Gezocht; stalling in Amersfoort!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

September

Gezocht; stalling in Amersfoort!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 11:21

Hoi, ik ben op zoek naar een mooie stal in Amersfoort voor mijn lieve merrie Siena. Siena is 1.60m hoog en heel erg lief. Ik zoek een stalling waar meerdere paarden staan, met wei, bak etc. Het liefst in de buurt van het bos, of een andere mooie plaats waar ik met haar rijden kan.

Het moet op fiets afstand vanaf de Leusderweg zijn.
Niet te duur.. (dus geen 330 euro ofzo..)
Siena is nu een maand drachtig, dus het liefst een plaats waar ze volgend jaar haar veulen kan brengen en mee kan blijven, en waar misshien meerdere merries met veulens aanwezig zijn
fijne sfeer.

Ikzelf ben een meisje van 14.5 jaar oud, ben geen rommelkont, hou mij netjes aan regels. Rij fnrs wedstrijdjes, maar maak het liefste een buitenrit.

Groetjes, Julia.

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:25

--> EA Gezocht Diensten

Zanzibar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:11

Ik heb een tijdje om Marcroix gereden, vond het zelf een goede manege en de pensionpaarden zagen er allemaal goed verzorgt uit, ruime boxen, schone stalen ect. Ze zitten op een militair terrein, in het bos. Als je buiten rijdt zie je af en toe wel eens tanken voorbijrijden maar verder heb je er geen last van. Het ligt vlak naast dierentuin Amersfoort, net na het spoor. Hoe duur het is weet ik niet. Ik vond het er zelf netjes en serieus uitzien. Misschien heb je er iets aan.

Hun site: http://www.mrc-marcroix.nl/

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 21:44

Daar heb ik al gestaan, helaas... en op De Treekhoeve ook. En op manege nieuw hagenauwe ook, en Nimmerdor lijkt mij niets...

De stalling op Mrc Marcroix is ook erg hoog, 330 euro p/m. en als ik heel eerlijk ben, vind ik het die prijs TOTAAL niet waard...

Maar iig bedankt voor je reactie
Groetjes Julia.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:02

Wat zoek je dan precie sin een stal als je al op marcroix, Treekhoeve en Hagenauwe hebt gestaan. Het is hier in de buurt maar net wat je zoekt en bereid bent om ervoor te betalen of zelf te doen. Als je een binnenbak wil zit je gauw tegen de 300 euro aan. Neem je genoegen met een buitenbak en zelf uitmesten kan het alweer wat schelen.

(Hoe heet je pony trouwens? Als hij/ zij op hagenauwe heeft gestaan ken ik hem misschien wel)

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 12:54

Mijn pony heette Loesje, maar mijn paard nu heet Siena.

Ik zoek iets met een buitenbak en wei. Ik zal denk ik wel les nemen op een manege of ruitervereniging, maar aangezien ik het liefste een rit maak en Siena een veulen verwacht, doet dat niet echt ter zake.

Groetjes Julia.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:29

ken je de stal op adres Meent 9 in Woudenberg? bedrijf van 4 pensioneigenaren, hebben allemaal hun eigen stal binnen het bedrijf.
superrrrr accomodatie (binnenbak, 20x60m allweather buitenbak, 16x40m idem buitenbak, trainingsmolen, kantine, weiland en paddocks, ik denk 40m van het bos (Den Treek, ong. 90euro per jaar).
niet spotgoedkoop, wel heeel goed. kom eens kijken, dan zie je wat ik bedoel. mijn paard gaat daar niet meer weg!s

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 16:41

Haha dat is duidelijk maar het is best ver weg, toch? het ligt toch achter de Heetvelderweg, dacht ik? hebben ze ook een website??

Groetjes Julia.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:45

klopt, achter de Heetvelderweg.
ik woon in Leusden-Zuid, achter Pon, en op de fiets is het een goed kwartier.
ik geloof niet dat ze een site hebben, sorry.
ben er zelf met m'n paard deze winter naar toe verhuisd (moeilijk, hoor, om hier iets goeds te vinden!) en ben er superblij mee (en m'n paard ook).
wie weet tot ziens daar. voor meer info hoor ik het wel van je.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 16:47

Snelle reactie sorry, maar ik heb zelf ook op de Heetvelderweg gestaan, en dat vond ik al een takkeneind... Sorry. Maar als ik niets in de buurt kan vinden, stuur ik je zeker een PB'tje!!

