GZ Stalling incl. weidegang omg. 't gooi (Huizen, Eemnes et)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chell

GZ Stalling incl. weidegang omg. 't gooi (Huizen, Eemnes et)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:31

hai bokkers,

ik sta momenteel met mijn paardje op een leuke rustige stal, maar ben toch opzoek naar iets anders.
hoewel de rust hier op stal heerlijk is staan de paarden 24 uur per dag binnen in de winter en zomer 24 uur per dag buiten in de wei een heel stuk fietsen bij stal vandaan. ook hebben we hier maar een hele kleine bak (ong. de helft van "normale dressuurbak). Hoewel zowel ik als mijn paardje het hiet erg naar ons zin en het hier heerllijk rustig is (maar 6 paarden en 4 varkens) vraag ik me wel af of het voor ons het beste is. aangezien mijn dame nogal veel energie heeft zou ik toch graag over willen stappen naar een andere stal waar ze overdag (in iedergeval een paar uurtjes) lekker naar buiten kan (weide of paddock) en waar een lekkere ruime bak aanwezig is.

ik ben dus op zoek naar het volgende:

rustige pensionstal met:

- ruime buitenbak (liefst uiteraard ook nog binnenbak )
- paarden overdag naar buiten (paddock/wei)
- ruime frisse box
- indien mogelijk zadelkast
- indien mogelijk eigen voer kunnen geven

op mijn huidige stal wordt een keer in de week gemest. dit vind ik persoonlijk te weinig. ik zou het geen probleem vinden om dit zelf te doen. ook zetten wij ons eigen voor klaar en voert de staleigenaar 2 x pd kuil en ons zelf klaargezette krachtvoer.

mijn paard staat momenteel in blaricum (n-h)
ik ben dus op zoek naar een stal die of vanuit huizen te bereiken is met de fiets. of goed te bereiken is met ov (eemnes hilversum bussum laren etc. )

wie weet er wat voor me ?

mijn paard is een 12-jarige merrie met een leuk karakter maar met gebruiksaanwijsing. Kan goed overweg met andere paarden maar niet met alle mensen. verder geen stalgebreken / gezondheidsproblem.
alleen een beetje te veel energie, vandaar de weidegang.

alvast bedankt
Chell

roderick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:01

mail eens naar stal staal.tk is een ontzettend leuke stal met veel vrijheid,in de winter kunnen ze in de paddock en in de zomer 24 uur naar buiten de stal is voorzien van binnenbak,buitenbak en overdekte paddock en het is heel betaalbaar groetjes en het is in Eemnes dus zeker te doen!!

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:26

--> Ea Gezocht Diensten

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 23:48

stal staal ben ik toevallig geweest toen ik nog op zoek was naar een paardje om bij te rijden. lijkt me inderdaad gezellig.. hoeveel paarden staan er en is het er niet te druk? vond het namelijk nogal druk toen ik er was.. en weet je toevallig ook wat de stallingskosten bedragen en wat er wel en niet bij inbegrepen zit?
alvast bedankt!

MvdB_

Re: GZ Stalling incl. weidegang omg. 't gooi (Huizen, Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:18

Er staan bijna 40 paarden en de stalkosten zijn 150 euro. Daar komt dan nog hooi/kuil en stro bij.
Voor voer moet je zelf zorgen. Voor 's morgen moet je het klaarzetten en dan wordt er gevoerd. Zelf uitmesten.

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:18

oke.. das voor mij (ons) denk ik wel te druk, maar misschien t kijken waart.. nog ff vraagje: hoeveel ben je ong. gemiddeld kwijt incl. hooi/kuil en stro? en sta jij/ jullie er ook ?
ik moet even kijken of het met de nieuwe ov regeling in t gooi beter te bereiken is voor mij.. dat van namelijk voorheen niet zo maar wie weet.. alvast bedankt!

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 10:15

ik ben nog steeds op zoek mensen! dus al iemand nog iets weet?

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:09

kreeg net een pb'tje met super aanbieding.. helaas alleen niet betaalbaar voor mij.. dus even een puntje bij bovenstaand verhaal. stalkosten tot 200,- zijn voor mij te betalen. Ben helaas nog arme student haha ik ben dus nog steeds op zoek!

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:12

Misschien de Zonnehoeven in Zeewolde?

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:33

ik woon zelf in huizen en mn paardje staat in blaricum. dus ik zoek iets in de nabije omgeving. blaricum, eemnes, laren. eventueel hilversum of naarden of bussum maar zeewolde is te ver weg. aangezien ik alleen in bezit ben van fiets en ov.
(eventueel brommer).. in ieder geval bedankt voor je reactie!