maar dan wel 1 keer per week helpen met uitmesten.

in epe een stal 15min van het bos. buitenbak, op termijn komt er een binnenbak, keus in halfpension of volpension. volpension kost €180,-

bij een particulier in beekbergen, 1 ander paard. kleine buitenbak. direct in het bos. kost €195,- volledige verzorging.

in de omg. van apeldoorn weet ik er nog wel wat dus pb maar als je meer wilt weten.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:06

Zoals Branco zegt, die eerste stal is erg gezellig in Loenen Lachen. Pm maar voor meer informatie.

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:08

Branco, je hebt een pb'tje!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:19

bij ons op stal in Putten is ook nog een stal vrij. Valt in je prijsklasse, met buitenbak, longeerbak, spuitplaats en dagelijks weidegang. Paarden worden goed verzorgt. We zitten iets verder van het bos, maar hebben een paar leuke landweggetjes in de buurt. Op zondag gaat er wel altijd een groep met z'n allen naar het bos. Wil je meer weten, stuur dan even een PB.

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:52

bel de woodyranch eens:
0577-456615