cowgirl74 schreef:wie heeft er een cursus gevolgd natuurlijk bekappen en hoe bevalt dat? graag reacties het lijkt mij heel goed om het zelf te onderhouden maar wil eerst verhalen horen.
Ik heb de cursus gevolgd om tussen de hoefsmidbezoeken door brokkeltjes af te kunnen vijlen. Cursus is zeer intensief en leerzaam. Met deze theoretische en praktische kennis ben ik - heel behoudend - zelf begonnen met het hoefonderhoud. Daarbij ben ik zo veel mogelijk info gaan lezen (nog steeds) wat maar betrekking heeft op de hoeven. Jammergenoeg zijn er maar weinig sites hierover in NL-taal. Inmiddels doe ik het nu ruim anderhalf jaar zelf. Mijn paard loopt beter dan ooit. Het bekappen is en blijft een levenslang leerproces, want de hoeven van je paard zijn heel veranderlijk door allerlei factoren. Wanneer je paard (zoals de mijne) buiten de weideperiode stalarrest heeft, zie je jezelf geïnvesteerde vijlwerk met rasse schreden wegkwijnen. Mijn grote motivatie om toch door te gaan, is wel dat er zo veel verbeterd is op allerlei fronten, ondanks de stalarrest.