Als je niet al teveel eisen stelt aan hoe de paarden erbij staan en het tuig is 't prima te doen, maar ik kan 't je niet aanraden. Het kan alleen best moeilijk worden om een 'goede' manege te vinden waar je de paarden mee krijgt zonder begeleiding...
Wil verder niet zeuren, maar hoe oud je ook bent als je voor t eerst naar t strand/duin gaat is begeleiding beter (en dat hoeft helemaal niet vervelend te zijn)
Ik kom vaak mensen tegen die 'zomaar' t duin en strand opgaan en dat levert vaak gevaarlijke situaties op.
Begrijp sowieso niet waarom dergelijke maneges zomaar paarden verhuren aan ruiters waarvan zij helemaal niet weten of zij goed kunnen (buiten)rijden.
Vroeger kon dat ook bij manege Klaver? Maar die bestaat niet meer? Zou bij een manege waar ze dat toestaan eigenlijk nooit een paard wíllen huren......Wie geeft er nou zomaar z'n paarden mee aan volslagen onbekenden?! Dat moest verboden worden.... Kan me best voorstellen dat je goed kan rijden hoor, maar dat weet zo'n manegehouder niet. En paarden zijn geen brommers vind ik. Maar goed.
Manege de Hoef is een goede manege met leuke paarden, je krijgt ze alleen niet mee zonder begeleiding. ( wat ik ook een goede zaak vind.) Manege Groot kreeg je ze vroeger wel mee, ik geloof nu niet meer.