[GZ] Veulen voorbereiden en/of vervoeren zaterdagochtend as

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalDiefdijk

[GZ] Veulen voorbereiden en/of vervoeren zaterdagochtend as

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:26

Eigenlijk zojuist hoor ik dat mijn veulen zich mag presenteren voor de voorselectie van de nationale prinsjesdag veulenveiling. Het is om 10:00 op het terrein van Lauw van Vliet, IJsselstein. Ik heb echt 0,0 verstand hoe zoiets eraan toegaat, was al verbaasd dat het veulen voor de voorselectie gevlochten moest zijn. Daarnaast heb ik een gigantisch vervoerprobleem, ik heb geen tweepaardstrailer, noch 2-paardstrailerauto.

Wie kan mij helpen, in ieder geval met het vervoer van moeder en dochter en evt ook het klaarmaken (scheren. vlechten??) van het veulen. Laatste heb ik evt iemand anders voor die vrijdagavond tijd heeft, maar ms het handigst als zowel vervoer en klaarmaken door één persoon worden gedaan.

Uiteraard tegen vergoeding Bloos

Rox04

Re: [GZ] Veulen voorbereiden en/of vervoeren zaterdagochtend as

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:41

Hoi,

Elk veulen wat in bezit is van een papier kan mee doen aan de selectie voor de (prinsjesdag)veiling. En vlechten is niet verplicht, ik was namelijk op de voorselectie in Roggel maandag en daar waren er zat niet gevlochten. Maar ik vind het persoonlijk wel wat netter en als je het zelf kan waarom dan niet. Het is een kwestie van 15 minuten werk en het ziet er toch verzorgder uit. Maar in jou geval als je niemand kan vinden en je kan het zelf niet dan ga je toch gewoon zo. Zijn er zat die helemaal niet vlechten en de merrie met veulen zo uit de wei plukken en er een borstel over halen en meer niet en die dan ook nog geselecteerd worden.

Ik woon te ver weg om je te helpen maar in elk geval succes ermee.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:43

Wellicht kan ik van dienst zijn?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:18

Sophie bedankt voor de info!
Imker, ik heb je voicemail ingesproken Lachen