SPOED! 'Goede' slachterij omg. Nieuwegein (UT) gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PolitieTed

SPOED! 'Goede' slachterij omg. Nieuwegein (UT) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 23:10

Mijn paard moet waarschijnlijk naar de slacht en aangezien ik niet zo bekend ben met de slachterijen hier in de buurt, vraag ik jullie hulp.

Wat is een nette slachterij in de buurt van Nieuwegein (vlakbij utrecht)? Hiermee bedoel ik gewoon dat het netjes gaat en vooral snel. Dus voordat je paard door heeft wat er aan de hand is, is het al gebeurd. Ook wil ik gewoon een afspraak maken en erbij zijn (dus niet dat ze het paard op komen halen).

Het allerliefst zou ik er aan de hand heen kunnen (aangezien het een drama is om dit paard op de trailer te krijgen), maar ik snap dat dit er waarschijnlijk niet in zit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:25

een beetje goede slachter zal je er zowiezo bij laten als je wilt en op de goede manier slachten, lijkt mij dat slachterijen zich aan regels moeten houden en het dus in principe overal hetzelfde is?
wel heel veel sterkte ermee, het is echt moeilijk om deze keuze te maken en te kiezen voor het welzijn van je paard.

luna1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:12

ik heb mijn merrie nu net 2 weken geleden laten slachten.
ik heb expres en op advies van de dierenarts voor de slahct ekozen aangezien ze nog jong was, moest nog 6 worden, en omdat ik wist dat het een vechterwas.
ik heb haar laten slachten bij dhr. van de veen.
in nijkerk niet naast de deur voor jou maar hij is wel erg netjes.
voor mijn verhaal moet je ff hier kijken:
viewtopic.php?f=15&t=553520&hilit=

voor een nette slagerij bij jou in de buurt zou ik als ik jou was even googelen doet wonderen en dan gewoon gaan bellen.
het is een zware keus maar demensen daar snappen je en leven mee.
natuurlijk doet het zeer maar heb vrede met de gedachte dat je paardje rust heeft en geen pijn meer het heeft mij ook erg geholpen.

succes

liefs gemma

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:15

vmr -> ea gz - diensten

Imker

Re: SPOED! 'Goede' slachterij omg. Nieuwegein (UT) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:20

Op Google onder Paardenslachterij vind ik er wel een aantal, niet zo heel ver van Utrecht af. Misschien kun je contact met één van hen opnemen.

Sterkte ermee...

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:23

ik heb ook goede veraringen met dhr vd veen.
wel niet direct naast de deur, maar opzich ook niet andere kant van nederland..

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:41

//

Luna1 bedankt voor je tip. Die slachterij was me al eerder aangeraden. Ik zal anders eens een beetje rond gaan bellen ja.

//
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic reactie verwijderd.

Naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:37

ik weet er ook, waar ik die van mij heb gebracht, als je een tel nummer wil, moet je even pben

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:08

montfoort heeft ook een goede slachterij; van kooten. ik ben er zelf binnen geweest en heb gezien hoe ze het doen. dit is best wel dichtbij nieuwegein. ik hoop dat je er iets aan hebt. sterkte ermee

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:38

Van der Veen in Nijkerk is heel betrouwbaar. Hij heeft privé ook paarden. Gaat correct met de paarden om.
En...ik heb hem paarden zien laden...zo maa...vanzelf...terwijl ze anders altijd in de weerstand gingen voor de trailer.
Succes er mee.
Ik vind het heel dapper dat je deze beslissing neemt.
De slacht is voor het paard een snelle dood.
Dat kan een spuitje ook zijn....maar dat is het lang niet altijd. Ik heb door mijn werk hier ervaring mee. En de slacht gaat altijd snel.... spuitje niet altijd.
En dat paarden het aanvoelen....dat kan...maar dat doen ze met een spuitje ook wel. Dat komt omdat paarden gevoelig zijn voor onze lichaamstaal...daar reageren ze op. Ik heb paarden geslacht zien worden waar ik verder geen band mee had...die stonden er totaal onbevangen bij hoor...die hebben niks in de gaten gehad.
En dan nog het sprookje dat ze dode dieren ruiken bij een slagerij...dat kan ik helemaal uit de wereld helpen: bij de slacht gaat het er hygiënisch aan toe...want het is voor consumptie... Daar ligt heus geen rottend vlees! het slachtafval wordt dagelijks opgehaald (wettelijk verplicht).
En van der Veen in Nijkerk zorgt er altijd voor dat de ruimte waar het gebeurt brandschoon is...het paard ruikt hooguit ontsmettingsmiddel en dat ruikt hij in een kliniek ook...dus ook dat is hetzlefde.
Ik vind dat iedereen het op die manier moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Maar het belang van eht paard staat te allen tijde voorop!
Succes en veel sterkte...nogmaals ik vind het dapper!

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:06

Nijkerk schijnt inderdaad super te zijn! Mijn paard gaat daar ook naar toe als het zover is.

//
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic reactie verwijderd.

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:13

///

Alle anderen bedankt voor jullie reacties. Ze is inmiddels al weg, dus verdere reacties zijn niet meer nodig. Maar bedankt voor het medeleven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic reacties verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:53

Diverse off-topic reacties verwijderd.

Op EA GZ Diensten, mag je alleen reageren met een constructieve tip, een discussie over de motieven, de keuze etc. etc. doet er totaal niet toe.

Ik zie nu pas dat het niet meer nodig is, dus komt er een slotje.