Michiel Scheepers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Michiel Scheepers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:51

Weet niet of het hier goed staat en of er al een ander topic over hem bestaat, maar bij het zoeken kom ik niks tegen. Tenminste niks recent.

Wie heeft ervaring met Michiel Scheepers????

Gr.

Alvaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:00

Wat wil je weten? Hij is een aantal jaren geleden bij ons op stal geweest bij een merrie die een tweeling verworpen had en de baarmoeder niet volledig had afgedreven. Hij is daar 3 dagen (met kerstmis!) voor terug geweest en heeft toen prima werk verricht.
Een paar dagen daarna heeft diezelfe merrie waarschijnlijk vastgelegen en een breuk in het bekken opgelopen. Die heeft hij niet direct onderkend (zat ook op een heel moeilijk bereikbare plek die alleen maar via een scan van binnenuit op te sporen was). Toen eenmaal duidelijk was wat het euvel was heeft hij de eigenaren uitgebreid geinformeerd over de mogelijkheden. Wat mijn ervaringen betreft dus een integere DA.

mynique

Re: Michiel Scheepers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 23:20

Ik dacht dat hij humaan osteopaat is......

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:38

wat ik begrepen heb van horen zeggen zeg maar.Dat hij goed is vooral op de achterkant van het paard.Dus heup/bekken problemen enzo.Voorkant wat minder.
Maar heb zelf geen ervaring met hem.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 10:13

ok, nou ik ben benieuwd. Mijn paard heeft zowel voor,midden als achter een probleem volgens iemand die ernaar heeft gekeken (fysio) maar ik vond dat zo een commercieel gedoe. Dus ik ga, ook op aanraden van een ander, naar michiel toe. Ik ben reuze benieuwd hoe hij is en hoe vakkundig hij is. En natuurlijk professioneel.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:16

Mijn paard is pas door Michiel behandeld in samenwerking met Frans van Toor van dierenkliniek de Raaphorst in Wassenaar. Mijn paard heeft een manueel therapeutische behandeling gehad van zijn lendenwervels. Maar allemaal in samenwerking met van Toor. Heb erg veel goede verhalen over hem gehoord, maar kan zelf nog niet zeggen wat ik ervan vind omdat mijn paard nog steeds onder behandeling is en ik hem nog niet heb gereden sindsdien. Hij is wel veel rechter geworden in zijn rug en bekken, dus dat is wel een vooruitgang

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:40

mrblueeye schreef:
ok, nou ik ben benieuwd. Mijn paard heeft zowel voor,midden als achter een probleem volgens iemand die ernaar heeft gekeken (fysio) maar ik vond dat zo een commercieel gedoe. Dus ik ga, ook op aanraden van een ander, naar michiel toe. Ik ben reuze benieuwd hoe hij is en hoe vakkundig hij is. En natuurlijk professioneel.

jammer dat je die ervaring hebt! wat is er precies gebeurd als ik vragen mag? je mag me ook over pm antwoorden.
ben een beetje bezig te inventariseren over onze beroepsgroep uit naam vd beroepsvereniging, vandaar m'n belangstelling. we proberen duidelijkheid en eenduidigheid in het vak te krijgen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:03

Michiel heeft een paar jaar terug 2 paarden van ons behandeld.
Helaas met weinig resultaat.

Nadien heeft een fysio het ene paard bekeken en behandeld.
Bij dat paard bleek het bekken gekanteld te zijn. Een andere net afgestudeerde fysio ontdekte bij het andere paard dat de atlas (bovenste halswervel) scheef stond. Achteraf was dat de reden van zijn kopschudden.
Na 1 behandeling van die fysio liepen beiden paarden weer super.
Zelfs het kopschudden was er nadien helemaal af.
Bij beide paarden zat Michiel er behoorlijk naast met de diagnose en behandeling.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:06

Welke fysio wa dat als ik vragen mag??

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:22

Mijn paard heeft door een trauma verschoven lendewervels opgelopen.

Liep destijds erg kreupel en men kon het niet vinden. Op aanraden van mijn DA ben ik naar Michiel geweest want ze dacht dat het uit zijn rug kwam.

Michiel heeft hem met 1 behandeling van zijn verschoven wervels afgeholpen. Hij heeft bij mij dus puik werk verricht.

