Zadelmaker laten beoordelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Zadelmaker laten beoordelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:52

Aangezien ik al geruime tijd op zoek ben naar een goed zadel voor mijn paardje, keek ik vanmiddag toevallig tussen de tweedehandsjes bij Divoza. En daar kwam ik dus een mooie thorowgood tegen voor een zeer mooi prijsje.

Nu is het zo dat ik zelf vrij weinig afweet van zadels en dit de eerste keer wordt dat ik een zadel ga aanschaffen. Daarbij komt ook nog dat mijn paard een moeilijke rug heeft.

Ik krijg na aankoop een week de tijd het zadel te passen en uit te proberen. Bevalt of past het niet, krijg ik mijn geld terug.
De medewerkster daar heeft me wel het een en ander uitgelegd waarop ik moet letten, maar toch ben ik bang dat ik zelf niet goed kan beoordelen of het wel goed ligt.

Dus bedacht ik me dat het misschien handig is een zadelmaker ernaar de laten kijken? En als het dus niet helemaal past, te kijken of het aangepast kan worden aan mijn paard?

Wie weet een goede zadelmaker die dit doet (en ook in Den Haag komt) en wat mij dit ongeveer gaat kosten?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:54

Divoza heeft toch ook een passervice???? Die kun je dan laten komen geloof ik...

Lijkt me idd verstandig dat je er niet zelf mee gaat prutsen, weet nu helaas uit ervaring dat het een zeer precies werkje is!!! En dat je er echt kijk op moet hebben...

Succes ermee...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:58

Divoza's passervice is echt niets (geen ervaring, maar vaak gelezen hier op bokt). Mijn advies: klooi zelf niet aan en zoek, zoals je al doet, een goede zadelmaker.
Jou omgeving ken ik alleen niet. Dus ik kan je niet helpen aan een zadelmaker.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:00

deskundige zadelmaker laten kijken! altijd doen! hij kan zelfs de kleinste dingetjes nog zien, die een amateur over het hoofd kan zien.
op http://www.jovarna.tk staan de 'huisregels' waarop je moet letten als het gaat om het passen van een zadel!

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 00:20

Ja ik was er al over uit een zadelmaker te laten kijken, dat in ieder geval.
Zoek nu alleen nog een goede zadelmaker en wat het ongeveer gaat kosten.

Divoza's passervice is geloof ik alleen voor nieuwe zadels die je daar koopt. Ze hebben me er in ieder geval niet op gewezen.

Daiwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:26

hoi

via passerves divoza moet je ook nog een smak geld neerleggen
ik ben namelijk ook opzoek geweest naar een zadel met een zadelpas serves
ik heb die gevonden via die winkel die in maasland zit mr ed
ik gaat daar ook toevallig een griffin thornwood zadel nieuw kopen en hun komen bij mij op stal passen
dus probeer hun eens te bellen
www.mr-ed.nl

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 08:40

phallie schreef:
hoi

via passerves divoza moet je ook nog een smak geld neerleggen
ik ben namelijk ook opzoek geweest naar een zadel met een zadelpas serves
ik heb die gevonden via die winkel die in maasland zit mr ed
ik gaat daar ook toevallig een griffin thornwood zadel nieuw kopen en hun komen bij mij op stal passen
dus probeer hun eens te bellen
www.mr-ed.nl

Het gaat hier om een tweedehands zadel, dus ik zoek echt een zadelmaker, geen passervice van een winkel..

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:22

mail eens..... het is mijn werk

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:00

VMR-EA Diensten

taffy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:30

Als ik jou was zou ik nooit een zadel kopen bij divoza
Daar vullen ze je zadel met verschillende vullingen en je zult er versteld van staan hoe scheef en bobbelig de vulling is aan de onderkant(het ene kussen veel meer gevuld dan de andere ect.)
Elke keer als ik bij divoza loop verbaas ik me erover dat ze zulke zadels verkopen
En een echte zadelmaker wil je idd vast wel helpen maar kun je dan niet beter ook het zadel bij een echte(betaalbare) zadelmaker kopen?

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:04

heey en hypoplaza dan die heeft ook zadelmaker erbij d8 ik mischien daar ff contact bij opnemen
weet niet of ze het doen als zadel niet bij hun vandaan komt maar het is te proberen