Edigit, onderzoek van paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Edigit, onderzoek van paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 17:40

Hoi, wie is er bekend met dit bedrijf wat foto's aan huis maakt?

Ik ga mijn kanjer op rust zetten, maar ik ga toch nog foto's van schouders en hals en eventueel knieen laten maken, omdat er in zijn onderbenen en rug niks uit kwam.
Zo weten we waar we aan toe zijn.

Dus wat zijn jullie ervaringen met dit bedrijf?

Ik weet trouwens niet of het hier of bij vraag maar raak hoort.

Groetjes Pharlap.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:52

Volgens mij staan ze best goed bekend. Ken alleen maar gevallen van foto's van benen die mensen hebben laten maken, dus weet niet hoe het met schouders/halsfoto's zit.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:01

Weet jij ook of ze een lange wachttijd hebben?
Ik heb ze wel al gemaild maar ik ben ongeduldig, haha.

Groetjes Pharlap.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:02

hai
Ik heb foto's laten maken door edigit
ze zijn duur, maar wel goed. Moest wel een week wachten tot ze kwamen. De uitslag is er direct, je krijgt een CDtje en die kan je op je eigen computer bekijken, ik moet zeggen: ik vond het super. Maar dus wel heel erg duur.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:05

Ik heb de prijsopgave gezien en ik vond het net zo duur als in de kliniek ( want dan heb ik nog trailerhuur en benzinekosten ).
Mag ik vragen wat voor foto's er genomen zijn en hoeveel jij betaald heb?
Mag via pb hoor.

Groetjes Pharlap.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:45

Je kunt veel beter foto's laten maken op een kliniek. De foto's van mobiele digitale röntgenbedrijven is echt heel slecht. Dit komt doordat de foto's van de mobiele bedrijven op het gewone stroomnet worden gemaakt, dus op 220. Terwijl er in de kliniek speciale kabels worden gebruikt en het vermogen dus hoger ligt. Voor foto's van schouders en hals is dit dus helemaal drama omdat je dan door dikke spierlagen heen moet fotograferen en je dus juist veel vermogen nodig hebt.

Ik liep laatst stage op een kliniek. Daar kwam een paard dat 3 maanden ervoor was gekeurd door een mobiel bedrijf en nu werd afgekeurd met erge artrose. De foto's van het mobiele bedrijf waren zo slecht (veel te weinig contrast) dat ze niet te beoordelen waren.

Dus mijn advies is wil je een paard kopen of voor jezelf laten keuren ga dan alsjeblieft naar een goede kliniek. Wil je je paard verkopen ga dan vooral naar een mobiel bedrijf +)

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:54

Hoi, nou mijn paard verkopen doe ik niet hoor, haha.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Pharlap.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:23

E-digit mag ook foto's maken voor de PROK, dus zo slecht kunnen de foto's niet zijn !
Onzin.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 00:24

Ik waag het er toch op.
Ik heb al gebeld voor een afspraak.

Groetjes Pharlap.

Shayla

Re: Edigit, onderzoek van paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:57

Ik heb eind februari foto's door hun laten maken en ben er erg tevreden over
De omgang met het paard was ook heel rustig en alles werd netjes en duidelijk uitgelegd.

Er zijn in totaal 6 foto's gemaakt van m'n paard z'n knieën (3 van elk been in een andere stand)
De foto's die gemaakt zijn (zie foto ) waren duidelijker dan de foto's die het jaar ervoor gemaakt waren in de kliniek.

Afbeelding

De rekening viel mij alles mee en was lager dan ik verwacht had.
Ik kreeg ook nog korting op de voorrij kosten omdat ze ook bij een ander adres in de buurt moesten zijn.
Voor alles totaal (6 foto's , cd-rom met de foto's en veterinair rapport)
was ik nog net geen € 200,- kwijt.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 10:29

Hoi, ik had inderdaad ook al uitgerekend dat ik tussen de 200 en 250 zou zitten.
Ze bellen ook terug om een definitieve datum af te spreken omdat ze kijken wanneer ze in de buurt zijn.

Die foto ziet er duidelijk uit in ieder geval.

Ik wacht even af wanneer ze bellen en dan horen jullie nog van mij.

Groetjes Pharlap.

bolletje

Re: Edigit, onderzoek van paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:51

Hoi wij hebben het ook laten doen voor raag en qes waren 320 kwijt veel fotos en ze waren super rustig ,zelfs raag konden ze zo doen. Zijn wel vrij jonge mensen, maar werkt perfect.

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:54

ik vind het een beetje vreemd besluit om je halve paard te laten rontgenen. Kun je niet beter een goed kreupelheidsonderzoek laten doen (incl. buigproeven en uitverdoven) op een goede kliniek, waardoor je gerichter kunt zoeken naar de locatie van het probleem? Misschien hoeven er dan zelfs helemaal geen foto's gemaakt te worden....

