Instructeur voor weekenden Heerhugowaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Instructeur voor weekenden Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 09:51

Hallo,
Ik ben op zoek naar iemand die les wil komen geven op de zaterdag en zondag. Het is de bedoeling dat je andere leert met de pony's om te gaan en hoe ze ze het beste op een eerlijke manier kunnen rijden.

Het gaat er niet om dat de pony perfect aan de teugel loopt etc, maar ik vind het belangrijker dat iemand goed zit en goed de hulpen kan geven. Bij een pony zie ik liever dat ze met hun neus door het zand lopen maar hun rug gebruiken dan dat ze netjes in de krul lopen.

Het zal voornamelijk gaan om de jongens en meiden die mijn pony's huren. Ook staan er nog wat pensionpaardjes, die mensen willen misschien op de duur ook wel les. Verder komen er nog wat mensen van buitenaf die later misschien ook wel les willen.

Als prijs wil ik een maximum voor 7,50 per uur voor een goepslesje, en dan groepjes van maximaal 4.

Ben jij diegene die ik zoek?
Laat het me dan snel weten als het je wat lijkt!
Groetjes!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:23

Moet diegen gediplomeerd zijn? Zo ja, wat voor diplomas verwacht je?

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:59

Van mij hoeft diegene niet gediplomeerd te zijn, maar weet wel dat ik verwacht dat je het zelf regelt met verantwoordelijkheid en verzekering enzo.

Marita

Re: Instructeur voor weekenden Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:21

Ik zou maar uitkijken met de aansprakelijkheid. Als inhuurder van de instructeur/trice ben je aansprakelijk voor alles wat er fout gaat. Zeker omdat het om jouw pony's gaat.

Ik zou me goed laten voorlichten over de gevolgen hiervan en alleen een gediplomeerd iemand inhuren. Verder moet je ook melding hiervan maken bij je aansprakelijkheidsverzekeraar (ik neem aan dat je een bedrijfsmatige aansprakelijkheidsverzekering hebt en niet alleen een particuliere verzekering).

Succes ermee!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:08

Ik heb geleerd dat degene die instuctie geeft aansprakelijk is, waarom is dat dan nu weer anders. Ik ben zelf gestopt met lesgeven (ook bij iemand anders) omdat ik overal aansprakelijk voor was. Ik was immers degene die de verkeerde instructies had gegeven als het fout ging. Ik heb de huurders een contract laten tekenen dat ik nergen voor aansprakelijk ben, geld dat dan soms ook weer niet. Er staan handtekeningen van 3 personen op....

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:07

Ik wil best lesgeven, maar niet aansprakelijk zijn.. ik lijk wel gek. Als een kind haar nek breekt op een idiote pony kan ik ervoor opdraaien!

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:40

Degene die de lessen aanbiedt, is aansprakelijk voor de gevolgen. Als je dus zelf lessen geeft (zonder dat je daarvoor door iemand ingehuurd wordt), ben je ook zelf aansprakelijk.

Als je echter ingehuurd wordt (bijv. door een manege of rijvereniging, zoals in dit geval), is de inhuurder aansprakelijk. Die kan eventueel de schade op jou proberen te verhalen (als je zelf inderdaad aansprakelijk blijkt te zijn). Daarom wordt er tegenwoordig altijd een diploma gevraagd. De verzekeraars willen anders het risico niet meer in dekking nemen (door een diploma te eisen, denken ze dat het risico wordt ingeperkt).

Een onderling contract heeft volgens mij niet veel invloed op de wettelijke regels. Als je volgens de wet aansprakelijk bent, dan is een contract niet leidend. Volgens mij heeft dat dus geen nut (maar dat weet ik niet 100% zeker). Wellicht dat VDRD dat precies weet (het is haar werk).

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 06:43

MAar goed ik huur niemand in, tenminste dat is niet de bedoeling, ik wil zelf ook af en toe les, en andere ook. Stel dat het nu zo wat dat ik iemand zoch die voor mij les wilde gaan geven en dan gewoon een arbeidsloon kreeg, dan huurde ik iemand in, dat lijkt mij. Ik ben geen bedrijf, alleen heb ik iets teveel pony's om het allemaal zelf te kunnen doen, zolang er niet wat verkocht zijn gun ik andere dus het plezier voor een tegemoetkoming in de kosten, is dat zo raar dan.

Laatst was er ook iets, en daaruit bleek dat de eigenaar niet voor alles verantwoordelijk is, als dingen gezegt of geschreven zijn dat het niet mag of het heel logisch is dat iets niet mag, en iemand doet het toch, is dat niet meer voor jou verantwoordelijkheid.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 06:46

Elaine schreef:
Ik wil best lesgeven, maar niet aansprakelijk zijn.. ik lijk wel gek. Als een kind haar nek breekt op een idiote pony kan ik ervoor opdraaien!

Toch ben je vaak wel verantwoordelijk, een goede instructeur kan vele dingen voorkomen en wat niet te voorkomen is ben je dan dus voor verzekert, geen diploma's dan kan het dus zijn dat je een stuk minder vaardig bent en vaker dingen niet ziet aankomen. Er is niet voor niets een hele opleiding voor. Als het allemaal zo makkelijk was, was een papiertje ook niet nodig en kon je je ook gewoon overal verzekeren. Maar jou wil ik dus niet als instructie, het klikt nu al niet....

Klaartje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:27

Ik heb gediplomeerd instructrice.
Maar vraag toch zeker per persoon 15,-, als er echt 4 personen in een les zitten kan ik minimaal de prijs laten zaken tot 12,50.
Zondag is helaas geen optie, dit is mijn enige vrije dag en vaak moet ik dan ook met paarden op concours. Zaterdag is echter geen probleem.
Heb momenteel weer wat extra tijd dus laat maar even horen wat je er van vindt.

Heb overigens ruim ervaring met jonge onervaren kinderen les geven.

Vriendelijke groet Klaartje