Groetjes Julia.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:02

OK, succes met zoeken.
denk dat 't wel lastig gaat worden voor je...

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:21

Ja, dat denk ik ook... zat al naar nieuw Eldorado te kijken, dat lijkt me wel wat, maar dat is ook zo ver weg... en er is ook nog een pensionstal de kleine heiligeberg ofzoiets

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:51

Klein Heiligerberg is niet echt gunstig qua bos-rijden.
En even duur als bij ons op stal. Ook is het erg groot, moet je van houden. Ben er zelf gaan kijken en werd toen al niet goed van het kliekjes-gedrag. Maar check het zelf, dat is toch het beste.
succes hoor!

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 18:57

Ja, dat klopt. De helft die er staan, stonden eerst op Marcroix. (bij mij dus...)

Ken jij nieuw eldorado??

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:00

ken de accomodatie van vroeger. die nieuwe eigenaar is een aardige vent. ken 'm vaag via-via-via.
ga eens kijken, zou ik zeggen.
maarreh... da's wel NOG veel verder weg
vind maneges persoonlijk niet fijn: moet rekening houden met rijden met de lessen en er loert altijd het gevaar dat kleine kindjes je paard rare dingen voeren (1x meegemaakt, wil ik echt niet meer hebben).
blijft lastig om iets leuks/moois/goeds/fijn voor je paard te vinden. wens je veel geduld en succes toe.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 19:09

Oke, dankjewel. Ja, daar zit ik wel mee ja, het is zo ver weg...

Groetjes Julia.

Zanzibar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:12

Ik rij nu op Nieuw Eldorado. Het ligt wel perfect zo vlak naast de Soesterduinen. Ziet er allemaal ook erg serieus uit. Volgens mij is de prijs wel hoger dan 330 euro. En ik weet niet of ze noch plaats hebben. Ik zit in Amersfoort op school, vlak bij de Leusderweg en om naar huis te gaan ( 2 minuten van de manege) doe ik er toch echt 40 minuten over.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:56

dat lijkt me dan geen optie voor TS...
misschien Nimmerdor? al kunnen ze daar niet in de wei (vind ik een groot nadeel). is wel goedkoop, en IN het bos, dus da's perfect.
kortom: het blijft lastig! wens TS veel succes.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 19:49

de stalling bij nieuw eldorado is E310...

Nimmerdor is een poedersuiker stal, heb er gereden, alleen maar ordinaire sletjes.
heb je die stapmolen daar wel eens gezien? de paarden worden er aan vast gezet en meegesleurd. echt ziek...
Nee da's niks... niet voor mij tenminste.

zit echt tussen 2 stallen te twijfelen...

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:48

ben erg benieuwd welke 2!
schrik een beetje van je Nimmerdor-verhaal; dacht juist dat het er -op geen wei hebben na- wel OK was. nou sorry dan voor die foute tip
succes met beslissen en de verhuis van je paard.

Leone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:11

ik gok eldorado en klein heiligenberg, op elke stal heb je kliekje en vaak op maneges meer als op een pensionstal.
Ik ken de eigennaar van Klein heiligenberg echt super mensen.
Maar als weidegang zo belangrijk is zou eldorado geen optie kunnen zijn... die hebben ze dacht ik niet.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 18:17

Bij eldorado hebben ze wel wei.

Heb gekozen voor Kleinheiligenberg, is maar 10 minuten fietsen.
Heel erg bedankt voor alle tips.
@Leone; rij jij ook bij heiligenberg??

Groetjes Julia

Navy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:07

Nieuw Eldorado heeft geen wei. Als je nog iets zoekt; bij ons worden 8 stallen bijgebouwd. Ideaal plekje (10min fietsen van Eldorado vandaan), mídden in het bos. Dagelijkse weidegang, ook in de winter, alle kanten op over de heide/bos, supersfeer.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 18:51

Heb al een stal.

Margo

Re: Gezocht; stalling in Amersfoort!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:00

Waar sta je nu dan?

Ik ken siena nog wel van de tijd dat clazien haar reed! Leuk beestje wel een pittig ding!

Bij Nieuw eldorado is momenteel geen weidegang, we zijn daar wel mee bezig maar zal nog wel even duren. (ik woon en sta op eldorado vandaar..)
En wat marcroix betreft, ik heb daar jaren met veel plezier gestaan en het mag dan een beetje 'ingekakt' zijn misschien maar daar komt weer verbetering in met de nieuwe bedrijfsleider, daar ben ik van overtuigd!