Te leen / te huur recreatie / fok merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Te leen / te huur recreatie / fok merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 11:42

Ik heb op dit moment 4 paarden. Dit is erg kostbaar, maar heb dan ook besloten 1 paard te verkopen en mijn fokmerrie eventueel te verhuren.

Het gaat om een 8 jarige NRPS keurmerrie (Respect X Branco). Ze is dressuurmatig op L niveau gereden (L+ 3 wp), kan veel meer maar is erg lastig/heet zodra je haar voor het zwaardere werk in gaat zetten. Ondanks dat ze fantastische bewegingen en uitstraling heeft, heb ik haar om die reden niet verder kunnen rijden in de sport, maar ingezet voor de fok.

Ik heb uit haar een 3-tal nakomelingen gefokt die het tot op heden super doen op de keuringen. de oudste (V: Painted Black) is 3 en die ga ik inzetten voor de sport. Haar jaarling zoon (V: Florencio) is verkocht. Het veulen van dit jaar (V: Goethe) gaat naar de opfok.

Eigenlijk wil ik Rojantha niet kwijt. Het is een erg goed paard, met goede nakomelingen en in de toekomst (niet binnen 3 jaar en is uiteraard bespreekbaar) wil ik er zeker nog eens een veulen mee fokken.

Dus zoek ik iemand die de ruimte heeft of stalling in de buurt om haar recreatief te kunnen rijden. Ik blijf eigenaar en betaal de entingen, veearts etc. De stallingskosten, hoefsmid en andere kosten zijn dus voor de persoon die mijn paard leent.

In principe mag je er alles mee doen, wedstrijden, vakanties, buitenritten, springen etc etc. In principe een eigen paard zonder aanschafkosten. Alleen de normale onderhoudskosten.

Tevens is er de mogelijkheid haar ook in te zetten als fokmerrie, maar daar zijn andere opties voor. Ze kan blijven staan en je betaald dan de helft van de stalling zolang ze drachtig is + de eerste 5 maanden als het veulen er naast loopt + de veearts kosten + verzekering van dracht en uiteraard zelf het dekgeld. Ik zorg ervoor dat de verzorging entingen en stalling goed zijn.

Ook is de mogelijkheid haar gewoon bij je thuis neer te zetten, zoals als eerste vermeld. Dus alle kosten voor de 'lener' + de kosten voor een verzekering tijdens en na de dracht. Alle kosten omtrendt het fokken van een veulen zijn ook voor rekening van de 'lener/huurder'.

Alles komt op papier te staan.

Liefst mensen die haar lekker recreatief kunnen ridjen in de buurt van bos of strand.

Rojantha is 100 % gezond, rontgen & klinisch loopt nu niet op ijzers heeft goede voeten en ze meet 1.69m. Het is meer een damespaard. Wel wat eenkennig in de omgang, maar als het klikt heb je er een super paard aan.

Mail / bel voor meer info!

pittig_ding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:47

Hi,
Ziet er leuk uit, maar helaas krijg ik mijn ouders niet zo ver!
Ik heb net al een jong paard gekocht, maar kan daar nog niet zo heel veel op rijden.
Maar helaas.
Succes met verder zoeken.!

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:47

Ondertussen heb ik a.s. zaterdag een afspraak met een bokker. Als het klikt heb ik een fijn huisje voor Ro

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 13:39

En het klikt tussen de bokker, mij en natuurlijk Rojantha. Ze gaat het doen!!!! kan dus een slotje op dit topic!