Ervaring met africhtingsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Ervaring met africhtingsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:14

Ik heb geen flauw idee of het hier goed staat, heb alles doorgespit waar het evt thuishoort maar ik neem aan dat het wel verplaatst wordt als het niet goed is!

Ik wil mijn 3-jarige merrie professioneel zadelmak laten maken omdat ik dat zelf nog nooit gedaan heb.

Wie heeft er goede ervaringen met africhtingsstallen, dus het zogenaamde"wegbrengen" van je jonge paard?
En waar was dat en hoe ging het in zijn werk?

Wie heeft er een goede aanrader of tip?

Alvast bedankt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:26

ja hoor, mods verplaatsen het wel.

RT-D -> EA-GZ-DI

rhijnauwen

Re: Ervaring met africhtingsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:24

ik zag in jouw profiel dat je in Werkendam woont, ken je stal Brons? www.stalbrons.nl misschien kun je daar eens informeren of zij ook zadelmak maken en hoe zij te werk gaan.
Je kunt er voor kiezen jouw paard thuis zadelmak te laten maken, zodat het paard in haar eigen omgeving blijft en jij alles mee kunt kijken, je kunt haar een maand (of langer) wegbrengen en weer ophalen(en hopen dat het gedaan is zals jij het verwachtte), je kunt er ook voor kiezen jouw paard ergens zadelmak te laten maken en er zelf zoveel mogelijk bij betrokken te worden, zodat jij na de maand weet hoe je aan de slag moet, minder kans hebt op fouten en weet wat en vooral 'hoe' je na de maand verder moet (of te wel paard en ruiter worden samen 'beleerd')

@lielle, daar zijn mods toch voor

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:03

ik heb er wel ervaringen mee..
Wij hebben ook ons paard Wynand weggebracht,
omdat we het ook profecioneel wouden laten doen, omdat het gewoon een goed paard is! Daarom wouden we er toch niet zelf mee aan de slag! We brachten hem weg en hij kwam gewoon raar terug.. echt een mietje geworden (nu is dat allang weer over) en er zat niet goed een stuur op en hij vloog met je weg,, (was angst, niet uit gemeenheid) Het is juist helemala geen moeilijk paard en iedereen is er weg van.. ook van z'n karakter.. zo cool en makkelijk. Daar is hij gewoon verpruts alsware! We wouden nog 1 kans wagen en brachten hem weer weg naar een ander. Dat verliep zoo goeeD, hij was helemaal weg van hem paard en kon er ook alles mee! Gelukkig is hij goed doorgerede nen nu komt het al met stappen beter! maar het duurt nog wel even!

Ik wou dus zeggen.. weet wel goed waar je hem heen brengt!

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:29

Zou zeker heel goed kijken, informeren en vaak langs gaan als je je paardje ergens brengt.
Bij je thuis is natuurlijk het fijnst maar goed dan moet je wel iemand in de buurt kunnen vinden die de ervaring heeft hiermee.

Ik heb zowel bij mensen thuis als bij ons op stal paarden beleerd maar doe het altijd liever in het bijzijn van de eigenaar.

Vooral omdat ik 2 jaar terug daardoor gezeur heb gehad met een eigenaresse, haar friesche merrie was heel dominant en mij was verteld dat ze alleen om verkeersmak te maken kwam, ik kon er niet eens normaal op rijden dus daar moest ik 1e mee aan de gang, gewoon rustig vanaf begin af aan, vertrouwen en duidelijkheid, gelijk gebeld met de eigenaresse, geen probleem, neem je tijd en toen de merrie na 3 weken super liep en toen na 6 weken ook verkeersmak was was de eigenaresse boos dat het zolang geduurd heeft en dat ik haar alleen verkeersmak moest maken... tja wat zeg je dan...

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 03:02

Op stal Allure worden veel paarden zadelmak gemaakt. Dit gebeurt op een paardvriendelijke manier en met veel verstand van de rijkunst. Voor meer info www.stalallure.com

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:15

Bedankt allemaal voor jullie reacties! ook die via PB zijn gekomen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:46

Balingehof in Drenthe is ook een super stal voor het zadelmak maken!