17-jarige groom/stalhulp, in opleiding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

17-jarige groom/stalhulp, in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:33

Ik ben een 17-jarige (eind dit jaar 18) gezellige meid die op zoek is naar een bijbaantje naast school. Ik doe op dit moment nog de havo en ga ernaast eind juni '06 beginnen met mijn opleiding groom & paardenverzorger.

Ik rijd nu al bijna 12 jaar paard en heb vooral dressuur gereden. Daarnaast heb ik gesprongen, aantal keer western gereden en heb genoeg buitenritten gemaakt (zowel alleen als in een groep). Verder heb ik al meerdere (jonge) paarden en pony's gereden, waarvan ook een enkele hengst.

Op dit moment ben ik officieel L1 dressuur, door tegenslagen als zware artrose bij mijn paard nog niet verder gestart. Heb wel getraind op M-niveau. Verder ben ik bekend met de antoine de bodt manier waardoor ik goed ben gaan opletten op dingen zoals; scheefzitten, scheefheid van het paard, goede beenzetting, rug ontspannen & buikspieren aanspannen. Ook heb ik geholpen bij probleempaarden (zowel lichamelijk als geestelijk).

Vindt het leuk en spannend om mee te gaan op wedstrijden, heb daardoor al meerdere malen voorgelezen (van B-proefen t/m een aantal Z-proefen), paarden geknot (zowel met elastiekjes als met naald en draad) en geholpen met inrijden, opzadelen, afzadelen, uitstappen, etc. Daarnaast heb ik ook ervaring met het longeren van paarden; met stoottuigels, slof, pessoateugel, dubbele lijnen en natuurlijk ook los.
Voor verdere stalwerkzaamheden bied ik mij ook aan.

Ik woon in Haarlem en ben wel op zoek naar iets hier in de omgeving. Iets verder weg is geen probleem, kan namelijk gratis met de trein reizen. Omdat ik nog wel naar school ga weet ik niet hoeveel tijd ik zal hebben na de zomer periode, ben in iedergeval beschikbaar in de vakanties, avonden (dus na mijn school) en weekenden.

Hopelijk heb ik hierbij genoeg informatie over mijzelf gegeven en voor verder informatie kan er altijd een pb naar mij gestuurd worden. (voor sirieuse geïntresseerden is mijn telefoonnummer per pb beschikbaar)

foto:
Afbeelding
wedstrijd L1 vorig jaar met mijn eigen paard