Handelaar Klaver(en) omgeving Amsterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Handelaar Klaver(en) omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:17

Weet niet of dit hier goed staat?
Zo niet, excuses .

Ik ben op zoek naar gegevens over een paardenhandelaar in de omgeving van Amsterdam, ene Klaver of (van) Klaveren?
Wie helpt me aan meer gegevens cq wie kan me meer over hem vertellen?

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:31

Ik ken wel een Kees Klaver uit Schoorl (bij Alkmaar), maar weet niet of je die bedoelt.

LDRD

Re: Handelaar Klaver(en) omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:44

Uit de informatie die ik heb zou het gaan om iemand uit de omgeving van Amsterdam, maar ik sluit Alkmaar ook niet uit.
Heb je misschien meer gegevens van/over deze handelaar. Wat is dat voor soort handelaar (betere paarden? mindere paarden?)?

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:16

Cees doet in alle paarden, hij heeft simpele paarden van de Utrechtse paardenmarkt, maar ook kapitale beesten voor het grote werk.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:21

@Sjuimpje, je kent hem dus? Wat is het voor iemand?
Heb je ook adres/telefoonnummer/e mail of heeft hij soms toevallig een site?
Ik vraag het namelijk omdat hij wellicht een paard gekocht heeft dat ik zoek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:56

VSW --> EA GZ DI.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:36

Ik ken de goede man ook en als je bij hem een paard wil kopen moet je hem wel laten keuren!!!!!! Zitten er geen papieren bij zijn ze allemaal een jaar of zeven. Neem dus iemand mee die er veel verstand van heeft ( mits je dat zelf niet hebt natuurlijkl! ) Er kunnen leuke paardjes tussen zitten maar hij heeft ook altijd net wat je zoekt...als je begrijpt wat ik bedoel.

Plukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:16

aerdenhout1 schreef:
Ik ken de goede man ook en als je bij hem een paard wil kopen moet je hem wel laten keuren!!!!!! Zitten er geen papieren bij zijn ze allemaal een jaar of zeven. Neem dus iemand mee die er veel verstand van heeft ( mits je dat zelf niet hebt natuurlijkl! ) Er kunnen leuke paardjes tussen zitten maar hij heeft ook altijd net wat je zoekt...als je begrijpt wat ik bedoel.

Hier ga ik volledig in mee. Ze hebben allemaal M gelopen, zijn allemaal trailer en verkeersmak, blabla.

Hij heeft echt leuk spul staan, maar dan moet je wel door de bagger heen kijken.
Ik vind echter wel dat hij goede 'garantie' biedt. Als jij na drie maanden nog geen klik hebt met je nieuwe paardje mag je hem zonder pardon terug brengen en een ander bij hem uitzoeken. Je krijgt helaas geen geld terug.

Als je meer info wilt mag je me pb'en. Ik heb twee paarden bij hem gekocht en als je via Manege Waarland een paard koopt komt die ook altijd bij Cees vandaan, in de loop der jaren heb ik dus heel wat van hem voorbij zien komen.

Hij biedt paarden aan in de prijsklasse van een paar honder euro tot internationaal lopende paarden.
Het is de moeite waard bij hem te gaan kijken. Je mag zoveel paarden uit proberen als je wilt en je mag ook zo vaak terugkomen als je wilt.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:49

Laat een paard idd wel keuren!!! En ook bloedtesten!!! Ik heb namelijk verhalen gehoord over zwarte pijnstillers, van een vriend van hem.........

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:28

Ik heb lang geleden een paar jaar bij hem gewerkt. Op zich aardige vent, maar een echte handelaar. Er is veel mogelijk, maar je moet goed opletten. Je mag inderdaad altijd terugkomen en een ander uitzoeken. Hij heeft goede, minder goede en slechte paarden in alle prijsklasses. Als je kritisch bent en laat keuren, kun je er een leuk paard vinden.

LDRD: gewoon bellen met hem, dan weet je het zo.

Succes! Marita

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 11:04

Oke, bedankt, ik heb een beetje beeld.
Ik ben namelijk op zoek naar een bepaald paard dat mogelijk bij hem zou staan of inmiddels is doorverkocht. Handelaren geven over het algemeen niet zo makkelijk de info die ik zoek, vandaar dat ik even benieuwd was wat voor man dit precies is, dan kan ik mijn telefoontje daar wat op aanpassen.
Ben overigens nog wel benieuwd naar of hij veel naar het buitenland verkoopt. Weet iemand dat?

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:09

Cees verkoopt inderdaad ook veel paarden naar het buitenland. Het is een aardige, spraakzame man hoor, je kunt hem gerust bellen.

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:12

Mieke schreef:
Cees verkoopt inderdaad ook veel paarden naar het buitenland. Het is een aardige, spraakzame man hoor, je kunt hem gerust bellen.

En hij weet ook veel roddels .Het is wel een beetje een praatjesmaker, maar je kan wel met hem lachen.

iris_1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:15

als ik jouw was zou ik cees eens bellen... ik denk dat hij je dat best wilt vertellen.. hij is heel spraakzaam...

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:26

Ik zou wel bloed laten trekken en onmiddelijk laten controleren voor je tot koop over gaat, hij heeft vast leuke paarden, maar opletten is niet verkeerd... weet ik helaas uit ervaring.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:00

Mijn oude paard kwam daar ook vandaan, helaas leeft die niet meer.......

En heel toevallig staat het kind van mijn paard (=nu een ruin) daar in de opfok, schijnt daar super te zijn.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:07

mrblueeye schreef:
Mijn oude paard kwam daar ook vandaan, helaas leeft die niet meer.......

En heel toevallig staat het kind van mijn paard (=nu een ruin) daar in de opfok, schijnt daar super te zijn.

Dat kan ik me voorstellen, echt super veel weides... ziet er voor de opfok prachtig uit!