therapeut paardensport massage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

therapeut paardensport massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:26

Wie heeft er ervaring met een paardesport massage therapeut en wat betalen jullie gemiddeld.
Is het een idee om zoiets te laten doen bij je paard of pony zonder dat je denkt dat er klachten zijn? En vanaf welke leeftijd?
Wie geeft er antwoordt?

rhijnauwen

Re: therapeut paardensport massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:32

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:46

bedoel je een sportmasseur voor paarden? of een fysiotherapeut. Dit zijn 2 verschillende dingen. Een sportmasseur mag alleen gezonde paarden behandelen en heeft als vooropleiding een cursus massage bij paarden gedaan. Een dierfysiotherapeut heeft 6 jaar gestudeerd en behandeld naast geblesseerde paarden ook preventief gezonde paarden.

Het heeft zeker zin om dit eens in de zoveel tijd te laten doen. Denk dan aan eens in het kwartaal of in het half jaar. Voordeel hiervan is ook, dat je eventuele problemen vroeg genoeg kunt opsporen en behandelen.

Kosten sportmasseur lopen uiteen. Zijn soms duurder of even duur als een fysio. Kosten Fysio vaak rond de 50 euro per behandeling.

Raja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:28

Ik zelf ben paarden masseuse en wat Dewi hier zegt klopt helemaal.
Als paarden(sport)masseuse mag ik geen diagnose stellen. Ik kan je hooguit vertellen waar vermoedellijk het probleem vandaan komt en je adviseren een DA of een fysiotherepeut erbij te laten komen.

Een massage hoeft ook helemaal niet alleen voor een paard met een probleem, het is, net als voor mensen, ook erg ontspannend voor een paard. Er zijn dan ook weer andere technieken voor ontspanningsmassages bijv.

Het kan dus absoluut geen kwaad om je paard eens in de zoveel tijd te laten masseren. Vindt ie waarschijnlijkk alleen maar erg lekker...

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:58

Mijn paard is een tijdje terug een aantal keren behandeld. Door een langdurige blessure zat ze muurvast en deed alles dr zeer. Ze is nu drie keer gemasseerd en het heeft bij mijn paard heel goed geholpen. De dag na het masseuren leek ze net dronken, kon ze heel moeilijk balans vinden, had moeite in een vast tempo te lopen en moest duidelijk wennen aan haar nieuwe lijf.
Ik betaalde 100 Euri voor 3 keer masseren van 1,5 a 2 uur per keer.

SelenaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:56

Mijn pony ging ook regelmatig naar de fysioherapeut. En dat heeft zeker geholpen.
Waar0m we er heen gingen?
zo wie zo is het nooit slecht, maar op een gegeven moment toen we in de m1 zaten, merkte ik tocht dat ze sommige wendingen iets moeilijker vondt.
Naja, dat kan misschien omdat alle paarden wel 1 kant hebben waar ze iets minder in zijn. Maar toch wou ik het wel eens laten bekijken door een fysiotherapeut.

Op een wedstrijd was een vriendin van me waar ik vaak bij was. Haar vader was een fysiotherapeut. Hij wou wel even kijken, dus moest ik even wat oefeningen en overgangen laten zien. Hij zei: ''Wacht maar even''. Nou ik er af. Hij voelen.. En kneden en drukken, het leek allemaal best wel raar wat hij deed, maar het holp echt. Daarna zijn we regelmatig bij hem langsgeweest.. En er zat een sterke verbetering in.

Ook mijn vader heeft veel verstand ervan en wij hebben veel boeken over ''hoe je zelf je paard kan masseren'''. Ze vinden het heerlijk, en ze worden er ook veel soepeler door.

Voor het rijden, trok ik altijd de benen van mn pony even omhoog en naar voren.

Het is zeker een goed om je paard eens in de zoveeltijd te laten behandelen.
Net als wat Dewi zegt!