gezocht; zadelmakmaker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laureentje

gezocht; zadelmakmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 19:38

Hoi, de titel zegt het al. Ik ben op zoek naar iemand die mijn drie jarige ruin zadelmak kan maken. Ik ben op zoek naar het volgende in iemand:
- moet mijn ruin twee maanden op stal kunnen hebben en dus zadelmak maken en de beginselen aanleren van het rijden.
- moet met paard naar buiten gaan, bossen in enzo.
- mag het paard niet "opbinden". Ik vind dit onzin, omdat je dan een "valse" krul erin rijdt.
- moet vriendelijk zijn naar het paard toe
- moet betaalbaar zijn (ik vind redelijk € 250 - € 400)
- Als de persoon ook nog een sprongetje kan maken met hem, leuk, maar niet noodzakelijk.

Waarom zoek ik hiernaar, ik heb heel slechte ervaringen gehad in het verleden met een ander jong paard die dus zadelmak gemaakt is door middel van opbinden. Dat heb ik moeten bekopen met twee ziekenhuisbezoeken, want een man kan dan wel kracht uitvoeren in zijn armen, ik niet!! Ik ben ook tegen kracht, het paard moet op zijn eigen benen leren lopen, dat kan in mijn mening niet wanneer hij gedwongen wordt om met zijn kop tussen zijn benen te lopen. (heeft drie maanden geduurd voordat ik mijn paard weer met de neus naar voren had lopen).
Hij moet ook leren om de bossen in te gaan. Bij de vorige hebben ze alleen maar binnen gereden, daar kwam ik op een harde manier achter toen ik naar buiten ging (op naar het ziekenhuis). Ik ben een echte buitenruiter, dus ik wil liever buiten rijden dan binnen.
Ik woon in de omgeving van Venlo, Limburg.

Iedere info is geweldig.

O ja voor de liefhebbers, de ruin is een afstammeling van Parco x Laurin Holstein x Abgar x Rigoletto.

Bedankt alvast voor de reacties
Groetjes laureentje

vanini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:52

hoi,
ik maak al jaren paarden zadelmak. Eerst op een handelsstal/manege en nu voor mezelf. Ik ben zelf Z-dressuur en M-springen geweest. Ik heb mijn Z-dressuur merrie ook zelf ingereden en beleerd. Haar nu 4-jarige dochter ben ik ook zelf aan het beleren. ik maak ook diverse paarden zadelmak voor mensen.
Ik rijd zelf met een hele rustige hand en zorg ervoor dat het paard op eigen benen voorwaarts loopt en dat je in feite op den duur bij wijze van spreken alleen maar stil erop hoeft te zitten. ik sta op een privestal in landgraaf.
Als je meer info wilt,dan hoor ik het wel

Anoeska27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:41

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring als jij met een stal waar ze mijn paard "zadelmak" hebben gemaakt. Resultaat: een geflipt paard en een half jaar revalideren.
Ik heb haar daarna naar iemand in de omgeving van Gorinchem gebracht die er echt een ander paard van heeft gemaakt. Alles met veel geduld en vertrouwen. Als je meer info of zijn telefoonnummer wilt, stuur me dan even een pb-tje.

Laureentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 08:08

bedankt anoeska27, maar ik heb gisteren iemand gevonden in de buurt waar ik woon. bijna iedereen die ik gesproken heb was vol lof over deze man, dus ik hoop op het goede.