Wie wil met mijn paard een oefenparcour springen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Wie wil met mijn paard een oefenparcour springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:06

Hoi,
Ik heb een paard die bij de vorige eigenaar de punten heeft behaald om in de Z te starten(springen).
Ik had mijn paard wegens omstandigheden verkocht aan iemand die er mee wilde gaan springen, dat zal ze toch moeten kunnen gezien haar verleden.
Maar het ging gewoon niet meer, ze staakte meestal na een aantal hindernissen en meestal oxers.(meisje kan goed rijden)
Lang verhaal kort te maken, ik heb haar terug gekocht(ik miste haar toch wel:D ) het gaat dressuurmatig helemaal super, maar ik ben geen springer.
Nu zal ik graag willen weten wat ze doet tijdens het springen, en het lijkt me leuk om eens wat oefenparcoursen af te lopen.
Ik zoek een goede springruiter die mijn paard misschien het vertrouwen weer kan geven, en er eens een paar keer mee wil springen, zodat ook misschien ik weer eens een sprongetje kan wagen
Wie woon er in de buurt van wierden en heeft ervaring en kan goed springen??
(ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, ik hoop dat het goed is )
Afbeelding
Afbeelding
Sorry beetje vies

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:10

Hooi.. waar licht wierden precies.. ?? Want ik heb wel interesse.. Ik heb Met verschillende paarden gesprongen.. En ook uitgebracht op wedstrijd.. met de pony van een vriendin zelfs.. L bijna M..

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:12

Relien schreef:
Hooi.. waar licht wierden precies.. ?? Want ik heb wel interesse.. Ik heb Met verschillende paarden gesprongen.. En ook uitgebracht op wedstrijd.. met de pony van een vriendin zelfs.. L bijna M..

hoi,
Wierden ligt in Overijssel, dichtbij ALmelo, Hengelo..

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:13

Ik denk dat dat wel een beetje ver is Jammer

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:14

denk ik ook, inderdaad jammer.. maar bedankt voor je reactie!

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:17

Ik zou eventueel wel 1 dagje kunnen komen.. Dan heeft ze er in iedergeval van kunnen proeven.. Mischien bevalt het haar wel weer zo goed.. dat je er aan het einde wel een sprong mee kan maken..

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:21

dat is lief van je, ik hou het in mijn gedachte, misschien is dat een idee.
ik wacht nog even af of ik nog reacties krijg op dit topic, want het mooiste is om een aantal keren te gaan..
Trouwens ik spring er wel mee, maar niet zo hoog, vind het een beetje eng op dit moment met haar, omdat ik zelf al geen held ben in het springen, voelt ze dat natuurlijk aan..
Laatst bijgewerkt door jentel op 23-05-06 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:22

Ind Nou ik hoor het nog wel

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:30

-> gezocht diensten

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:47

ik ben zelf ook niet zo'n held in springen (ja tot max. 60/70 cm.) maar anders had ik het graag een keer willen proberen .

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:40

Sizzy schreef:
-> gezocht diensten

Oke.. dank je!

nelcon

Re: Wie wil met mijn paard een oefenparcour springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:46

ik zou hem wel een paar keer voor je willen rijden.
heb zelf veel spring ervaring op wedstrijd bij de pony's Z en M en nou bij de paarden 2 in de B. en 1 in het L. als je interrese hebt kun je me altijd even mailen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:04

nelcon schreef:
heb zelf veel spring ervaring op wedstrijd bij de pony's Z en M en nou bij de paarden 2 in de B. en 1 in het L. als je interrese hebt kun je me altijd even mailen.

dat klink super! maar waar woon je dan?

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:13

niemand in de buurt die het wil proberen?

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:32

Hoi, je gaf aan dat de vorige eigenaresse goed kon rijden. Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Heb je enig ander idee hoe het komt dat het paard staakt? Ik zou nl eventueel denken aan een medisch probleem. Misschien kun je dat uit laten sluiten door een dierenarts of fysio voordat je hem weer het parcours in stuurt...
Veel suc-6
PS: ik woon helaas te ver. Je mag hem wel brengen

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:42

Dewi schreef:
Hoi, je gaf aan dat de vorige eigenaresse goed kon rijden. Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Heb je enig ander idee hoe het komt dat het paard staakt? Ik zou nl eventueel denken aan een medisch probleem. Misschien kun je dat uit laten sluiten door een dierenarts of fysio voordat je hem weer het parcours in stuurt...
Veel suc-6

dit klinkt wel logisch, had je toendertijd ook niet iets van fysio bij haar gehad?

