ervaringen met Osteopaten (krakers0

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chuwazlover

ervaringen met Osteopaten (krakers0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:49

Mijn pony heeft waarschijnlijk een osteopaat nodig.
Zijn er bokkers die goede en slechte ervaringen hebben met osteopaten en welke osteopaat heeft jouw pony/paard behandelt? Hoeveel behandelingen had jouw pony/paard nodig en wat waren de resultaten?

Groetjes

MarjoEisla

Re: ervaringen met Osteopaten (krakers0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:09

hoi, ik heb goede ervaringen met een osteopathe. Mijn merrie had 4 blokkades en is nu 2 keer behandeld, ws is dat genoeg. Je kan meer vinden over Martine (degene die is geweest) op www.osteopathiepaard.nl ... Ik weet alleen niet of je topic hier op de juiste plek is Knipoog succes!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:22

hoi, ik had zelf tot par dagen geleden goede ervaring met ostheopaat. wat ik hoorde van iedereen ging het paard alleen op vooruit. nou is er bij een vriend van mij een maad geleden 1tje bij haar verzorgpony geweest. was van alles aan de hand met de pony ze had alles goed gezet. dus een andere verzorgster gaat er na een tijde d8 2 weken weer op rijden enz. nou lopt ze heel de tijd achteruit en dan maar stijgeren. ony staat heeld e tijd op 2 benen en die pony ken k al 11 jaar en heb ik van te voren nog nooit zien stijgeren. nou hebben ze er een dierenart bijgehaald is de pony waarschijnlijk helemaal verpest. als het goed is laten ze binnekort foto´maken en dan maar zien wat er aan de hand is. en dit was trouwens ook een gediplomeerde ook nog. ook wa de merrie nooti hengtig geweest. sinds ze behandeld is is er geen dagmeer geweest dat ze het niet was elke dag was ze hengstig.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:19

dat betekent niet dat de pony per se helemaal verpest is hoor.. Als er veel blokkades zijn en die worden behandeld kan het goed dat er van alles los/ vrij komt en het paard gaat reageren met heel veel spierpijn. Daar waarschuwt de osteopaat ook voor. Maar het is dus niet geheel gek en je moet gewoon de 4 weken afwachten.

Dat dit paard nooit hengstig is geweest en nu wel betekent toch dat er iets positiefs in het lichaam veranderd is.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:54

ik heb ook een ostheopaat bij mijn paard gehad en ik moet eerlijk zeggen ben alleen maar positief, ik merk dat hij lekkerder in zijn vel zit en losser in zijn rug.

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:29

het is toch niet normaal dat een paard nooi hengstig is?!?!?
imnderdaad er zijn wat blokkades opgeheven!
het kan ook goed zijn dat nu eindelijk weer gevoel in de lendenen is gekomen.
en misschien is men er te vroeg op gaan zitten.
het heeft tijd nodig. Slapen