[GZ] Klassieke dressuur instructie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KelEnLuna

[GZ] Klassieke dressuur instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 00:57

Ik ben op zoek naar een instructrice/instructeur die les geeft volgens de principes van de Klassieke Rijkunst en dit kan combineren met wedstrijdgerichte training. Ik hou van een directe, duidelijke aanpak. Wel paardvriendelijk maar niet zweverig. Liefst omgeving Roosendaal (NB) - Breda maar mag eventueel ook iets verder weg zijn.

KelEnLuna

Re: [GZ] Klassieke dressuur instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:53

Iedereen bedankt voor de pb's maar het is helaas niet wat ik zoek.
ik zal er wat meer informatie bij zetten voor alle duidelijkheid. Ik train mijn paard zelf en we zijn nu op L/M niveau bezig. Ik zoek specifiek iemand die volgens de methode van de Klassieke Rijkunst lesgeeft en die me op die manier verder kan helpen naar Z niveau en hoger. Ik ben in bezit van een trailer dus ik kan met mijn paard naar de instructeur toe.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:57

KelEnLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 18:19

bedankt voor je reactie. Ben je zelf geschoold in de Klassieke Rijkunst? Ik kan het niet terugvinden op je website.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 14:26

willy tenhagen(heinrich,spaanserijschool enzo)
zuid holland

telefoonnr via pb

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:10

KelEnLuna schreef:
bedankt voor je reactie. Ben je zelf geschoold in de Klassieke Rijkunst? Ik kan het niet terugvinden op je website.

je hebt een pb!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:37

Wat zijn (volgens jou) de principes van de klassieke rijkunst?
Ik train bij Hans Nauta en dat bevalt me erg goed. Hij staat in Wouwse Plantage en geeft op verschillende stallen in de buurt les. Hans geeft op een zeer respectvolle, consequente en duidelijke manier les waarbij de basis steeds voorop staat. Aanspanning vanuit ontspanning, gedragenheid en lossigheid staan voorop. Ik weet niet of dat klassiek is, maar volgens mij wel de enige manier om een paard te trainen en op een goede manier voor te stellen in de ring.

KelEnLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:36

wat ik belangrijk vind, is rijden met LICHTE aanleuning, ontspanning, rechtrichten, activering van de achterhand als voorbereiding voor de moeilijkere oefeningen. Het paard trainen (niet afmatten) op een manier die voor het paard en de ruiter prettig is. Veel mensen zullen dit in theorie waarschijnlijk wel met me eens zijn, maar toch wordt er meestal anders getraind. Ik vind het ook van belang dat het paard de snelheid van de africhting bepaalt, en niet de trainer. Pas wanneer het paard eraan toe is om een stap verder te gaan, kun je dit succesvol doen. Verzameling en oprichting gebeurt vanuit de achterhand waarbij het niet nodig moet zijn om met de hand in te werken. Pas als het paard zich ZELF kan verzamelen en oprichten kun je dit licht met je hand gaan ondersteunen om tot een absolute oprichting te komen. Dat zijn een aantal dingen die ik belangrijk vind en ik vind in de praktijk maar weinig mensen die zo trainen.

Ik heb trouwens vrijdag een kennismakingsgesprek met een instructrice die lesgeeft in de Klassieke Dressuur, zij is leerling van Bent Branderup. Ben erg benieuwd. Maar als jullie nog meer instructeurs weten, laat maar weten. Mocht het niet bevallen bij deze instructrice...