GZ: Iemand met Barefoot omg. Den Haag/Rijswijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

GZ: Iemand met Barefoot omg. Den Haag/Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:16

Ik ben op zoek naar iemand met een Barefoot boomloos zadel in Den Haag/Rijswijk van wie ik het zadel even op mijn paard mag passen.

Ik zal even de situatie uitleggen.
Mijn paard heeft een vrij moeilijke rug (lees: breed en 'doorgezakt') waardoor een goed zadel vinden een flinke klus is.
Ik heb een paar maanden geleden een test-Barefoot gehad, welke helaas ging 'bridgen' op Auk's rug.
Nu heb ik de tip gekregen een swaybackpad eronder te leggen, dit zou waarschijnlijk het probleem oplossen. Maarja, nu is het testzadel natuurlijk allang weer terug.
De swaybackpad wordt besteld en komt waarschijnlijk over 2/3 weken binnen.
Om dan opnieuw een testzadel aan te vragen vind ik wat lastig, aangezien ik het zadel met de swaybackpad zo snel mogelijk wil passen als de pad binnen is, ik wil namelijk (als het goed ligt) mijn eigen zadel proberen voor 31 juli binnen te hebben. Daarom is het moeilijk om opnieuw een testzadel aan te vragen, de wachttijden zijn meestal vrij lang en ik hoef het niet meer echt te testen, alleen even kort op de pad leggen om te kijken of het 'bridgen' weg is.

Wie o wie heeft een Barefoot-zadel en wil mij helpen?
(paard staat op de grens Den Haag/Rijswijk, maar ik kan eventueel ook met het paard naar stallen e.d. in de buurt komen)

DianneM

Re: GZ: Iemand met Barefoot omg. Den Haag/Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:25

Hoihoi

Ik heb een Barefoot Nevada, die mag je wel even proberen (onder mijn toezicht). Ik wil hem wel komen brengen, maar dan wil ik wel een kleine vergoeding voor mijn brandstofkosten (zal rond de 5 euro liggen, ik rij op LPG). Ik woon in Alphen ad Rijn, maar mijn paardje staat vlakbij Aalsmeer.

Mijn paardje heeft trouwens ook een brede iets doorgezakte rug (weke rug en ongeveer 3 cm overbouwd). Dit zadel ligt perfect op Bonita. Zelfs met een standaard grandeur dek en ook met de Physio pad van Grandeur

Afbeelding

Afbeelding

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:32

Hoi!
Bedankt voor je reactie en aanbod!

Maar.. is er verschil qua ligging tussen een Cheyenne en een Nevada? Want mocht het allemaal goedgaan dus, ga ik een Cheyenne aanschaffen.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:37

Ja, ik vind er veel verschil in zitten, eerlijk gezegd. De Nevada ligt veel stabieler op mijn paardje. Ook de maten van het zitvlak waren voor mij fijner, omdat ik er met mijn maat 40 net tussenin zit met een maat 1 of 2. In de lengte (over de rug) maakt het niet veel verschil met een maat 2 Cheyenne. Mijn paardje is erg kort gebouwd, maar ze heeft geen last van het zadel door de square skirts etc.

Afbeelding

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:40

Bedankt voor je uitleg.
Ik zoek toch verder naar iemand met een cheyenne, zodat ik precies kan zien hoe dat ligt ivm het feit dat ik zelf ook voor een cheyenne ga.

Toch héél erg bedankt voor je aanbod!!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:24

Ik woon in Delft tegen de grens van Rijswijk aan. Ik heb een Barefoot Cheyenne en wil best even bij je komen passen. Ik hoor wel of je nog steeds iemand nodig hebt.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:50

Ik heb je gePB't, hartstikke bedankt voor je hulp!!!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:18

Bij deze een slotje. Er is inmiddels iemand gevonden Knipoog.