rijden aan zee????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frosti4

rijden aan zee????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 19:59

hoi,
ik zou graag aan zee willen gaan rijden met mijn paardje. weten jullie een leuk plekje waar je ook kunt overnachten? wij willen met een aantal mensen gaan. alvast bedankt!!!!

iski

Re: rijden aan zee????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:40

mijnelmo schreef:
hoi,
ik zou graag aan zee willen gaan rijden met mijn paardje. weten jullie een leuk plekje waar je ook kunt overnachten? wij willen met een aantal mensen gaan. alvast bedankt!!!!

Dear Mijnelmo,

Houdt er rekening mee dat veel stukken strand een beperking kennen voor strandritten, meestal mag er tussen 1 mei en 1 oktober niet na 7 uur 's-morgens en voor 19.00 uur 's-avonds op het strand gereden worden met uitzondering van manege's die een vergunning hebben. Of je daar dan ook met je eigen paard terecht kunt en eventueel kunt overnachten? Deze manege's lijken me dus de aangewezen plek om informatie op te doen.

Ik ben uitsluitend bekend met het strand onder den Helder waar je ook nog een stuk Duinenrit mee kunt pakken....zorg dan dat ik er tegen een uur of 17.00 ben zodat ik eerst door de duinen kan rijden en dan tegen 19.00 het strand op kachel en dan via de vloedlijn weer terug. Het ligt er dus een beetje aan waar je woont of je hier iets aan hebt.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:10

Noordwijkerhout is leuk en mag je het hele jaar door het strand op! tenminste een bepaald stuk. Rij je eerst een stukje door het duin (niet zo zwaar trouwens) en bos en zo het strand op. Er is een jeugdherberg en in de BIT adverteert ook altijd iemand met een huisje voor 5 personen waar je de paarden bij het huisje hebt. Ik kan het adres wel even voor je opzoeken als je wilt.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:55

-> EA diensten

Frosti4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 09:31

he bedankt voor jullie tips!!!!ik heb de bit inderdaad niet dus als het niet teveel moeite is......zou je mij dan willen laten weten waar dat is? hartstikke bedankt alvast!
groetjes,

WillemYntJee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:45

Terschelling!! Je hoeft je niet aan bepaalde tijden te houden en kunt dr errrg mooie ritten maken (ben daar zelf begeleidster geweest van buitenritten bij een manege). Je paard kan je wel wat moeilijker stallen dan zou t toch een manege worden..
succes in ieder geval!

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:39

er zit een hele leuke manege in schoorl (bij egmond / alkmaar) die zomers elke avond ritten naar het strand organiseert.. je kan daar tevens ook je paard voor een paar dagen stallen (geloof ik) er zijn daar in de omgeving genoeg leuke campings waar je terrecht kan voor overnachting. je zou eens kunnen informeren naar de mogelijkheden daar.. heb het zelf 5 jaar lang gedaan toen ik in egmond op de camping stond en was altijd super.. ga het zelf waarschijnlijk ook dit jaar met vriendin doen als we daar terrecht kunnen.. het het klopt inderdaad wat iski zei.. je mag daar alleen na 19:00 uur op het strand, maar das volgens mij overal zo..
de manege heet Poelenburg in Schoorl.
groetjes
Chell

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:41

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:59

Frosti4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 21:38

he toppie allemaal! en sjietaah omdat wij allemaal quarters hebben sprak ride by the sea ons erg aan. alvast bedankt! we gaan zeker even informeren!!!!
groetjes, .