[GZ] Hulp met trailerladen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

[GZ] Hulp met trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 14:48

Ik ben op zoek naar iemand die mij een huis wil komen helpen met het laden van mijn merrie.
Er is absoluut geen mogelijkheid om naar een andere locatie te komen omdat de merrie gewoon niet te laden is, op geen enkele manier..
Ik zoek iemand met ervaring hierin (wat ik zelf helaas niet heb), maar die het wel op een vriendelijke manier kan oplossen. Merrie is een paard met een behoorlijk karakter, ze steigerd b.v. als ze haar zin niet krijgt, zo ook met trailerladen,...
Wie oh wie kan mij helpen?

Bar

Re: [GZ] Hulp met trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:50

Ik kan je Marijke de Jong van www.paardenbegrijpen.nl van harte aanbevelen.
Zij is enorm goed met trailerladen. Ze leert je hoe je het probleem zelf kan oplossen. Alles op basis van rust en vertrouwen.
Ze komt aan huis en werkt op basis van No cure No pay. Wat het precies kost weet ik niet maar als het haar ook niet lukt (nog nooit gebeurd volgens mij) dan betaal je niets.

Veel succes!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:51

Wij hadden hetzelfde probleem en zijn echt fantastisch geholpen door Petra Vlasblom (zie www.2moons.nl). Ik ben echt fan van haar !! Binnen 2,5 uur liep ze weer aan een los touwtje te trailer in (met onszelf) en ook de weken daarna: geen enkel probleem meer. Wel heeft ze één longeerlijn nodig als aanleuning (doen we verder niets mee).... Maar als dat het enige probleem blijft.

Ook Petra werkt op basis van no cure no pay en komt aan huis.

Mocht je informatie willen hebben PB me dan maar.

LDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:55

Naast de mensen die al zijn aanbeovel misschien een handige aanvulling. Namelijk Monty Robert's boek (nl vertaling) mijn trainingsmethoden in woord en beeld. Er is een heel hoofdstuk gewijdt aan het trailerladen op een compleet geweldloze manier.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:59

Ook op de site van Marijke staat veel uitleg over trailerladen.
Ze organiseert ook theoriecursussen trailerladen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:09

Ik heb de site's bekeken en gemaild. Een trailercursus heb ik niks aan,omdat we het paard daar niet kunnen krijgen...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:17

Voor een theoriecursus heb je je paard niet nodig
Het idee van de theoriecursus is dat je na afloop zelf de theorie kunt gaan toepassen.
Maar als je dat niet zit zitten is het handiger om meteen iemand te laten komen.

Onze pony liet zich toen we hem net kregen ook moeilijk laden. Na 1x oefenen met Marijke hebben we er nooit meer problemen mee gehad. Hij holt er nu bijna in!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:39

oh, ik dacht dat we dan ook het paard mee moesten

ik heb liever dat er meteen iemand komt, ik ben bang dat er al teveel verpest is om het zelf nog te proberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:53

Piet Nibbelink....

Heb alleen geen verdere info van hem.

Hij komt zeker aan huis, hij is ook langs geweest bij mijn merrie!

Misschien als je intresse hebt kan ik eventjes in mijn archief duiken en daar een telefoonnummer opduiken oid!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:17

Ik blijf dit even volgen...de mijne blijft ook een probleemgeval. Met oefenen doet ze het altijd goed, maar dan moet je ook blijven oefenen.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:39

#Ymke# schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die mij een huis wil komen helpen met het laden van mijn merrie.
Er is absoluut geen mogelijkheid om naar een andere locatie te komen omdat de merrie gewoon niet te laden is, op geen enkele manier..
Ik zoek iemand met ervaring hierin (wat ik zelf helaas niet heb), maar die het wel op een vriendelijke manier kan oplossen. Merrie is een paard met een behoorlijk karakter, ze steigerd b.v. als ze haar zin niet krijgt, zo ook met trailerladen,...
Wie oh wie kan mij helpen?

die schimmel van mij doet precies het zelfde! ze wil de trailer niet in en in zo dwars al een ezel! ook als ze haar zin niet krijgt met rijden durft ze nog wel eens van de grond te komen!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:14

Heel komen dit soort problemen met trailerladen voort uit een dominantieprobleem. het paard accepteert jou niet als de leider.
Als je dmv loswerken en\of grondwerk de dominantieverhouding weer goed neerzet en het paard jou dus weer als leider gaat zien kun je de trailerproblemen ook oplossen.

Piet Nibbelink is overigens van de Paardenmaat in Arnhem.

Ik denk dat het zeker de moeite loont om een professional in te huren. het kost je natuurlijk wel wat, maar als het goed is word je meteen geleerd hoe je het zelf moet oplossen en dat scheelt heel wat stress en goedbedoelende adviezen van omstanders.

Ik heb zowel met mijn merrie als met onze pony problemen gehad. Beide doordat de dominantieverhouding niet duidelijk was. Toen ik eenmaal wist hoe ik daar mee om moest gaan heb ik geen problemen meer gehad.
Het lukt me nu soms om andere lastige paarden te laden

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:18

Met mijn ruin heb ik geen problemen, die is superbraaf, maar mijn merrie is idd heel dominant. Dat zit in haar karakter en in haar bloed. (cocktail X amor en amor schijnt dat te vererven). Ik merk in heel haar gedrag dat dat dominante terug komt, ook onder het zadel..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:30

www.balingehof.nl
Monya zit ook op Bokt, onder de naam Monya.

en anders is Conrad van Pruyssen misschien een optie? hij zit geloof ik op Bokt, onder de naam Pruyssen? de boktnaam weet ik niet 100% zeker..

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:41

Bar schreef:
Ik kan je Marijke de Jong van www.paardenbegrijpen.nl van harte aanbevelen.
Zij is enorm goed met trailerladen. Ze leert je hoe je het probleem zelf kan oplossen. Alles op basis van rust en vertrouwen.
Ze komt aan huis en werkt op basis van No cure No pay. Wat het precies kost weet ik niet maar als het haar ook niet lukt (nog nooit gebeurd volgens mij) dan betaal je niets.

Veel succes!

Ik heb hulp gehad van een leerling van haar. Het heeft enorm effect gehad, mijn paard loopt nu zonder problemen de trailer op. Ik vind het een goede methode! Ik zou jou marijke aanraden