vrijwilligers gezocht voor de Elisabeth Ruiterkampen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje7

vrijwilligers gezocht voor de Elisabeth Ruiterkampen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:20

De Stichting Elisabeth Ruiterkampen is op zoek naar vrijwilligers voor één van de 7 ruiterkampweken in de maanden juli en augustus! Voor de ruiterkampen gebruiken we de mooie accomodatie van de Prinses Margriet Manege in Westerbork.

Afbeelding

Om de organisatie en de uitvoering van de kampen goed te laten verlopen hebben we vrijwilligers nodig. Per kamp van ongeveer twintig deelnemers betekent dit eenzelfde aantal vrijwilligers.
Je taak als vrijwilliger komt simpel gezegd hierop neer : de totale begeleiding van de deelnemers van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Omdat zo'n kamp voor veel deelnemers een heel nieuwe ervaring is, begeleid je als vrijwilliger één deelnemer in het bijzonder. Naast je hulp bij de verzorging van de deelnemers, begeleid je deelnemers tijdens het paardrijden. De instructeurs dragen hiervoor de verantwoording.
Ook een aandeel in het recreatieprogramma, huishoudelijke zaken, het verzorgen van de paarden en pony's, stallen uitmesten behoren verder tot je 'takenpakket'. De eisen, die we stellen aan de vrijwilligers zijn: minimaal 18 jaar oud en liefst enige ervaring in het omgaan met paarden. Daarbij komt nog enthousiasme en veel inzet

Afbeelding

Naast "gewone mensen" zijn we ook altijd op zoek naar verpleegkundigen en fysiotherapeuten (al dan niet in opleiding). Studenten aan deze opleidingen, kunnen studiepunten verkrijgen bij ons.
We zoeken ook mensen die lekker kunnen koken (bv. koks).
Je hoeft geen ervaring te hebben met verzorging van of omgang met gehandicapten.

Jij kunt als vrijwilliger voor een groot deel de sfeer en het plezier van de deelnemers bepalen. Daarnaast kan zo'n kamp ook voor jou vakantie zijn: weliswaar geen rustige, maar een heel gezellige!

Afbeelding

Als je mee wilt, streep dan ook alvast 10 juni in je agenda, want dan is de voorbereidingsdag. Dit is een belangrijke dag, waar je de andere vrijwilligers van jouw week leert kennen, uitleg krijgt over het verloop van de ruiterkampen, je voorkeur voor een bepaalde taak kunt geven enzovoort!

Nog even dit: op de minimum leeftijdsgrens van 18 jaar kunnen we helaas echt geen uitzonderingen maken!
Het is niet mogelijk om je eigen paard mee te nemen op ruiterkamp. Je bent wel de hele dag met paarden bezig, maar de deelnemers komen om paard te rijden, voor de vrijwilligers is dit helaas niet mogelijk.

Voor meer informatie kijk op www.elisabeth-ruiterkampen.nl of bel Manda Rooke 0593-322315 of stel je vraag hier maar! Door een storing werkt het invulformulier op onze website helaas niet, maar je kan wel een email sturen naar info@elisabeth-ruiterkampen.nl

We hebben zeker nog 20-25 vrijwilligers nodig. Als je naar Manda belt, kan je meteen horen in welke kampweken er nog mensen nodig zijn.

groetjes Marjanne (namens de kamporganisatie)

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:24

Ik heb een vraagje voor welke datum jullie iemand zoeken.

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:29

ninja2 schreef:
Ik heb een vraagje voor welke datum jullie iemand zoeken.

Week 1 zondag 2 juli - zaterdag 8 juli
Week 2 zondag 9 juli - zaterdag 15 juli
Week 3 zondag 16 juli - zaterdag 22 juli
Week 4 zondag 30 juli - zaterdag 5 augustus (vol)
Week 5 zondag 6 augustus - zaterdag 12 augustus
Week 6 zondag 13 augustus - zaterdag 19 augustus
Week 7 zondag 20 augustus - zaterdag 26 augustus

Voor de vrijwilligers begint de kampweek op de zaterdag ervoor! Als je iets wilt weten over een bepaalde week, moet je even bellen naar Manda (nr. staat in de tekst!). Zij krijgt de aanmeldingen!

groetjes Marjanne

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:47

o die datums zijn wel bale voor me, want ik heb in juni al vakantie en daarna moet ik weer werken.
Wel jammer want het leek me wel leuk.
En ben kok dus had ik jullie ook heerlijke maaltijden voor kunnen zetten.
Helaas kan ik ook geen vrij meer vragen omdat iemand mijn collega dan vakatie heeft.
Veel sucses met het zoeken van vrijwillergers

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 14:08

ninja2 schreef:
o die datums zijn wel bale voor me, want ik heb in juni al vakantie en daarna moet ik weer werken.
Wel jammer want het leek me wel leuk.
En ben kok dus had ik jullie ook heerlijke maaltijden voor kunnen zetten.
Helaas kan ik ook geen vrij meer vragen omdat iemand mijn collega dan vakatie heeft.
Veel sucses met het zoeken van vrijwillergers

Oooh jammer , maar misschien voor volgend jaar ofzo?! Wat we doen dit al 25 jaar, dus ieder jaar hebben we weer mensen nodig! en zeker koks!

