Rusthuis gezocht!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

twins4ever

Rusthuis gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:22

Hallo,
Ik ben op zoek naar een rusthuis voor mijn paard. Waar hij lekker op het land kan zomer en winter.Het belangrijkste is dat hij kan genieten van zijn oude dag. Nou ben ik al wat wezen kijken en bellen maar het valt mij op dat er weinig rusthuizen zijn in Noord-Holland. Nou wie weet wat voor mijn lieve paard??? Alvast bedankt groetjes

Esther28

Re: Rusthuis gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:06

Volgens mij hoort dit hier niet.
En als je even zoekmachine google gebruikt komt er een hele lijst rusthuizen uitgerold en anders zelf even een advertentie op marktplaats zetten dan heb je best snel reactie hoor.

twins4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 19:31

in noord holland staat er toch ? en dat had ik natuurlijk al gedaan op google zoeken alleen kkomen daar rusthuizen uit die voor mijn paard wel drie uur reizen is. dus zoek ik het wat dichterbij als je begrijpt wat ik bedoel. maar bedankt voor het mee denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:14

--> diensten

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:19

wij hebben gekoze voor een normale pensionstalling.
(buc is 22 jaar) daar hadde ze ook een pony van 30 jaar lopen.
en waarom?
in een "rusthuis" betaal je zowateven veel..
Nu kan ik nog naar me paard, daar niet
Nu gaat hij ook zomers(24/7) en swinters van 07.00 - 18.00 op het land.
Ik kan zelf voor hem zorgen.

Enzo.

Ik doe mijn paard niet naar een rusthuis nee ik laat hem hier zijn leven slijten omdat ik hier er zelf bij ben en bij een rusthuis kan ik niet zelf meer voor hem zorgen.
Ook zijn er wachtlijsten.

Verder zou ik in noord holland niks weten.
Bedenk wel dat je gewoon de verzorging en alles betaald.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:30

jennifer87 schreef:
in een "rusthuis" betaal je zowateven veel..
Nu kan ik nog naar me paard, daar niet
Nu gaat hij ook zomers(24/7) en swinters van 07.00 - 18.00 op het land.
Ik kan zelf voor hem zorgen.

Enzo.

Ik doe mijn paard niet naar een rusthuis nee ik laat hem hier zijn leven slijten omdat ik hier er zelf bij ben en bij een rusthuis kan ik niet zelf meer voor hem zorgen.
Ook zijn er wachtlijsten.

Verder zou ik in noord holland niks weten.
Bedenk wel dat je gewoon de verzorging en alles betaald.
.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ook ik ben aan het informeren voor een rusthuis voor mijn paard.

Ik woon in Zuid-Holland en dat betekend dat als het herfst/winter is, ze niet het land op kunnen omdat dit simpelweg te drassig is. Ook de pensionstalling hier is een stuk duurder dan een rusthuis. Hier in de randstad betaal je gauw zo'n 300 a 350 euro, terwijl je voor een rusthuis rond de 150 a 200 betaald (Verschilt per stokmaat)

Tevens weet je niet wat de reden is van Twins-4ever om haar paard in een rusthuis te plaatsen, dus ik vind niet dat je al te snel mag oordelen.

Ik ben blij voor je als je de mogelijk hebt om voor je oude paard te zorgen, maar niet overal is hier de mogelijkheid en zijn hier fasciliteiten voor.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:33

bij ons het is even duur.,. betaal nu 160 euro stalling gemiddeld per maand, kan heen wanneer ik wil enzo.
Dus tja ik heb liever dit.
En ik mag oordelen vind ik wanneer ik dat wil Knipoog
Maar ik oordeel niet ik geef me mening over een rusthuis

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:38

jennifer87 schreef:
bij ons het is even duur.,. betaal nu 160 euro stalling gemiddeld per maand, kan heen wanneer ik wil enzo.
Dus tja ik heb liever dit.
En ik mag oordelen vind ik wanneer ik dat wil Knipoog
Maar ik oordeel niet ik geef me mening over een rusthuis

Ook ik zou mijn paardje liever niet weg doen naar een rusthuis. In jouw situatie zou ik het ook niet doen omdat jouw paardje ook in de winter naar buiten toe kan.

Hier in het westen van het land is dit gewoon onmogelijk, en waarschijnlijk ook in het noorden!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:42

ik woon in het noord-westen.
Ligt er tussen in.
Maar waarschijnlijk heb ik gewoon erge mazzel met de stalling waar ik nu sta Knipoog

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:45

In Rockanje is een rusthuis, misschien iets voor jou, xxJacqyxx?
Hier staan ze 's winters ook buiten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:46

www.landschapsstal.nl

mijn paard staat daar en ze zijn geweldig! Zo veel persoonlijke aandacht voor de paarden en zoveel rust! kosten, 125 euro per maand inlcusief enten,ontwormen, 1x in de maand veeartscontrole en hoefsmid. Veeartskosten in geval van ziekte oid zijn voor eigenaar.
Ik mis Iwan nog elke dag maar ik weet dat hij daar in goede handen is! Kan zomer en winter op het land met dezelfde vaste groep. Geen wachtlijst! (ligt dan ook tegen de duitse grens bij Almelo)

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:32

Mijn nicht bied oudjes de mogelijkheid lekker van hun pensioen te bieden
Ze zit in Noord Holland, net onder Hoorn (Oudendijk) en kost niet al te duur
Ze neem de volledige verzorging op zich
Enige eis is dat het een lief paard is in omgang, de dieren worden nl verzorgd door verstandelijk gehandicapten

twins4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 01:32

Ik ben van het weekend in emmeloord geweest bij een rusthuis,voor 95euro p.m.Staat je paard in een box of in een loopstal loopt hij het hele jaar overdag op het land en s`avonds in de stal en dat over 20 hectare weiland. Hij komt dan in een groep van ongeveer 18 paarden en en als het goed gaat, mag hij ook in de groep slapen 1 grote logeer partij.Lijkt mij heerlijk voor hem.Hij staat nu op een pensionstal waar ik 305 euro moet betalen heb ik echt zeker weten voor hem over maar het is voor hem niet echt leuk hij staat nu ook de hele dag buiten en loopt hij met zijn vriendjes maar wel altijd op het zand en de ruimte daar is niet zo heel groot om nou te zeggen hij heeft daar nou echt genoeg beweging aan.Dus gun ik hem gewoon een hele goede oude dag hij is 25 jaar oud al is dat echt niet aan hem te zien of te merken.Hij is kern gezond.Ik vind dat je je paard een groot plezier mee doet om hem die vrijheid te geven.Geen een paard word uit de groep gehaald of nog bereden,om onrust te voorkomen. Ze worden door vrijwilligers gepoetst en hun hoeven worden goed in de gaten gehouden.Je mag langs komen of bellen wanneer je maar wil ,geen probleem. Geen piet praatje in elk geval oke het ziet er niet echt mooi uit het is een koeien boerderij geweest niet dat de paarden daar in de koeien stal staan hoor ze hebben een aparte stal laten bouwen die gelijk op de weilanden uit loopt heerlijk toch! Oja,waarom zou je je paard niet kunnen verzorgen als hij naar een rusthuis gaat?Oke het is anderhalf uur rijden hier vandaan maar dat is te over bruggen.Ik ga nog wel bij een paar andere kijken voor ik een keus maak.Bedankt voor alle reacties.