[GZ]Bollenstreek, stalling met privélandje voor pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

co2

[GZ]Bollenstreek, stalling met privélandje voor pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 17:00

Helaas vinden ze het bij mijn stal nodig om de paarden nog maar 2 uur per dag eruit te laten ipv de hele dag lang.
Vorige zomer kon mijn pony (NRPS) overdag lekker alleen op een klein landje staan maar dit jaar mag dit dus niet meer; 2 uur vind ik te weinig.

Daarom ben ik op zoek naar een andere stal voor mijn pony waar ze apart op een klein landje kan staan, en 's nachts naar binnen. Liefst met bak erbij.
Pony kan evt. wel met een ander paard staan, maar niet op een grote weide.

Omgeving Bennebroek / Hillegom /Lisse /Lisserbroek /Nieuw-Vennep/ Zwaanshoek.4

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:18

Jeetje Co, dit wist ik helemaal niet! Wat onwijs kl*te! Waar slaat het nou weer op dat ze nog maar 2 uur per dag op het landje mag? Je huurt het landje toch! Kom weer lekker bij mij op stal staan, we hebben een box vrij! Wie weet mag je wel bij de shetten, Roel stond daar ook vorige zomer.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:20

Ja maar dit jaar mag er niet meer gehuurd worden omdat de snobs van stal niet willen dat hun paard in de groep komt.. belachelijk.

Galloway

Re: [GZ]Bollenstreek, stalling met privélandje voor pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:25

Citaat:
Ja maar dit jaar mag er niet meer gehuurd worden omdat de snobs van stal niet willen dat hun paard in de groep komt.. belachelijk.

En wat ben jij dan, aangezien jouw pony ook niet in de groep mag?

Misschien weleens aangedacht dat 1) ook de snobs van stal op Bokt lezen en 2) er te weinig land is om 50 van de 100 paarden de hele dag alleen te laten staan en men er daarom voor heeft gekozen geen landjes meer te verhuren, omdat je dan maar een paar uur kan blijven staan terwijl je ervoor betaalt, terwijl het nu gratis is?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:01

Galloway schreef:
Citaat:

Misschien weleens aangedacht dat 1) ook de snobs van stal op Bokt lezen en 2) er te weinig land is om 50 van de 100 paarden de hele dag alleen te laten staan en men er daarom voor heeft gekozen geen landjes meer te verhuren, omdat je dan maar een paar uur kan blijven staan terwijl je ervoor betaalt, terwijl het nu gratis is?

Punt 1 --> Dat is toch juist lachen!
Punt 2 --> De TS is speciaal naar deze stal verhuisd omdat het de enige stal is die aparte landjes verhuurt. Als de stal erover zat te denken om de landjes niet meer apart te verhuren was het wel zo netjes geweest om dit van te voren te zeggen zodat je dat mee kan nemen in de zoektocht naar een nieuwe stal. Nu moet ze weeeer op zoek naar een andere stal...

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 00:04

Galloway schreef:

Mijn pony mag wel met andere paarden, graag zelfs!
Maar helaas is dit niet mogelijk omdat zij dan een gevaar voor zichzelf is. plus voor andere paarden aangezien ze als een gek gaat rennen en flippen. Ze heeft tot haar en met haar 5e in kuddeverband gelopen, en daarna op een prachtige pensionstal in Noordwijkerhout met veel land en allen merrie's, alleen helaas is dit zo verschrikkelijk verlopen dat ik dit nooit meer mee wilt maken.

Vorig jaar was het de eerste zomer die goed ging, toen ze op haar eigen landje was. Het koste dan ook wel wat, maar ik had het er graag voor over want zo kon ze eindelijk eens van 8.00 tot 20.00 lekker naar buiten.

Ik zou maar al te graag willen dat mijn paard met de rest in de groep kan, maar ik weet niet al zeker dat het dan regent van klachten plus dat ik het niet verantwoord vind. Je maakt mij niet wijs dat 1 op de 2 paarden (50 van de 100 was het toch?!) ditzelfde probleem hebben.

Mij hoor je verder ook niet klagen over veulens/merrie's, hengsten en paarden met peesblessures etc..
Mocht er nog wat zijn, laat je eens horen op stal ik leg graag het hele probleem uit wie weet brengt het wat meer begrip op.

Galloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:42

Nou meid, deze uitleg verduidelijkt inderdaad je probleem; leest toch ff anders als je het wat meer uitlegt zeg maar. Misschien kun je met de eigenaar overleggen of er een andere optie bespreekbaar is. Veel succes.

Roselie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:39

Misschien kan je een kaartje ophangen bij de Rendum of Pas de deux?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:44

Galloway schreef:
Nou meid, deze uitleg verduidelijkt inderdaad je probleem; leest toch ff anders als je het wat meer uitlegt zeg maar. Misschien kun je met de eigenaar overleggen of er een andere optie bespreekbaar is. Veel succes.

Mijn eerste antwoord was ook wat kort door de bocht moet ik toegeven, maar deze was gericht naar een bekende die het hele probleem vanaf begin af aan kent dus uitleg was dan overbodig; dacht ik..

Ben ik trouwens nou zo gek geworden?
Ik dacht dat er een reactie was geplaatst waarin iemand land aanbood, alleen zonder stal. Alleen deze reactie is opeens foetsie
Ben wel benieuwd wie dit was, wil graag meer informatie (desnoods is dit een oplossing voor alleen in de zomermaanden).