Een strand rit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Een strand rit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 09:34

Ik ga 1 mei naar Centerparcs, yeaahh!!
Ik ga naar cp in Zandvoort, ben er nog nooit geweest!

Maar hier komt het:
Mijn moeder vertelde mij dat je daar ook kan rijden op het strand! Dat heb ik nog nooit gedaan dus het lijkt me helemaal super! Mijn vriend die wil dat dan ook wel doen, een strandrit maken. Alleen… hij heeft nog nooit gereden!
Dus hoe gaat dat dan? En kun je dan wel een strandrit maken? Zou het mogelijk zijn om samen met hem (evt. in een groep) een strandrit te maken ondanks dat hij niet kan rijden? Word het hem dan eerst uitgelegt, of hoe zit dat?
Iemand die mij kan helpen?

palmira

Re: Een strand rit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:43

Een strandrit maken is heerlijk! Tenminste, als je een beetje controle hebt over je paard. Je hoort wel vaker dat mensen zonder rij-ervaring te paard het strand opgaan, maar dat lijkt me nogal gevaarlijk. Je gaat toch ook niet met een zeilboot het IJsselmeer op als je niet kunt zeilen! Het schijnt over het algemeen wel goed te gaan maar het levert vaak angstige momenten op voor de ruiter om van de andere strandbezoekers maar te zwijgen. Het kan ook helemaal verkeerd uitpakken met alle risico's van dien. Advies dus: met rij-ervaring, aanrader! Zonder rij-ervaring: nog even niet doen.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:06

Leuk! Alleen ik denk niet dat je zonder ervaring het strand op mag.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:20

Volgens mij kan je bij manege Rückert strandritten maken. Zij hebben vergunning om ook 's zomers het strand op te mogen (dus in het hoogseizoen). Ik heb het 1x gedaan, járen geleden, en we gingen bij Bloemendaal de duinen af en het strand op. Het was af en toe beetje slingeren om de strandgangers heen, maar wel goed te doen. Vooraf ga je in de binnenbak "oefenrijden" en dan kijken ze naar hoe je op je paard zit. Ik vrees dat jouw vriend dan niet mee kan, want ze willen geen onervaren ruiters mee.

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:26

Ik vrees dat dat niet kan ...
Je word ingedeelt in groepen, op niveau.

Kun je je vriend voor die tijd niet snel leren te paardrijden

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:57

bij veel maneges mag een onervaren ruiter niet naar buiten, maar niettemin kan ie toch een privélesje nemen? dan voelt ie in ieder geval hoe een paard zit en dan kan jij lekker een strandrit maken!

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:02

Mag idd niet zonder meerdere jaren ervaring het strand op..
Ik rijd vanaf mijn 6e en ik ben nu 15 (rijd nog steeds). Op Centerparcs in Zeeland vonden ze al die jaren nog niet eens genoeg!
En tja.. het ligt er heel erg aan op wat voor een paard je zit.
Ben het wel eens met Gollempje! Misschien een paar privelessen en eens hier met een paard naar een gebied gaan met zand en waar het open is zodat je even kan wennen alvast?
Heel veel succes!

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:10

Sluit me aan bij Gollempje. Ookal leert je vriend nu in sneltreinvaart paardrijden, misschien vinden ze zijn ervaring dan toch nog te kort.

Misschien kun je dus beter zelf die strandrit maken, en hij een ander lesje of zo... dat hij het alvast leert.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:33

Hoi

Volgens mij kun je bij Centerparcs kiezen uit een gevorderden rit of een beginnersrit. Dat is wat ik van mijn vriendin hoorde die er ook wel eens heen gaat. Je kan dus kiezen voor die beginners-rit als je vriend niet kan rijden. Dan ga je alleen maar stappen en volgens mij ook een klein stukje draven. Er gaat ook wel leiding mee.

Meer kan ik ook niet zeggen. Misschien kun je naar de site ervan gaan en het daar via mail vragen.

En natuurlijk zijn strandritten heerlijk!! Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar al die verhalen.. Dan krijg je zelf ook wel zin om dat te doen.
Ik wens je veel plezier met je strandrit toe!!

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:36

Tsja volgens mij heb je ook 2 groepen beginners en gevorderd..
Dan zou jij dus ook voor de beginnersrit kunnen kiezen volgens mij.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:01

verplaatst naar EA Diensten

sylvia_1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:11

denk ook dat het nogal onverstandig is kan hij niet beter eerst wat lessen gaan nemen?
Mischien vind hij het wel niet eens leuk om te rijden?
Al kan ik het me niet voorstellen hoor.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:33

Als je de beschikking heb over een auto, kan je naar Noordwijk(erhout) gaan naar manege Meeuwenoord, daar kun je volgens mij ook als beginner mee op rit door duin en strand. Even bellen om het zeker te weten