trailerladen Noord Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

trailerladen Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 12:15

Is er iemand in de buurt van Haarlem die mij kan helpen laden van mijn paard in de trailer??
Ik heb echt alles geprobeerd, tenminste dat denk ik, maar kom er zelf niet meer uit. wellicht dat iemand mij kan helpen?

Slaan, agressie, schoppen zijn niet mijn methodes dus graag iemand die met alle rust en begrip mij en mijn paard zou kunenn helpen.

0maris0

Re: trailerladen Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:04

heyhey had ook een paardje die moeilijk de trailer ingaat, ik heb het geprobeert met een longeerlijn die aan de ene kant van de trailer vastmaken en achter zn kont aantrekken dus moet je met zn 2en zijn.
een de longeerlijn de ander met het paard lopen en superveel geduld hebben!

ik dacht mischien heb je dit allang al gedaan maar jah je weet nooit!
bij helpt het het best!

Groetjes Mariska

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:20

Mijn verzorgpony gaat ook vast de trailer niet op, ze hebben ook alles (denken) geprobeerd. Die man van de cursus zij: je hebt 2 soorten paarden, eigenwijze en bange. Donna is dus de bange, is jou paardje misschien niet bang? Als dat wel zo is dan moet ze z'n vertrouwen heel erg winnen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:23

Met een longeerlijn zou ik dus absoluut niet doen als het paard er niet in durft.
Dat hebben ze bij die van mij ooit een keer gedaan en die raakte zo in paniek dat ze zich weer achterover van de trailer liet vallen. Ze had alleen wat wonden (en een nog ergere trailerangst) maar dat had nog veel slechter af kunnen lopen.

Quissie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:11

Dat laatste deed die van mij ook, gevolg nog meer angst.
Een ander methode:
- Pak een longeerlijn
- Maak die om de buikt (dus de lijn door de klip)
- Doe de lijn tussen de voorbenen door
- Doe de lijn door het halster heen
- Loop de trailer in en sla de lijn 2 x om de voorste stang
Als je nu aan het touw trekt loopt het paard zo de trailer in. Het paard kan zijn hoofd niet omhoog brengen en dus niet stijgeren.

Ik heb echt alles geprobeerd met mijn paard, dit was het enige wat werkte... Na twee keer naar binnen lieren liep ze de derde keer "los" aan een halster en touwtje naar binnen zonder angst..

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:17

Quissie schreef:
Dat laatste deed die van mij ook, gevolg nog meer angst.
Een ander methode:
- Pak een longeerlijn
- Maak die om de buikt (dus de lijn door de klip)
- Doe de lijn tussen de voorbenen door
- Doe de lijn door het halster heen
- Loop de trailer in en sla de lijn 2 x om de voorste stang
Als je nu aan het touw trekt loopt het paard zo de trailer in. Het paard kan zijn hoofd niet omhoog brengen en dus niet stijgeren.

Ik heb echt alles geprobeerd met mijn paard, dit was het enige wat werkte... Na twee keer naar binnen lieren liep ze de derde keer "los" aan een halster en touwtje naar binnen zonder angst..

Ik heb deze methode laatst geprobeerd en ja hoor hij stond erin....ik kon wel janken van blijdschap!!!! Dus ik dacht ach ik kan het nog wel een keer proberen en als het lukt gaan we lekker naar het bos.
Maar ja helaas dacht mijn paard er heeeeeeel anders over. Met de manier zoals boven beschreven ging hij volledig in de staak. Kreeg hem geen pas voor of achteruit. Zette zijn achterbenen tegen zijn voorbenen aan en bleef zo staan.
Ook als ik de lijn over de voorstang sla en dan er druk op zet gaat ie giga hangen (en stijgeren) wat vervolgens mijn handen kost. En al 2 halsters heeft gekost. Of hij draait vervolgens zo dat ie naast de klep staat, hoe smal het daar ook is.

Ook alle andere tips geprobeerd maar helaas.......
Een longeerlijn achter zijn benen accepteerd is al helemaal niet. Zeker niet als er druk op wordt gezet, dan gaat ie bokken.

Maar we geven niet op......wellicht meer ideeen? Of iemand die me kan helpen????

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:35

Wij hadden een paard dat de trailer op geen enkele manier (nou ja bijna) meer indurfde en ik had geen zin om bovenbeschreven (in mijn ogen) rare manieren te moeten gaan gebruiken om haar de trailer in te krijgen. Omdat ze nog jong is, wilde ik het meteen goed aanleren, zodat het in de toekomst nooit meer een probleem zou zijn. Hiervoor heb ik de hulp van Petra Vlasblom (zie www.2moons.nl) ingeroepen.

We zijn één avond in Rotterdam geweest (soort cursus/uitleg; héél erg leuk) en vervolgens is ze zo'n 2 à 2,5 uur met Unique bezig geweest bij ons thuis (bij Alkmaar in de buurt). Na afloop liep ze met Petra én met mijn 2 meiden zo de trailer in, was rustig te krijgen in de trailer, bleef rustig staan wachten tot de stang er weer uitwas en liep rustig de trailer weer uit. Meteen 2 dagen later hadden we een wedstrijd en kregen we de proef op de som, maar weer liep ze er zó in. Daarna nog een paar keer geoefend (héél soms nog wel een beetje aarzeling, maar dat lag dan altijd aan de onrust van degene die haar erin zet en ze stond er evengoed na 3 minuten in) en vervolgens 9 weken niet meer bij de trailer in de buurt geweest. Afgelopen vrijdag hadden we weer een wedstrijd en toen konden we pas echt kijken of het een aangeleerd 'trucje' was of dat ze echt geen trailerangst meer had. Nou, ze liep er zo in, was de rust zelve, haalde een 1e en een 2e prijs op haar wedstrijd en liep er nadien ook zo weer in.

Kortom: ik ben Petra zeer dankbaar voor wat ze (in héél korte tijd dus) aan vertrouwen heeft teruggegeven aan ons en aan angst heeft weggenomen bij Unique.

Kortom: echt een aanraden, want ze is super !

O ja: Petra raadt ten sterkste af dingen als halsterlijnen achter het paard e.d. te gebruiken...

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:37

Trailer problemen kunnen wij misschien ook oplossen.

Hebben het een aantal jaren geleden door het hele land gedaan maar door te weinig tijd zijn we helaas gestopt.

Je woont in de buurt dus misschien kunnen we een keer langskomen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:01

->EA-GZ

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:07

ik ga in overleg met TS aankomende zondag eens kijken of ik kan helpen op de Parelli manier

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:24

Ik ben reuze benieuwd.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:26

ik ook
maar zoals ik al zei, ik heb goede hoop dat we samen een eind komen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:59

Het is gelukt!!!!
Ik kan hem alleen laden.
Cissy geweldig, bedankt.

Verslag en foto's komen nog.