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:06

in het verleden heb ik haar een keer bij de kraker gehad(voor ze werd verkocht).
toen ging het super...
toen ze terug kwam heb ik haar laten nakijken en haar laten behandelen bij de fysio, ze zat weer vast in haar kruis en één zijde van haar lichaam.
Nu is ze weer soepel in haar lijf, dit merk ik aan alles, dressuur gaat super, daarom ben ik erg benieuwd hoe het springen nu gaat!

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 20:22

Dewi schreef:
Veel suc-6

zoals ik hierboven heb besproken is het evt. midische probleem opgelost dit wilde ik ook uitsluiten.
Maar daarna hebben we er niet meer echt mee gesprongen en ik zal graag willen weten of daar het probleem lag.
Niet dat ik zelf er een concour mee wil gaan springen of haar weer wil verkopen, maar waar kwamen die weigeringen uit voort terwijl ze een goeie springer was?
pijn? of toch in het verre verleden een nare ervaring gehad in het parcour?

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 21:21

is er niemand die me kan en wil helpen?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:55

Relien schreef:
En ook uitgebracht op wedstrijd.. met de pony van een vriendin zelfs.. L bijna M..

Heette die pony Penny?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 01:27

Heeft Minnie_muis niet met haar gereden of vergis ik me?
Heb haar wel eens in Sneek zien rijden met dat schimmeltje en toen wilde het idd niet zo erg. Had toen ook wel een theorie waarom het niet wilde, maar weet zo snel niet meer wat het was

Aan mij heb je niet zoveel, Wierden ligt hier een uurtje of 2,5 vandaan Je mag haar wel een maandje brengen tegen stallingskosten en dan neem ik haar wel wat mee, maar je zal haar liever thuis houden denk ik

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:02

gomir schreef:
Heeft Minnie_muis niet met haar gereden of vergis ik me?
Heb haar wel eens in Sneek zien rijden met dat schimmeltje en toen wilde het idd niet zo erg. Had toen ook wel een theorie waarom het niet wilde, maar weet zo snel niet meer wat het was

Aan mij heb je niet zoveel, Wierden ligt hier een uurtje of 2,5 vandaan Je mag haar wel een maandje brengen tegen stallingskosten en dan neem ik haar wel wat mee, maar je zal haar liever thuis houden denk ik

ja klopt, minnie_muis heeft haar destijds van me gekocht omdat ze er mee wilde gaan springen, dit ging niet zoals gepland.(vond ik erg vervelend voor minnie_muis)
Maar goed, ze is daarna hier bij de fysio geweest en dressuurmatig loopt ze goed(los in d'r lijf) en ik hoop dat het probleem nu voorbij is.
Maar dat weet ik dus niet zeker omdat ze niet echt weer heeft gesprongen.
En ja, ik hou haar liever thuis omdat het niet echt een must is met haar concoursen te springen.
Er moet toch iemand zijn hier in de buurt die haar het vertrouwen ook weer kan geven?
maar denk eens goed na, welke theorie had je toen?

_Jody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:08

Hoi, jij zoekt iemand die goed kan springen en die ervaring heeft. Ik heb wel interresse om het een paar keer te proberen, maar wat verwacht je van diegene en welke ervaring enzo verwacht je van diegene?

nelcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:16

jentel schreef:
nelcon schreef:

dat klink super! maar waar woon je dan?

ik woon in middelbeers, tusse eindhoven en tilburg.
is dat te doen?

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:06

Sammie schreef:
Relien schreef:
En ook uitgebracht op wedstrijd.. met de pony van een vriendin zelfs.. L bijna M..

Heette die pony Penny?

jemig.. blijkt maar weer normaal antwoorden staat niet in jou woorden boek.. Je weet wel meer niet van mij hoor.. Ik woon hier niet heel mijn leven dus je kent mij niet eens..je wet niet eens op wat voor pony;s ik gereden heb.