Ik denk dat je gewoon zelf moet bedenken wat je wilt.
Elke paardeneigenaar heeft over elke dierenarts of andere therapeuten wel een goed en een slecht verhaal.

Het kost je een keer €100 maar dan weet je meteen hoe hij werkt.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:52

Ik voor overmorgen (donderdag) een afspraak met hem in Wassenaar.
Ik vind het de "gok" wel waard om hem naar mijn paard te laten kijken.
Ik heb het vermoeden dat hij ook een trauma heeft opgelopen........
Ik ben reuze benieuwd naar zijn bevindingen....

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:00

haha dat wordt dan misschien wel een minimeeting Ik ben er ook met mijn paard om 10:20 uur

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 20:02

Nou dat is toevallig. Heb overigens net mijn afspraak iets vervroegd.
Mag ik vragen waarom jij naar hem toe gaat en ben je al eens eerder geweest???

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:31

Mijn paard heeft een rugprobleem en is 6 weken geleden al behandeld door Michiel. Ik ga nu voor controle. Mijn paard is een beetje een apart geval, hij reageerde heel heftig op het kraken zoiets hadden ze nog nooit eerder gezien. Mijn paard kon na twee weken ineens niet meer rechtlopen, hij liep continu in travers. Maar is inmiddel veel beter als voor het kraken. Ik moet nu dus eerst straks weer gaan rijden en kijken hoe het dan gaat, proberen het laatste stukje scheefheid rijtehcnisch op te lossen. Lukt dat niet moet hij alsnog een keer gekraakt worden, maar omdat hij zo'n heftige reactie had, waarvan ze niet weten waar het nou door komt, zijn ze een beetje terughoudend om hem zomaar weer te kraken.

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:50

frunnik schreef:
Mijn paard heeft een rugprobleem en is 6 weken geleden al behandeld door Michiel. Ik ga nu voor controle. Mijn paard is een beetje een apart geval, hij reageerde heel heftig op het kraken zoiets hadden ze nog nooit eerder gezien. Mijn paard kon na twee weken ineens niet meer rechtlopen, hij liep continu in travers. Maar is inmiddel veel beter als voor het kraken. Ik moet nu dus eerst straks weer gaan rijden en kijken hoe het dan gaat, proberen het laatste stukje scheefheid rijtehcnisch op te lossen. Lukt dat niet moet hij alsnog een keer gekraakt worden, maar omdat hij zo'n heftige reactie had, waarvan ze niet weten waar het nou door komt, zijn ze een beetje terughoudend om hem zomaar weer te kraken.

Dat is heftig en lijkt mij ook best eng. Loopt je paard ineens helemaal scheef, daarzal je wel van geschrokken zijn.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:37

Hij liep echt op 4 sporen, was echt absurd. Hij heeft daarna ruim een week op de kliniek gestaan en daar hebben ze hem helemaal opgeknapt, was ik echt heel blij mee. Ze hebben heel goed voor hem gezorgd.
Het maffe was dus dat toen hij weer eenmaal recht kon lopen hij wel veel beter was als voor het kraken.
Ik moet hem nu gaan rijden als ik mijn zadel heb en dan kijken hoe hij onder het zadel is en daarvandaan gaan we weer verder kijken

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 18:00

frunnik schreef:
Hij liep echt op 4 sporen, was echt absurd. Hij heeft daarna ruim een week op de kliniek gestaan en daar hebben ze hem helemaal opgeknapt, was ik echt heel blij mee. Ze hebben heel goed voor hem gezorgd.
Het maffe was dus dat toen hij weer eenmaal recht kon lopen hij wel veel beter was als voor het kraken.
Ik moet hem nu gaan rijden als ik mijn zadel heb en dan kijken hoe hij onder het zadel is en daarvandaan gaan we weer verder kijken

Het is inderdaad een super kliniek he Wassenaar.
Wat hebben ze met hem gedaan dat hij toen weer recht liep??
Wanneer krijg je je zadel?> Heb je er een op maat laten maken??

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:02

Ze hebben hem op spierontspanners en ontstekingsremmers gezet, en hij heeft mesotherapie gehad.

Ik had al een hulsebos zadel, maar dat was dus niet meer geschikt voor dit paard, en toen hebben we een goede deal kunnen maken en nu krijg ik dus een nieuw Hulsebos.