groetjes Marjanne

juline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:15

zou graag in aanmerking komen.
heb zelf een jaar lang op een gehandicapetenmanege gewerkt en stage gelopen voor mijn inmiddels afgeronde opleiding paardenhouderij. volg nu een koksopleiding dus ook in de keuken kan ik me mannetje staan. en handige bijkomstigheid ben 19. mocht dit aanspreken vertel ik graag wat meer over mij zelf

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 14:22

juline schreef:
zou graag in aanmerking komen.
heb zelf een jaar lang op een gehandicapetenmanege gewerkt en stage gelopen voor mijn inmiddels afgeronde opleiding paardenhouderij. volg nu een koksopleiding dus ook in de keuken kan ik me mannetje staan. en handige bijkomstigheid ben 19. mocht dit aanspreken vertel ik graag wat meer over mij zelf

Gaaf!!
stuur je me een pm of mail?
Ik ben nu even naar mijn paard, maar kom straks zeker weer kijken!

gr. Marjanne

juline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:07

heb het dit weekend vrij druk dus weet niet of het lukt om dit weekend een uitgebreide mail te sturen maar mocht ik een gaatje hebben dan probeer ik het anders zeker maandag

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:01

juline schreef:
heb het dit weekend vrij druk dus weet niet of het lukt om dit weekend een uitgebreide mail te sturen maar mocht ik een gaatje hebben dan probeer ik het anders zeker maandag

ok!

gr. Marjanne

Naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:34

Jammer dat ik nie kan, kan met geen mogelijkheid vrij krijgen op zaterdag
succes

Sissavi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:13

Ik ga mee Ik ga mee!!! Haha als het goed is dan. Heb namelijk de brief niet opgestuurd.. Maar twee vriendinnen van mij zijn dit jaar voor het eerst STER en 1 daarvan zou in hun voorbereidingsweekend (8/9april) mij in haar week proberen te laten inplannen. Dusssss... Ben al een keer meegeweest en kom er ieder jaar met de manege een weekend dus ben wel bekend daar!

Sissavi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:16

En voor andere mensen.. Meldt je aan!! het is echt suuuuuper leuk!! Wel heel vermoeiend, maar dat is het echt dubbel en dwars waard. Je hebt zoveel lol in die week en je maakt die mensen zooooo dolgelukkig. Zonder vrijwilligers lukt het niet!!

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:08

_SyLLiE_ schreef:
Ik ga mee Ik ga mee!!! Haha als het goed is dan. Heb namelijk de brief niet opgestuurd.. Maar twee vriendinnen van mij zijn dit jaar voor het eerst STER en 1 daarvan zou in hun voorbereidingsweekend (8/9april) mij in haar week proberen te laten inplannen. Dusssss... Ben al een keer meegeweest en kom er ieder jaar met de manege een weekend dus ben wel bekend daar!

Beste Syllie,
Als je ons echt wilt helpen, dan moet je echt zo snel mogelijk even aan Manda doorgeven dat je in week 1 ingedeeld wilt worden (en je formulier tzt ook versturen!) Dit voorkomt o.a. misverstanden!
gr. Marjanne (namens de kamporganisatie)

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:05

ik begrijp dat dit een kamp is voor gehandicapten? of is het een gewoon kamp zoals je ze overal hebt?
ik doe zelf de studie SPH en ben afgestudeerd als activiteiten begeleider en een week meedoen bij zo'n kamp lijkt mij wel positief voor mijn studie.
wat is precies de leeftijds categorie van de groep en het niveau?

Junior_

Re: vrijwilligers gezocht voor de Elisabeth Ruiterkampen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:10

Het klinkt echt super..Volg de opleiding spw-4 dus dit pas perfect later in mijn cv..Het lijkt me echt leuk..Ik zal eens contact op nemen met het nr..

Froukje7

Re: vrijwilligers gezocht voor de Elisabeth Ruiterkampen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 19:04

Junior_ schreef:
Het klinkt echt super..Volg de opleiding spw-4 dus dit pas perfect later in mijn cv..Het lijkt me echt leuk..Ik zal eens contact op nemen met het nr..

Hoi,
De leeftijden van de deelnemers variëren, minimaal 8 jaar tot aan volwassenen. De handicaps zijn ook divers.
Er zijn ook grote verschillen in rij-niveau; we hebben daarom altijd vier verschillende rij-groepen, van een groep met veel begeleiders die meelopen tot een rij-groep van zelfstandige ruiters.
Maar ik zie dat je al gaat bellen, dus dan hoor je de rest vanzelf!

misschien tot ziens!
groetjes Marjanne

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 19:13

lowara schreef:
ik begrijp dat dit een kamp is voor gehandicapten?

Het is idd een ruiterkamp voor ruiters met een handicap!
Ik zie nu dat een stukje uit de tekst is weggevallen bovenaan... sorry

gr. Marjanne

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:31

Ok, ik ga het thuis eens even overleggen, lijkt mij wel erg leerzaam en leuk.

Froukje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 15:28

Froukje7 schreef:
_SyLLiE_ schreef:

Beste Syllie,
Als je ons echt wilt helpen, dan moet je echt zo snel mogelijk even aan Manda doorgeven dat je in week 1 ingedeeld wilt worden (en je formulier tzt ook versturen!) Dit voorkomt o.a. misverstanden!
gr. Marjanne (namens de kamporganisatie)

je bedoelt week 2 snap ik van Manda, want daar gaan jouw vriendinnen mee .... dus snel doorgeven (incl formulier)!

gr. Marjanne