Wie o wie paardentaxi?????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Randypaard

Wie o wie paardentaxi?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:12

Ik wil voor het 3e jaar weer met mijn Randy op vakantie een 5 dagen naar de Veluwe. Ik heb de Veluweranch gehad, vorig jaar Uddel en wil nu gaan voor Camping Boszicht te Laag Soeren.
Mijn grote probleem is; ik zit met vervoer!
Rij zelf een kleine auto. Heb evt. wel een trailer tot mijn beschikking.
Heb al gekeken op de site van Paardentaxi maar voor 2 retourtjes ben ik 300 euro kwijt, dat vind ik toch te veel.
Wij kan mij aan adressen helpen om voordeliger en veilig van Nistelrode naar Laag Soeren te komen? Of kennen jullie iemand die dit voor mij wilt doen tegen betaling?
Ik heb nog niet geboekt, eerst vervoer verzekeren, maar het zou vallen binnen 15 juli - 14 augustus
Ik hoop dat ik nuttige reacties van jullie krijg! alvast bedankt

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:31

Ik denk dat je toch rekening moet houden met die prijs die je zelf al noemt... Heb zelf een tijdje geleden ook rond gekeken en goedkoop is het nooit. Tenzij je zelf iemand (goed) kent...

Pb Imker anders eens...

Randypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 11:36

Toekie schreef:
Ik denk dat je toch rekening moet houden met die prijs die je zelf al noemt... Heb zelf een tijdje geleden ook rond gekeken en goedkoop is het nooit. Tenzij je zelf iemand (goed) kent...

Pb Imker anders eens...

toch veel te duur voor 2 ritjes van 80 km! ik stel me zo voor dat een gepensioneerd paardenliefhebber nog paarden heeft voor de liefde/fok en een klein vrachtwagentje heeft of zo. Dat deze dit soort ritjes wel vaker doet... ik zou het wel weten haha
Jammer dat ik niemand ken die in zo'n gelukkige positie is

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:51

Ik hoop over ongeveer een jaar zelf over een 2-paards vrachtwagentje te beschikken. En ik moet zeggen, die zou ik dan ook niet graag uitlenen, zeker niet aan een ''vreemde''. Dus misschien dat het daarom moeilijk is om zo iemand te vinden, buiten je eigen vriendenkring.

Hopelijk meldt hier zich iemand die je kan helpen. Succes!

Jolande

Re: Wie o wie paardentaxi?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:56

Waarom huur je niet een auto die het kan trekken? Dat is misschien goedkoper? Of anders dit: http://www.sophias-paardentaxi.nl Die vraagt 60 euro voor 100 km en daaarna 0.70 per km. Ken ze verder niet overigens. Uden - Laag Soeren is nog geen 100km dus dan zou je voor een dikke 240 euro klaar zijn. Veel goedkoper zal het niet worden denk ik.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:28

Jolande schreef:
Waarom huur je niet een auto die het kan trekken? Dat is misschien goedkoper? Of anders dit: http://
http://www.sophias-paardentaxi.nl[/url] Die vraagt 60 euro voor 100 km en daaarna 0.70 per km. Ken ze verder niet overigens. Uden - Laag Soeren is nog geen 100km dus dan zou je voor een dikke 240 euro klaar zijn. Veel goedkoper zal het niet worden denk ik.

Maar de afstand Utrecht (taxiplaats) - Uden moet je dan toch ook betalen? Dan tikt het toch weer aan...

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:34

Dat is waar

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:38

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:12

goedkoopste optie voor jou is inderdaad bijv een sterk busje huren en dan zelf (laten) rijden. Chauffeur moet dan wel rijbewijs E hebben, maar dat snapte je zelf ook wel denk ik

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:09

Ook nog even inhaken op de privepersoon die dat voro anderen doet.
Je zit dan nl wel met je verzekering. Er zijn een aantal topic geweest op bokt (en dan in het toen Vraag maar raak) waarin er over paardentaxi's werd besproken. Ik als prive persoon zal er ook nooit aan beginnen mede om reden van verzekering. En das ook tevens de reden dat een "bedrijf" paardentaxi zoveel moet vragen voor een rit, Tis niet alleen effe dat brengen, maar ook dingen als afschrijving verzekering enz enz.

De enigste goedkope oplossing is idd zelf een trekauto en evt. trailer huren en daarheen rijden.

Randypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 23:49

Toekie schreef:
Ik hoop over ongeveer een jaar zelf over een 2-paards vrachtwagentje te beschikken. En ik moet zeggen, die zou ik dan ook niet graag uitlenen, zeker niet aan een ''vreemde''. Dus misschien dat het daarom moeilijk is om zo iemand te vinden, buiten je eigen vriendenkring.

Hopelijk meldt hier zich iemand die je kan helpen. Succes!

Ja ik snap t goed, maar probeer het gewoon... je weet nooit!

Randypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 00:01

cissy schreef:
goedkoopste optie voor jou is inderdaad bijv een sterk busje huren en dan zelf (laten) rijden. Chauffeur moet dan wel rijbewijs E hebben, maar dat snapte je zelf ook wel denk ik

Ik denk idd dat ik me hierop ga richten.....
Lading Laadvermogen ... tot max 3500 beiden incl. auto B.. etc etc... tis me bekend

zal es kijken waar ik een busje kan huren in de buurt, wil idd het liefst onafhankelijk zijn

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 00:11

Jolande schreef:
Dat is waar

zijn de clinics van Wendy in Nuenen in de Molenhoek???
ik werk momenteel in Geldrop/Mierlo/Nuenen en rij daardoor veel door het gebied. Wanneer geeft ze weer clinic?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:48

-> EA GZ diensten

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:08

On topic: ik heb even gekeken naar de kosten van een huurauto, maar het valt niet mee een terreinwagen of iets anders met veel trekkracht te huren geloof ik. Ik heb er wel een gevonden, maar dan komt het nog op iets van €130 per dag uit en dan moet je die auto ook nog in Rotterdam ophalen en brengen, niet niks dus!

Randypaard schreef:
zijn de clinics van Wendy in Nuenen in de Molenhoek???
ik werk momenteel in Geldrop/Mierlo/Nuenen en rij daardoor veel door het gebied. Wanneer geeft ze weer clinic?

Helemaal off-topic Maar de clinic wordt gegeven bij King Stables in Nuenen. De volgende clinicdatum is zondag 18 juni, er zijn nog plaatsen vrij dus als je mee wilt doen dan kan dat. Kosten €40 voor een uur priveles. Ik heb je gemailt.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:18

een mercedes vito 110 voldoet ook hoor (mag bijna 2 ton trekken, ik rij er ook mee) en die is hier al te huur voor 45,- per dag.... misschien moet je naar een andere auto gaan zoeken dan een 4x4?

Randypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 00:10

cissy schreef:
een mercedes vito 110 voldoet ook hoor (mag bijna 2 ton trekken, ik rij er ook mee) en die is hier al te huur voor 45,- per dag.... misschien moet je naar een andere auto gaan zoeken dan een 4x4?

neeee vito is prima, en prima prijs... trailer kan ik wel regelen..... en blijf onafhankelijk, das ook fijn! thnx vd tip, ik ga hier in de buurt kijken... heb jij bij de plaatselijke mercedes .. gekeken of waar?

groetjes en thnx

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:05

ik heb er inmiddels zelf een, maar plaatselijk bij ons zit een bestelwagen verhuurbedrijf waar ik wel eens geinformeerd heb voordat ik er zelf eentje kocht
bijkomend voordeel er kan een hele hoop rommel mee!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:14

Hou er rekening mee dat als je geen E rijbewijs hebt, de verhuurder je een bus zónder trekhaak mee kan geven. Bij de meeste is het zo dat als je iets met trekhaak wil, je je E rijbewijs moet kunnen overleggen, of je nu wil gaan trekken of niet.

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:11

T@nj@ schreef:
Hou er rekening mee dat als je geen E rijbewijs hebt, de verhuurder je een bus zónder trekhaak mee kan geven. Bij de meeste is het zo dat als je iets met trekhaak wil, je je E rijbewijs moet kunnen overleggen, of je nu wil gaan trekken of niet.

tjonge, t gaat niet over rozen, maar het is de moeite waard, als het dan uiteindelijk lukt.... en we zitten lekker in de bossen vd Veluwe, hebben we het toch goed gedaan!
thnx voor de tip

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:34

gaat zeker niet over rozen, maar misschien heb je geluk want ze vragen er niet allemaal naar hoor

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:37

mischien is dit de oplossing,, mijn paard staar ook in nistelrode en wil graag op vakantie met haar,, weet nog niet waarheen en waneer,, maar mischien is er een mogelijkheid dat we hier samen uitkomen,,

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:44

Als de auto zwaarder is dan het paard en de trailer heb je geen E rijbewijs nodig.

Randypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:59

marleen_usar schreef:
Als de auto zwaarder is dan het paard en de trailer heb je geen E rijbewijs nodig.

wel tot een max van 3500 kg.

heb net op een site gekeken, http://www.e-sixt.nl/main/extern/huurauto/bestelwagens
volgens mij moet ik zo zwaar hebben.... € 63,00 p.d.

Randypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 19:02

Ziiggy__ schreef:
mischien is dit de oplossing,, mijn paard staar ook in nistelrode en wil graag op vakantie met haar,, weet nog niet waarheen en waneer,, maar mischien is er een mogelijkheid dat we hier samen uitkomen,,

Ja dat zou ook een optie kunnen zijn!
waar sta jij in Nistelrode?