Overigens, dat er op de rugfoto's niets te zien was, wil niet zeggen dat daar niets mee aan de hand is. Op rontgenfoto's zie je alleen de botten, dus niet de spieren, pezen en banden. Misschien is daar juist iets mee aan de hand! Mochten de klachten vaag blijven kun je misschien eens een fysiotherapeut of een osteopaat raadplegen. (Doorgaans goedkoper dan het hele paard op foto zetten )

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:59

ik heb onlangs ook edigit aan huis gehad om foto's te maken.en dat de kwaliteit slecht zou zijn is echt onzin,de kwaliteit was goed en da was er ook erg over te spreken.ik moest bijna 2 weken wachten op hun bezoekje.maar de omgang met de paarden en personeel van edigit is echt top!het gaat in samenwerking met een dierenarts,dus deze kan je gelijk de uitslag geven,en ze geven duidelijke uitleg en advies.het beste kan je ze even bellen,telefonisch zijn ze goed bereikbaar.als je nog vragen hebt mag je wel een pb sturen hoor

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:16

Dewi schreef:
ik vind het een beetje vreemd besluit om je halve paard te laten rontgenen. Kun je niet beter een goed kreupelheidsonderzoek laten doen (incl. buigproeven en uitverdoven) op een goede kliniek, waardoor je gerichter kunt zoeken naar de locatie van het probleem? Misschien hoeven er dan zelfs helemaal geen foto's gemaakt te worden....

Overigens, dat er op de rugfoto's niets te zien was, wil niet zeggen dat daar niets mee aan de hand is. Op rontgenfoto's zie je alleen de botten, dus niet de spieren, pezen en banden. Misschien is daar juist iets mee aan de hand! Mochten de klachten vaag blijven kun je misschien eens een fysiotherapeut of een osteopaat raadplegen. (Doorgaans goedkoper dan het hele paard op foto zetten )

sorry, ik lees net in je andere topic dat je al in bodegraven was geweest (heb ik jou daar dus al ontmoet)

Waarom laat je nu foto's maken van schouders en hals bij Edigit, terwijl je paard onder behandeling is in Bodegraven?

Ik blijf erbij dat het niet zinnig is om overal foto's van te maken, het probleem zat toch in de rugbespiering en de stijfheid van de lendegewrichten? Wat verwacht je op die foto's aan te treffen? en wat als je er iets op aantreft? Dit zijn overwegingen die je moet maken. Vaak maakt het uiteindelijk geen verschil voor het paard.... wel voor je spaarpot.

Ik begrijp wel dat je alles wilt uitsluiten, maar maak de afweging met je verstand. Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je te helpen, zie bovenstaand niet als kritiek

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:22

ik had ook voor de zekerheid mijn paard op de foto laten zetten.ondanks dat mijn fysiotherapeut zei dat ze na 3 behandelingen weer vrolijk rond zal huppelen.want hij dacht dat ze heel vast zat in de schouder,rug,en rechterachterbeen.en mijn paard is via de foto's dus wel helemaal afgekeurd,2 ernstige overhoeven,en zeer zware artrose,ik ben wel blij dat ik toch foto's heb genomen.maar dat is een een keus die ieder voor zich moet nemen,ik hoop voor jou dat je paardje weer helemaal 100% word.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:25

-> diensten

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 12:47

Hoi, mijn paard is bij Bodegraven zeker niks wijzer geworden, Toen ik daar was, was hij spierbevangen, maar er is overal naar gekeken behalve naar dat.
Hij is daar ook ingespoten in zijn benen en zou zeker iets beter lopen door de veearts terwijl ik en nog een paar mensen die meewaren allemaal zeiden van niet ( logisch achteraf ook, als je verzuurd ben ). Die verzuring heb trouwens ontdekt omdat ik het niet vertrouwde en bloed liet prikken door mijn eigen veearts ).
Verder heeft hij fysio en manueeltherapie gehad, speciaalbeslag, 4 veeartsen ( inclusief kliniek ), en geen van alle komt met een idee.
Mijn paard heeft een zwakke rug en daarbij zijn lenden.
Daarbij loopt hij erg kort.
Zijn rug is nu na een aantal weken weer aan te raken evenals zijn bilspieren.
Zijn schouders mag ik niet aanraken.

Ik handel zeker uit het oogpunt van mijn paard, en naar mijn gevoel.
Het zou heel goed kunnen dat er wel artrose is ( wat veeartsen dachten maar niet aangetoond kregen op de foto ) maar dan in zijn schouder.

Ik wil deze foto's laten maken om zowiezo weer niet de standaard onderzoekjes te laten doen, die ik onderhand zelf ook wel ken en omdat mijn gevoel ( en trouwens ook die van mijn eigen veearts ), zegt dat de oorzaak in de schouders zit.

Hij leeft trouwens helemaal op en is vrolijk omdat hij verder niks meer hoeft te doen. Het is dus niet zo dat hij staat verpieteren van de pijn, anders had ik al in een kliniek gezeten.

Dus daarom mijn reden om hun te laten komen.

Groetjes Pharlap.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 12:53

Bodegraven is trouwens ruim een jaar geleden, en na zijn verzuring en het opbouwen ( en na lang zelf zoeken naar voer e.d ) is hij dit jaar niet meer verzuurd geweest ( heb laten testen toen hij weer rugpijn kreeg ).
Bovendien is het de hele weideperiode goed gegaan. Dit zijn echt klachten die steeds in de stalperiode terug komen, daarvoor ook mijn reden om hem op rust te zetten in een rusthuis.
Ik heb hier in de regio nl totaal geen mogelijkheid om hem het hele jaar buiten te zetten, wat hij echt wel moet.
Rust roest ( ik kan er over meepraten ), en met rust bedoel ik dan op stal.

Groetjes Pharlap.